E-Mail
webnoob 5265
Størrelse på indkomne emails Gmail (google~
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 11:50

Hej,

Hvordan bestemmer man størrelsen på indkomne email til Gmail (google)?

Jeg forsøgte at sende en email på ca. 30 mb, men fik svar om, at den var
overskredet max størrelse:

"
552 Message size exceeds fixed maximum message size: 10240000 bytes

"

Nogen, der ved hvor man indstiller det i Gmail / google mail ?

vh

Flemming

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-08-06 12:09

Flemming skrev:

>Nogen, der ved hvor man indstiller det i Gmail / google mail ?

I gmail kan du ikke ændre maksimal størrelsen på indkomne email (med/uden
vedhæftede filer)

Skal du sende store filer, vil jeg i stedet anbefale dig at bruge
http://www.yousendit.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 16:19

> I gmail kan du ikke ændre maksimal størrelsen på indkomne email (med/uden
> vedhæftede filer)
>
> Skal du sende store filer, vil jeg i stedet anbefale dig at bruge
> http://www.yousendit.com/

Hej, det jeg ville bruge google til er et digitalt backup arkiv over diverse
filer.

Jeg har hørt at flere bruger google gmail til det...
Men måske findes der specifikke websites til det formål ???

vh
Flemming

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-08-06 16:56

Flemming skrev:

>Hej, det jeg ville bruge google til er et digitalt backup arkiv over
>diverse filer.

Nå det er sådan noget, som du vil bruge det til, så var det måske bedre
med gmail Drive http://viksoe.dk/code/gmail.htm men stadig, filstørrelsen
må ikke være over de nævnte 10240000 bytes, så de skal splittes op inden
de bliver lagt derpå

>Men måske findes der specifikke websites til det formål ???

Det gør der, jeg har dog ikke nogen links til nogen på lager, men prøv at
søge efter 'online file storage' eller 'online file backup' så kommer der
nok en masse frem.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk