spørgsmål angående macbook
Fra : kaddier

Dato : 05-09-06 10:21

Hej!

Når man læser på nettet om macbook, så er der bare så mange problemer
som bliver nævnt. Nu har jeg læst alt om macbook problemer i denne
newsgroup, og det lyder jo slet ikke så alvorligt. Hvordan kan det være?

Er det sådan, at Danskerne simpelthen var heldige og fik udleveret
macbooks uden problemer eller overdriver de andre på nettet?

Jeg spørger fordi jeg overvejer at købe mig en macbook og den skal bare
virke, som student kan man jo ikke lige skaffe sig en ny, hvis den får
pletter, giver mærkelige lyde, ikke kan lukkes ordentlig, slukker sig
hele tiden selv og hvad der nu ellers var for nogle problemer.

Eller har Apple reageret og gjort noget ved problemerne?

Tør man købe en macbook nu, eller er det bedre at vente til anden
generation kommer på markedet?

Hilsen
Katharina

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-09-06 11:00

On Tue, 5 Sep 2006 11:20:45 +0200, kaddier wrote:

> [...]
> som bliver nævnt. Nu har jeg læst alt om macbook problemer i denne
> newsgroup, og det lyder jo slet ikke så alvorligt. Hvordan kan det være?

Først og fremmest nok fordi at denne gruppe langt fra rummer alle købere af
en Macbook i danmark.

Jeg har selv sat mit køb på standby indtil der kommer ro over alle de
problem historier.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-06 12:20

On 2006-09-05 11:20:45 +0200, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> [...]
> hele tiden selv og hvad der nu ellers var for nogle problemer.
>
> Eller har Apple reageret og gjort noget ved problemerne?

Man skal jo huske på, at der er solgt mange MacBook. Måske endda
millioner. Jeg kan ikke huske tallene. Selv om nogle hundrede eller
måske adskillige tusinde af dem har fejl, så fungerer langt hovedparten
af dem altså fint. De tilfredse ejere har bare ingen grund til at
skrive på nettet og beklage deres nød. De utilfredse hører man derimod
meget til. På den måde får man ofte det indtryk, at der er større
problemer med et produkt, end der rent faktisk er. Jeg forsøger ikke på
nogen måde at nedtone problemerne. Der har da været adskillige
problemer med MacBook. Jeg tror bare heller ikke, man skal være bange
for at købe en. Der er trods alt en meget stor chance for, at man får
en velfungerende computer.

> Tør man købe en macbook nu, eller er det bedre at vente til anden
> generation kommer på markedet?

Det er et evigt spørgsmål, om man skal vente til næste generation, før
man køber computere. Problemet er bare, at man kan blive ved med at
vente i en evighed. Der går ikke engang et år mellem modelfornyelserne,
så der er altid en ny model på vej. Det eneste fornuftige er at købe en
computer, når man har brug for den. Det er helt tåbeligt at købe for
tidligt, for næste model er altid hurtigere, større og bedre. Omvendt
er det også tåbeligt at købe for sent, for så har man jo ikke
computeren, når man har brug for den.

Jeg regner også med, at min næste computer skal være en MacBook. Min
nuværende PowerBook G4 (TiBook) klarer sig dog fint endnu, så jeg
venter lidt med at købe en ny. Det passer mig også fint. Dels får Apple
lidt tid til at klare børnesygdommene på MacBook. Dels når der sikkert
at komme en opgradering af MacBook, før jeg skal købe en. Skulle min
computer dog begynde at udsende røg og stikflammer, så ville jeg straks
købe en MacBook. Den kan bestemt opfylde mit behov, som den er nu. Men
så længe min nuværende computer dækker mit behov, venter jeg.

Et af de lidt svage punkter ved MacBook er jo grafikken. Den er bedre
end på de gamle modeller (iBook), så den er skam god nok, men lidt
bedre ville jo aldrig skade. Intel har vist den næste generation af
grafikchip, og den ser rigtig god ud. Med lidt held sidder den i næste
generation af MacBook. Der er jo snart MacExpo i Paris. Den starter d.
12/9. Samme dag har Apple indkaldt til pressemøde. Det var måske
fornuftigt lige at vente og se, om der kommer noget nyt der. Ud over
det, ville jeg i hvert fald ikke være bange for at købe en MacBook nu.
Sørg for at få ekstra RAM i den. Det er billigere at købe det selv, og
det er let at installere. Jeg tror, man kan få 2 GB RAM for kr.
1.500,-. Det samme gælder harddisken. Man kan vist få en 160 GB
harddiske for kr. 1.400,-.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-06 13:27

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Tør man købe en macbook nu, eller er det bedre at vente til anden
> generation kommer på markedet?

Vi har en Hvid MacBook ... ingen problemer ... Du skal huske at det jo
kun er dem der har problemer der kæfter op, så problemet ser ofte værre
ud end det er.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 05-09-06 14:20

kaddier skrev:
> [...]
>
> Eller har Apple reageret og gjort noget ved problemerne?
>
> Tør man købe en macbook nu, eller er det bedre at vente til anden

Jeg har en hvid Macbook 2GHz, 1 mb ram, 80 gb HDD. Har ikke haft nogle
særlige problemer indtil videre. Efter den nye firmware update for nogle
uger siden, så er min Macbook også mærkbart køligere - og blæseren
larmer stort set ikke.

Thumbs up fra min side. Den virker bare.

Hilsen Jesper

Fra : Mathias Christensen

Dato : 05-09-06 15:31

"kaddier" <113@andersen.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller har Apple reageret og gjort noget ved problemerne?
>
> Tør man købe en macbook nu, eller er det bedre at vente til anden

Hej
Jeg havde min Macbook i 12 dage, men valgte at benytte mig af returretten.
Den led både af "random shutdown" og havde den højfrekvente hyletone. Dette
ville måske kunne løses med en softwareopdatering, men formentligt ikke
"random shutdown" -problemet. Jeg har dog stadig mod på at købe en mac, men
jeg venter til Apple har fået rettet nogle af de fejl, som ikke bør være på
en maskine, der kommer på markedet.

Vh
Mathias

Fra : kaddier

Dato : 05-09-06 21:18

Hej allesammen!

Tak for Jeres svar! Jeg venter nu i hvert fald med at købe til efter
MacExpo Paris, og håber på dejlige nyheder ..

Hilsen
Katharina