råd lille kat?
Fra : Flemming DK

Dato : 04-09-06 11:50

Hej i gruppen,

længe siden jeg skrev her

Her i opgangen hvor jeg bor har vi for tiden en lille tilløben hunkat,
den er under et halvt år gammel, og tilbringer det meste af dagen her.

Problemet er at Jeg/vi ved at den har en ejer i en af ungdomsboligerne
i området (aner ikke hvilket lejlighed han bor i og hvad han hedder)

Mit problem er hvordan finder jeg ud af om den holder til her fordi
folk giver den mad og opmærksomhed eller om det er fordi den er
forsømt?? den virker tit sulten, men når man kender katte behøver det
jo ikke at betyde at den ikke får mad...

Generalt er det en utroligt kælen og kærlig kat og derfor bliver
det jo også sværer at bedømme om den er forsømt eller bare har fundet
et trygt sted her

Den har kun holdt til her 24/7 de sidste 4-5 dage, og før det talte vi
en enkelt gang med ejeren uden for, han sagde at det var hans kat, men
han virkede ikke særligt interesseret i den, og han hverken kælede for
den eller kaldte den med sig da han gik hjem...

Gode råd om hvad man gør i sådan situationer modtages med
taknemmelighed,

Mvh,

Flemming Nielsen,

Fra : Tomas Skott

Dato : 04-09-06 22:08

Flemming DK <CULTURE-noSpam@POST.CYBERCITY.DK> skrev:

> [...]
>for, han sagde at det var hans kat, men
>han virkede ikke særligt
>interesseret i den, og han hverken kælede for

Hej Flemming

Åh hvor er det bare fristende at komme til at åbne døren lidt for
meget på klem i den slags situationer Men som
lovlydig borger gør man jo naturligvis ikke den slags, såååå her et et
alternativ, som du kan bruge…eller lade være

Jeg stod også engang i en lignende situation, hvor vi havde en lille
omstrejfende vildkat i baghaven. Så jeg ringede og
snakkede med en rigtig rar mand fra Dyrenes Beskyttelses katteinternat
i Sønderjylland. Han sendte mig et halsbånd, hvorpå
der var plads til at skrive navn og tlf. nr. på samt en lille tekst.
Det skrev jeg så på halsbåndet, gav vores lille
vildkat i haven det på, da jeg næste gang så ham, og blev et par dage
senere kontaktet af 'vildkattens' ejer Det viste
sig altså ikke at være en vildkat, men blot en lille fræk strejfer,
som havde opdaget, at vi var tilstrækkelig godtroende
til at falde for hans charme, så der faldt lidt guf og nus af, når han
lagde vejen forbi.

Så måske kunne du prøve at ringe til det nærmeste katteinternat fra
Dyrenes Beskyttelse og spørge, om de vil sende dig
sådan et halsbånd? Du ved godt, at det ikke er en vildkat, men måske
kunne det være en måde at komme i dialog med kattens
ejer på. Og på den måde måske finde ud af, at han ikke er særlig
interesseret i katten, så du måske kunne være behjælpelig
med at finde et bedre hjem?

Her et i hvert fald et link til DB’s hjemmeside og deres
katteinternater, hvis du ikke allerede har det i forvejen:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?
searchview&query=field+Art=Kat&searchorder=4&searchmax=10000&exp=e8682
e1ad7f5995fc1256b740068bde5&exp=3aaa9cea062ecc7fc1256
fff00626505

Håber alt det bedste for dig og den lille kat

Med venlig hilsen
Mariann Juhl

Fra : Flemming DK

Dato : 05-09-06 09:05

On 04 Sep 2006 21:07:48 GMT, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

> Åh hvor er det bare fristende at komme til at åbne døren lidt for
> meget på klem i den slags situationer Men som lovlydig borger gør man jo naturligvis > ikke den slags,

Lol, du har helt ret

Jeg har godt læst om de halsbånd, men tror ikke at det ville hjælpe
meget i situationen. Jeg har tænkt på at sætte en seddel op hvor han
bor og sige at katten holder til hos os og at hvis han ikke begynder
at tage sig mere af den vil vi sørge for den

> så der faldt lidt guf og nus af, når han lagde vejen forbi.

Jeg har lidt på fornemmelsen at det kan være tilfældet her, men jeg
syntes også at katten er her lidt for meget til at det kan være
tilfældet, det opholder sig utroligt meget her, og sover enda mange
timer i buskene udenfor.... det ville være helt ok hvis den ikke var
her både dag og nat.

I går aftes tog jeg katten op og gik over til de blokke hvor den
kommer fra, jeg mødte to unge mænd der og spurgte om de viste hvor
ejeren bor, det gjorde de ikke på et tidspunkt blev katten dog
panisk angst og jeg var nød til at lade den løbe den var dog lige
i hælene på mig da jeg kom tilbage til opgangen...

>Håber alt det bedste for dig og den lille kat

Tak for det katten har det i det mindste ok nu, folk her i
opgangen giver den mad, og snakker med den Lad os se tiden an, og
hvis der ikke er andre udveje må vi få den afleveret på kattehjemmet,
så er vi i det mindste sikker på at den vil blive taget sig af

Lol, tror godt nok at de er lidt trætte af dette kvarter på
kattehjemmet, for der er vist rigtigt mange uansvarligt katteejere
over ved de ungdomsboligere

Mvh,

Flemming Nielsen,

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-09-06 23:23

Hej Flemming

Ville du gerne selv tage katten hvis ejer ikke gider den ? Hvor det synd
hvis den går for " lud og koldt vand"

Hilsen Majbritt

Fra : Flemming DK

Dato : 05-09-06 09:10

>Ville du gerne selv tage katten hvis ejer ikke gider den ?

Jeg ville rigtigt gerne tage den ind men jeg er ikke sikker på
hvordan min kat ville reagerer på det, og vi må kun have en kat hvor
vi bor ... Jeg kunne selvfølgeligt bryde den regel, men mange folk
her har rigtigt ondt i "rumpen" (især formanden for bestyrelsen), og
jeg ved at nogle folk før har fået at vide at de vil blive opsagt hvis
de ikke afskaffede den ene kat

> Hvor det synd hvis den går for " lud og koldt vand"

Vel, for tiden får den i det mindste mad her i opgangen

Mvh,

Flemming Nielsen

Fra : Siri

Dato : 05-09-06 09:43

> Flemming DK skrev:
> Jeg ville rigtigt gerne tage den ind

Ja, det fornemmer man af din dejligt omsorgsfulde tone - hvor er det
godt, at du er der!

men jeg er ikke sikker på> hvordan min kat ville reagere på det, og vi
må kun have en kat hvor> vi bor ... Jeg kunne selvfølgeligt bryde den
regel, men mange folk> her har rigtigt ondt i > jeg ved at nogle folk
før har fået at vide at de vil blive opsagt hvis> de ikke afskaffede den
ene kat

Ahrj, hvor strengt - det var dog nogle stramme og rigide regler! Måske
kan du bruge de regler fra min boligforening, som jeg skitserede for
Tobias i tråden om katte-postkort (fra www.elsker-dyr.dk). Vi har for et
års tid siden fået en rigtig god ordning mht dyrehold, hvor et udvalg
godkender fra gang til gang efter et fast regelsæt, der tager
udgangspunkt i "Generer det eller ej?". Og det fungerer godt, dejlig
fleksibelt, så det ikke er noget med størrelse eller antal, men mere
humant. Og der sidder så både vicevært og boligselskabsrepræsentant og
nogle beboere (der har dyr ), så det ikke bliver så eensporet.
P t kan jeg ikke indscanne reglerne og sende dig som mail/vedhæftning,
men det kommer....

> Vel, for tiden får den i det mindste mad her i opgangen
Godt - det er dejligt at høre - og der falder vist også noget nussen og
aen af til den lille (s)kat
Håber, at det hele lykkes med et trygt hjem til den lille!
Med venlig hilsen og finger-kryds
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Flemming DK

Dato : 05-09-06 13:35

>Ja, det fornemmer man af din dejligt omsorgsfulde tone - hvor er det
>godt, at du er der!

Tak for det det er ikke kun mig der tager mig af katten, ud af 6
beboede lejligheder her, er vi 3 der nu gør det

>Ahrj, hvor strengt - det var dog nogle stramme og rigide regler! Måske
>kan du bruge de regler fra min boligforening, som jeg skitserede for
>Tobias i tråden om katte-postkort (fra www.elsker-dyr.dk).

Det er ikke mere end 3-4 år siden de indførte den lov med kun 1 dyr,
og mange folk her går i alt for små sko til at det ville kunne lade
sig gøre

Tog katten med over for at lede efter dens hjem i dag igen, men selv
om der ikke var andre mennesker i syne blev den igen panisk angst da
vi kom til den anden blok, den skiftevis skreg (lød som skrig) og
hvæsede og da jeg satte den ned gjorden den sig helt flad og løb
tilbage mod denne blok... jeg har lidt på fornemmelsen at den
høre til der og at den bestemt ikke har haft det godt der....

>Håber, at det hele lykkes med et trygt hjem til den lille!
>Med venlig hilsen og finger-kryds

Tak for det jeg har i dag snakket med en anden beboer her i
området, hun sagde jeg skulle skrive hendes og mit mobilnummer på
sedlen, og skrive at hvis vi ikke hører noget fra ejeren senest mandag
så bliver katten afleværet på kattehjemmet tirsdag

Jeg har derudover ringet til Fals/Bæklund (kattehjemmet) og lavet en
aftale om at hvis det bliver nødvendigt kan vi ringe og komme og
aflevere den der på næste tirsdag

Mvh,

Flemming

Fra : Hanne Engermann

Dato : 05-09-06 16:49

> Flemming DK skrev:
>
> Tak for det det er ikke kun mig der tager mig af katten, ud af 6
> beboede lejligheder her, er vi 3 der nu gør det

Flemming, er der ikke en af de andre, som også tager sig af katten, der
ikke selv har kat og vil "lægge navn" til den og måske også tage den ind?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Flemming DK

Dato : 05-09-06 19:47

>Flemming, er der ikke en af de andre, som også tager sig af katten, der
>ikke selv har kat og vil "lægge navn" til den og måske også tage den ind?

Desværer ikke, den ene har allergi, den anden er en ældre kvinde på 84
år, der har en fugl som hun er bange for at katten ikke vil kunne lade
være Den ældre kone vil helst have at vi lader katten gå indtil
hendes fugl dør, og hun uden risiko kan tage katten ind men hun
kan godt forstå at den ikke vil kunne gå ude når det bliver vinter og
koldt.

Vi har sat de sedler op så de stikker utroligt meget i øjene derover,
og nu mangler vi bare at se om ejeren ringer...

Det er utroligt så glad man kan blive for sådan en lille kat på så
kort tid for hold da helt op hvor jeg gerne ville kunne tage den
ind og beholde den

mvh,

Flemming Nielsen,

Fra : Flemming DK

Dato : 06-09-06 09:40

Opdatering:

Katten er ikke dukket op i dag, så måske har ejeren taget den hjem,
man kan i det mindste håbe det

Jeg har endvidere fået af vide af viceværten at dem der ikke bor i
ungdomsboligerne ikke må have katte/hunde mere, der har været alt for
meget besvær med dem og den måde de har mishandlet dyrene på efter
hvad han sagde er der mange der har efterladt deres dyr når de er
flyttet Han sagde at der en overgang var så mange hjemløse katte
derover at de sov både i skralderum og kælderum derfor må de ikke
længere have dyr derover

Nu ringer han indimellem til dyrenesværn og beder dem komme og hente
de katte der går løse derover Han sagde at desværer dækker
kommunen ikke den omkostning længere og han vil have lavet en
aftale med Dyrenesværn om sagen for han vil ikke finde sig i at se dyr
der går rundt og lider fordi deres ejer ikke tager sig af dem

Mvh,

Flemming Nielsen

Fra : Siri

Dato : 06-09-06 17:41

> [...]
> aftale med Dyrenesværn om sagen for han vil ikke finde sig i at se dyr
> der går rundt og lider fordi deres ejer ikke tager sig af dem

Av, av.... Det lyder skidt - både som det har været og på kort sigt -
men på længere sigt positivt, at der ikke vil være katte der, der får et
'hundeliv'.... Manden har jo ret på sin egen barske måde. Det er
pine-synd med hjemløse, efterladte katte, og det har det altid været.
Det er rigtig råddent af de mennesker, der gør det!

Var det en idé at sætte et par opslag op derovre om www.vildkat.dk og
lignende - så der evt. kan videreformidles katte til nogen, der hellere
end gerne vil have dem - sådan fik jeg min, og jeg er diverse formidlere
taknemmelig i almindelighed og vildkat.dk i særdeleshed!
Går endda så småt og overvejer en legekammerat til min perser-dame -
hvis jeg som begynder tør binde an med det.....
Som sagt, jeg kan kun heppe på, at I får jer et kæledyrs-udvalg, som vi
har det, og med et regelsæt, der fungerer godt for jer. Her går det fint
med tilladelse fra gang til gang, afhængigt af lejlighedsstørrelse,
antal, og dyreart/str./type. Måske er det dig, der skal starte og
foreslå det?

Med venlig hilsen

Fra : Flemming DK

Dato : 06-09-06 18:37

On Wed, 06 Sep 2006 16:40:52 GMT, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

Først endnu en opdatering

Jeg har snakket med en ung mand derover, han kendte godt den mand der
ejede katten(ene), og fortalte at han lige var flyttet og at han
havde flere katte, som han alle var 100% ligeglad med :-/ den kat som
en anden nabo indleverede til kattehjemmet for ca. 3 uger siden kom
også fra ham det var også en utroligt sød og social kat

>Var det en idé at sætte et par opslag op derovre om www.vildkat.dk og
>lignende - så der evt. kan videreformidles katte til nogen,

Der er ingen steder at sætte dem op, viceværten tager jo sådan opslag
ned som han også tog vores opslag om katten ned

>Som sagt, jeg kan kun heppe på, at I får jer et kæledyrs-udvalg, som vi
>har det, og med et regelsæt, der fungerer godt for jer.

tro mig det ville aldrig kunne gå igennem her

> Måske er det dig, der skal starte og foreslå det?

Det er ikke mere end et år siden vi sidst måtte slås for at det ikke
skulle blive vedtaget at man ikke må have dyr her, folk går i meget
små sko

eftersom jeg har fundet ud af at katten er forladt, har jeg igen
snakket med kattehjemmet, hun vil prøve at komme og hente katten i
morgen

der er rigtigt mange hjemløse katte for tiden, så jeg håber virkeligt
at den får et nyt hjem og ikke ender med at blive aflivet jeg er
kommet til at holde så meget af den at det ikke ville være til at
holde ud

Mvh,

Flemming Nielsen,

Fra : Tomas Skott

Dato : 07-09-06 22:19

Flemming DK <CULTURE-noSpam@POST.CYBERCITY.DK> skrev:
> [...]

Hej Flemming

Hvordan gik det så med damen fra kattehjemmet? Lykkedes det at fange
den lille? Synes det er superflot, at du har taget
initiativet til at få fat i hende og hjælpe den lille kat! Ved
godt at det gør ondt at skulle være uselvisk. Min mand
og jeg har også prøvet at aflevere et par små mislinger på et internat
(de løb rundt på vejen i en alder af knap 6 uger!).
Og vi kneb da en lille tåre, men de fik et kærligt nyt hjem, og vi fik
lov til at følge lidt med på sidelinjen, da de blev
adopterede. Så på lang sigt var det det bedste for alle parter, da vi
i forvejen har to hunde og to katte.

Kan godt forstå, hvis du er vred og frustreret over de urimelige
mennesker, der går i små sko. Jeg kan heller ikke snuppe
den slags typer, der ikke har bedre ting at gå op i end om, hvorvidt
andre har en eller to katte i deres lejlighed. Men
ihvertfald har du nu givet den lille kat chancen for et nyt liv. Det
er da store skridt fremad i forhold til at bo i en
busk!

Men uanset hvordan udfaldet på det hele er blevet, får du ihvertfald
en stor buket roser herfra - fra en sjæleven til den
næste

Mange venlige hilsener og endnu en @-)-)----
Mariann

Fra : Flemming DK

Dato : 07-09-06 23:01

On 07 Sep 2006 21:18:32 GMT, Tomas Skott
<skott@fjernmig.festudvalget.dk> wrote:

> Lykkedes det at fange den lille? Synes det er superflot, at du har taget
> initiativet til at få fat i hende og hjælpe den lille kat!

Hun behøvede ikke at blive fanget, hun boede i vores opgang et stykke
tid og var en af de sødeste og mest sociale katte jeg har nogensinde
mødt hendes søster der også er på fals nu er på samme måde
jeg elsker dyr og især katte og kan med sikkerhed sige at jeg aldrig
har mødt to katte med så gode personligheder og sociale væsner før :D
helt sikkert fordi de har løbet ude hele sommeren og derved har mødt
mange folk, og bl.a. leget med børnene i børnehaven

>Og vi kneb da en lille tåre,

Lol jeg har knebet mere end en

det bedste ville have været hvis hun kunne have boet her, men reglerne
for husdyrhold her gjorde det desværer umuligt

> [...]
>den slags typer, der ikke har bedre ting at gå op i end om, hvorvidt
>andre har en eller to katte i deres lejlighed.

Folk går i meget små sko

>ihvertfald har du nu givet den lille kat chancen for et nyt liv. Det
>er da store skridt fremad i forhold til at bo i en
>busk!

Ja, du har ret, når hun nu ikke kan blive min er det mest vigtige at
hun får en anden god familie :D hun fortjener det.

>Men uanset hvordan udfaldet på det hele er blevet, får du ihvertfald
>en stor buket roser herfra - fra en sjæleven til den næste

Tak for det et liv uden dyr ville sgu være ligesom at dø bare
trist at jeg/vi ikke har mulighed for at få mere end et Lol, men
så må vi jo bare forkæle den vi har endnu mere og prøve at hjælpe de
små kære væsner vi møder på vores vej igennem livet

Mvh,

Flemming Nielsen,