Radeon køler, kan den pilles af ??
Fra : Felis

Dato : 21-06-01 13:29

Jeg har overvejet om man kan pille køleren af et radeon,
da jeg gerne vil have en mere stille maskine.
Er der nogen der har erfaringer med det
-
Felis

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 21-06-01 19:32

"Felis" <balpNOSPAM@cs.auc.dk> wrote:

>Jeg har overvejet om man kan pille køleren af et radeon,
>da jeg gerne vil have en mere stille maskine.
>Er der nogen der har erfaringer med det

Jeg har pillet min af og erstattet den med en anden betydeligt mere
støjsvag køler - den kan faktisk overhovedet ikke høres.

Den nye køler er en lille 38 mm køler på 7v (indkøbt hos
Studiedata.dk), og det tog ikke mere end 10 minutter at skifte den.
Garantien er selvfølgelig røget - men who cares?!
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Brian Madsen

Dato : 24-06-01 12:23

Har du fjernet den origianle heatsink? Hvis ja, hvordan?

Brian Madsen
Aalborg

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 24-06-01 21:39

"Brian Madsen" <brisen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har du fjernet den origianle heatsink? Hvis ja, hvordan?

Jeg går ud fra, at du spørger mig - da jeg tidligere har svaret på
denne tråd. Det ville selvfølgelig hjælpe lidt, hvis du quote'de lidt
fra den originale tekst... :)

Anyways - jeg har fjernet den originale heatsink/blæser. Du kan se
hvordan på http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

Det er ikke særligt svært:
- en skruetrækker til at brække den af forsigtigt
- en kniv til at fjerne limen
- lidt rensebenzin til at fjerne det sidste lim, og du er klar til at
putte en ny køler på