Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rejse med fotoudstyr.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-06 12:53

Hej i gruppen.

Jeg skal ud at rejse, derfor vil jeg spørge, hvordan tager i jeres
fotoudstyr med når i rejser? Kan man bare tage det med i håndbagagen, eller
hvordan plejer i at gøre? Det er jo ikke sikkert at den bagage der ikke er
håndbagage bliver behandlet særlig godt, tænker på at det kan være de kaster
lidt med det, og taber det når de køre det ud på vognene.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-09-06 13:18

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> håndbagage bliver behandlet særlig godt, tænker på at det kan være de kaster
> lidt med det, og taber det når de køre det ud på vognene.

Du skriver ikke noget om du rejser med skib, bus eller fly eller bil.
Men håndbagage er det sikreste for grejet. Her skal du selv tabe det

Bo //

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-06 16:29

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver ikke noget om du rejser med skib, bus eller fly eller bil. Men
> håndbagage er det sikreste for grejet. Her skal du selv tabe det

Glemte at skrive at det er med fly. Hehe, ja så kan jeg selv kvaje mig

Fra : Kim

Dato : 04-09-06 15:16

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er håndbagage bliver behandlet særlig godt, tænker på at det kan være
> de kaster lidt med det, og taber det når de køre det ud på vognene.

Tag det i håndbagagen. Det er ikke noget problem i lufthavnene.
Du må IKKE lægge det i bagagen. Den risikerer du bliver
gennemsøgt efter den er checket ind, og de er ikke omhyggelige
med pakningen igen.
Taler af bitter erfaring....

Mvh, Kim

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-09-06 15:23

Kim skrev:
> [...]
> Du må IKKE lægge det i bagagen. Den risikerer du bliver
> gennemsøgt efter den er checket ind, og de er ikke omhyggelige

plus, man ved ikke om de er helt ærlige når der ligger et digitalkamera
i baggagen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-06 16:38

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> plus, man ved ikke om de er helt ærlige når der ligger et digitalkamera i
> baggagen.

Næ, der er uheldigvis nogen der ikke kender forskel på dit og mit.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-06 16:37

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du må IKKE lægge det i bagagen. Den risikerer du bliver
> gennemsøgt efter den er checket ind, og de er ikke omhyggelige

Hvad plejer du at gøre hvis du f.eks. har over 5 Kg.(det er grænsen der hvor
jeg skal med) med i håndbagagen, betaler du bare for overvægt? Og gør det
lige meget om det er i en rygsæk?
Du har måske selv fået ødelagt noget grej?
Nej, jeg ved godt de ikke er særlig omhyggelig med bagagen, jeg arbejdede
inde i lufthavnen på et tidspunkt. Når de kørte rundt med bagagen, så jeg
tit hvor sindsygt de kørte, tit tabte de noget ud af vognene. Det var ikke
altid de opdagede det, så måtte ham der kom bagefter samle det op, og de
kastede bare rundt med det, derfor ikke sagt at alle bahandler det sådan,
meen man tænker sit.

Fra : Kim

Dato : 04-09-06 18:59

> [...]
> hvor jeg skal med) med i håndbagagen, betaler du bare for overvægt? Og gør
Jeg gør ikke noget.... Mener nu osse at grænsen er 8 kg. De plejer ikke
være hysteriske med håndbagagevægten. En rygsæk er fin til
håndbagage, bare sørg for at den holder målene for håndbagage.

> Du har måske selv fået ødelagt noget grej?
Ja....Security i USA var lidt hysteriske da vi skulle hjem.
Det var dagen efter al den ballade i England for 3 uger siden.

Mvh, Kim

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-09-06 14:17

> Jeg gør ikke noget.... Mener nu osse at grænsen er 8 kg. De plejer ikke
> være hysteriske med håndbagagevægten. En rygsæk er fin til
> håndbagage, bare sørg for at den holder målene for håndbagage.

Nej grænsen er 5Kg. står der i papirene. Angåndene målene så er min rygsæk
lidt for bred, men den er så lavere end de mål jeg har fået at vide
(55x40x23)

> Ja....Security i USA var lidt hysteriske da vi skulle hjem.
> Det var dagen efter al den ballade i England for 3 uger siden.
Ok, det er surt.

Fra : jesper outzen

Dato : 05-09-06 09:43

Jørgen Nielsen wrote:

> Hvad plejer du at gøre hvis du f.eks. har over 5 Kg.(det er grænsen der hvor
> jeg skal med) med i håndbagagen, betaler du bare for overvægt? Og gør det
> lige meget om det er i en rygsæk?
Hvis bare rygsækken holder målene til håndbagage er det i orden. Med
hensyn til de 5 kg var jeg ude for noget morsomt her i sommers ved rejse
hjem fra Grønland (ilulissat til Kangerlussuarg). Damen som vejede ind
ville også veje håndbagagen (det er faktisk første gang i mit 60 årige
flyverliv) Den vejde ca, 1,5 kg for meget. Hvad gjorde jeg så. Jeg tog
da bare mit DSLR med objektiv ud og så vejede den under 5kg. Det
godkendte damen, da hun mente at et fotografiapp. måtte man godt have
med ved siden af håndbagagen. Forstå det lige det.
jesper o

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-09-06 18:45

"jesper outzen" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare mit DSLR med objektiv ud og så vejede den under 5kg. Det godkendte
> damen, da hun mente at et fotografiapp. måtte man godt have med ved siden

Jeg tænkte faktisk å det samme med at tage kameraet over skulderen, hvis nu
jeg kunne komme til at knipse lidt i flyveren. Det virker bare mærkeligt at
de godkender den metode, men det er jo godt hvis de gør det. Du slap jo godt
fra det

Fra : Frandsen

Dato : 27-09-06 10:02

> [...]
> godkendte damen, da hun mente at et fotografiapp. måtte man godt have
> med ved siden af håndbagagen. Forstå det lige det.

Og bagefter går man ind i den toldfrie, og køber sig gasblå i hovedet af
billige varer, og slæber et par poser med ombord i flyveren. Forstå lige
det.

Fra : Just Me

Dato : 04-09-06 18:44

Foresten .. Tager FILM skade af gennemlysning i lufthavnen ?
Og hvordan blir billederne når de blir fremkaldt ?

Fra : Christian Cederberg

Dato : 04-09-06 23:08

On Mon, 4 Sep 2006 19:44:00 +0200, "Just Me" <morten2005@gmail.com>
wrote:

>Foresten .. Tager FILM skade af gennemlysning i lufthavnen ?
>Og hvordan blir billederne når de blir fremkaldt ?

Jeg har aldrig haft problemer med ISO 100 farvepapir og diasfilm, selv
ikke på rejser, hvor filmene takket være mange flyskift og
mellemlandinger er blevet gennemlyst mere end 10 gange.
Jeg har heller ikke kunnet se farvestik eller lign. på det fremkaldte.

Det er muligt at der er problemer i visse afrikanske bananrepublikker
men ellers ikke. Men man krummer tæer alligevel hver gang
Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
The steam locomotive teaches us that there's a viable alternative to the

Fra : Brian Lund

Dato : 05-09-06 14:33

> Foresten .. Tager FILM skade af gennemlysning i lufthavnen ?
> Og hvordan blir billederne når de blir fremkaldt ?

I manualen til et af mine analoge kamera står der at det anbefales at
man tager film/kamera (med isat film) ud af tasken inden gennemlysning
og at det gælder ved allerede belyste og ueksponerede film, da der
ellers kan opstå "dis" på billederne!

Brian

Fra : Christian Cederberg

Dato : 05-09-06 15:28

On 5 Sep 2006 06:33:14 -0700, "Brian Lund" <geronimo@mobilixnet.dk>
wrote:

> [...]
>man tager film/kamera (med isat film) ud af tasken inden gennemlysning
>og at det gælder ved allerede belyste og ueksponerede film, da der

Det har jeg aldrig gjort og aldrig haft problemer. Jeg har altid kørt
fotorygsækken med kamera med isat film, indhold af eksponerede og
ueksponerede film osv. igennem maskinen.
Tilgengæld har jeg aldrig brugt en "blypose" idet de blot skruer op
for strålingen, når der er en sort klat på skærmen.

Christian Cederberg
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-09-06 22:52

Jeg har endnu aldrig været ude for at kameraet er blevet regnet med som
håndbagage, hvis jeg har pillet det ud af tasken.
Faktisk har jeg flere gange oplevet at end ikke en halvstor kamerataske er
blevet medregnet. Det virker som om de fleste ved skrankerne har fin
forståelse får at kameraet ikke bare skal smides rundt sammen med
tandbørsten og undertøjet å
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311