Kan mikroovnen reddes?
Fra : Jette

Dato : 05-09-06 09:41

Teenagedatteren var alene hjemme med vores første spritnye mikroovn.
(Ideline til ca. 800,-) Så vil hun lige varme sig et hvidløgsflute, sætter
den på 5 minutter og glemmer alt om det. Resultatet er brødet bliver til
kul, stuen mørklagt af os og mikroovnen fuldstændig sort og fedtet ind. Den
blev selvfølgelig vasket af, men den stinker af fedt og (undskyld) gammel
mand, der ikke har vasket sig i 2 måneder, hver gang man bruger den. Jeg kan
se et papstykke, der sidder indeni, men mon det kan skiftes? (Jeg vil spørge
i forretningen, hvor jeg har købt den) Men spørgsmålet er om lugten kan gå
væk eller den er lige til lossepladsen? Nogen erfaringer?

Hilsen Jette

Fra : Max

Dato : 05-09-06 09:53

Hej Jette

> købt den) Men spørgsmålet er om lugten kan gå væk eller den er lige
> til lossepladsen? Nogen erfaringer?

Smid den ud, køb en ny, og så sæt datteren til at tilbagebetale
den med lidt ærligt arbejde, så lære hun nok at bruge den
indvendige side af hovedet i fremtiden.

Mvh Max

Fra : martin@mln.dk

Dato : 05-09-06 11:31

JAAAA straf hende ... hun gjorde det garanteret med vilje
Hvad med at tvinge hende til at bære den på ryggen til lugten forsvinder af
sig selv ....

MVH

Fra : Jan Lund Rasmussen

Dato : 05-09-06 13:17

"Jette" <sussex25@hotmail.com> wrote in

> [...]
> mon det kan skiftes? (Jeg vil spørge i forretningen, hvor jeg har købt
> den) Men spørgsmålet er om lugten kan gå væk eller den er lige til

Prøv at lave en gang popcorn, så dufter den måske af noget andet.

Hilsen Jan

Fra : -V-

Dato : 05-09-06 14:50

Jette skrev:

> den stinker af fedt og (undskyld) gammel mand, der ikke har vasket sig i 2 måneder

For en gangs skyld en tråd, hvor Bo W ikke blander sig, og så
trækker du ham alligevel ind i diskussionen...

-V-

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-06 16:40

Jette skrev:

> Den
> blev selvfølgelig vasket af, men den stinker af fedt og (undskyld) gammel
> mand, der ikke har vasket sig i 2 måneder, hver gang man bruger den.

Et eksempel på den omsiggribende kvinde chauvinisme. Klage indgivet til
ligestillingsrådet, Foreningen af hjemmegående mænd, Bevægelsen til
fremme af medarbejdende mandlige ægtefæller samt til Overhunden.

Du har sgutte været tæt på mange ældre kvinder, endsige plejet dem.
Havde du det, ville dine olfaktoriske oplevelser være mere modererede.

Til dem der har brug for det, værsgo:
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Jette

Dato : 06-09-06 07:50

OK bemærkningen var på kanten, derfor skrev jeg jo også UNDSKYLD! Det er
selvfølgelig kun en fordom. Men I kender åbenbart alle duften, for der er da
ingen, der har skrevet hvordan sådan en lugter. Som sidebemærkning kan jeg
fortælle at jeg lige har været på lejrskole med en 6.kl. og pigerne gik i en
lind strøm til badeværelset, men den eneste dreng, der nåede i bad, var min
egen, fordi mor var med til at koste ham derud. Drengenes undskyldning var
at de ikke havde råd. Det kostede kr. 5 at bade på campingpladsen, så om 50
år har vi nogle emner til titlen.

Hilsen Jette

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-09-06 08:43

Jette skrev:
> [...]
> at de ikke havde råd. Det kostede kr. 5 at bade på campingpladsen, så om 50

Jamen lad os da bare forblive i stereotypien: Du beskriver den
traditionelle situation, hvor kvinden bruger pengene manden skaffer...

Nå, selvom det er meget sjovt, kommer der nok snart en OT bemærkning, så..

Fra : Martin

Dato : 05-09-06 18:07

"Jette" <sussex25@hotmail.com> wrote in message
> Teenagedatteren var alene hjemme med vores første spritnye mikroovn.
> (Ideline til ca. 800,-) Så vil hun lige varme sig et hvidløgsflute, sætter
> den på 5 minutter og glemmer alt om det.

Sku den ikke slukke af sig selv efter de 5 minutter???
Mvh Martin

Fra : Max

Dato : 05-09-06 18:26

Hej Martin

> Sku den ikke slukke af sig selv efter de 5 minutter???

Jo, men 5 minutter i mikroovnen er nok til at
fluten ligner kul :)

Mvh Max

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-09-06 19:06

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Martin

> Jo, men 5 minutter i mikroovnen er nok til at
> fluten ligner kul :)

Hvorfor er der egentlig ikke nogen som laver en microovn med
røgdetektor?

Fra : Max

Dato : 05-09-06 19:22

Hej Niels

> Hvorfor er der egentlig ikke nogen som laver en microovn med
> røgdetektor?

Fordi folk køber dem uden.

Mvh Max

Fra : JGT

Dato : 05-09-06 19:05

Prøv med en overskåren citron på en lille tallerken med lidt vand et par
minutter i mikroen (tændt).
Det giver en helt anden duft.

Og husk vi har selv været en teenager engang (

mvh/JGT

Fra : Jette

Dato : 06-09-06 07:50

Tak for dette svar. Det var hvad jeg bad om, jeg prøver det flukx. Hilsen
Jette

Fra : Jette

Dato : 06-09-06 15:34

Det virkede!!!!
Fedtlugten er temmelig meget væk og jeg overvejer at tage ovnen ind i
køkkenet igen. Tusind tak. Kh. Jette

Fra : JGT

Dato : 06-09-06 15:40

Ingen årsag.

Fra : Max

Dato : 06-09-06 17:05

Hej Jette

> Fedtlugten er temmelig meget væk og jeg overvejer at tage ovnen ind i

Stil en kop eddike ind i ovenen når du ikke bruger den,
det nedbryder også ubehagelig lugt.

Mvh Max