kopier fra mac til DOS (FAT16)
Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-06 20:13

har en SE W800, her er der en memory stick som har MS-DOS (FAT16) fil
system på. når jeg kopier sange over på den via FInder kommer der en
skyggefil med samme nanv, dog startende med ._sangensnavn - som når kun
kan se på telefonen. denne fil kan selvfølgelig ikke afspilles, men
fylderop, i vinduet på telefonen :(

hvordan skriver jeg i terminalen får at slette alle filer i en mappe jeg
er i som starter med "._"

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-09-06 20:18

In article <1hl3wo3.1gap0ad21b5syN%fakeemail@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:
> [...]
> fylderop, i vinduet på telefonen :(
>
> hvordan skriver jeg i terminalen får at slette alle filer i en mappe jeg

Du kan hente et program som hedder FinderCleaner som kan gøre det for dig.

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-06 07:37

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> In article, Michael Holm wrote:

> Du kan hente et program som hedder FinderCleaner som kan gøre det for dig.

tak det virkede fint.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk -2125 1471

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-09-06 20:19

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> hvordan skriver jeg i terminalen får at slette alle filer i en mappe jeg
> er i som starter med "._"

Jeg tror ikke du kan fra OS X, da det er den måde der holdes styr på
de udvidede attributter på hver fil.

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-09-06 20:27

In article <yu2slj8ep2o.fsf@luhmann.netc.dk>, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg tror ikke du kan fra OS X, da det er den måde der holdes styr på
> de udvidede attributter på hver fil.

Jo det kan man godt men noget af snasket kommer igen så snart man kigger
på disken med Finder.
Man kan skyde følgende af (erstat . med sti til disken).
find . -name ._* -ls -exec rm {} \;

Fra : Jokke

Dato : 05-09-06 20:10

Steen Larsen skrev:

> Man kan skyde følgende af (erstat . med sti til disken).
> find . -name ._* -ls -exec rm {} \;
eller lidt mere enkelt(skrivemæssigt og huskemæssigt):
find . -name ._* -delete

eller for at se hvad den laver
find . -name ._* -ls -delete

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-06 07:37

Jokke <usenet@hartmann-petersen.dk> wrote:

> eller lidt mere enkelt(skrivemæssigt og huskemæssigt):
> find . -name ._* -delete
>
> eller for at se hvad den laver
> find . -name ._* -ls -delete

Den slettede dem ikke sikkert pga. en sang som har ø i sig har skiftet
øet ud med 2 spørgsmåltegn ??) og skriver:
find: ._04 sangnavnmedø.mp3: unknown expression primary

men den anden rm ._* virkede :)
Findercleaner virker også :)

sjovt nok er det kun når der kopieres sange med æ,ø eller å at den laver
ekstra filerne.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-06 20:30

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:
> [...]
> fylderop, i vinduet på telefonen :(

> hvordan skriver jeg i terminalen får at slette alle filer i en mappe jeg

rm ._*

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-06 07:37

> rm ._*