Katteluge
Fra : Peter

Dato : 06-09-06 14:00

Er der nogen her der vil give mig et bud på hvilken katteluge der er
bedst isoleret mod kulde og træk? Gerne også hvor den kan købes.
Takker.
Peter

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-09-06 15:07

> [...]
> Er der nogen her der vil give mig et bud på hvilken katteluge der er
> bedst isoleret mod kulde og træk? Gerne også hvor den kan købes.

Jeg kan kun anbefale disse fra Staywell. (Bruger selv str. medium til
hunde).
Flappen slutter tæt, og da den er af blød vinyl, er der ingen risiko
for, at katten får en pote eller hale i klemme, som hvis flappen er af
fast materiale.
(Der medfølger en skydelåge, hvis lemmen af en eller årsag skal lukkes)

Jeg skriver dette, da jeg desværre (og andre med mig) har oplevet
alvorlige kvæstelser, som i et par tilfælde krævede amputering af en
kattehale og også aflivning, da vækstzonerne i en killingepote var
uopretteligt beskadiget.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Peter

Dato : 06-09-06 16:12

Hanne Engermann wrote:

> Jeg kan kun anbefale disse fra Staywell.

Jeg har kigget på nettet og synes billederne af disse Staywell ser ud
som om, at selve flappen er meget tynd?
Ideen med en fleksibel flap er god, men det er MEGET vigtigt at der
bliver så isoleret så meget som muligt.

Mvh
Peter

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-09-06 17:44

> [...]
> som om, at selve flappen er meget tynd?
> Ideen med en fleksibel flap er god, men det er MEGET vigtigt at der

Den fleksible flap har samme tykkelse som de stive!

Fra : Winther

Dato : 07-09-06 21:50

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Den fleksible flap har samme tykkelse som de stive!

Staywell findes både med blød og hård flap.