Valuta på Kinarejse
Fra : John

Dato : 03-09-06 19:02

Hej

Vi skal til Kina i 15 dage, og jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle
mig hvormeget vi skal forvente at have med i valuta. Alt på rejsen er
inkluderet, så her er tale om "turist"køb og diverse forkælelse. US dollar
vil være den ønskede valuta.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : J.C.

Dato : 03-09-06 20:22

"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> mig hvormeget vi skal forvente at have med i valuta. Alt på rejsen er
> inkluderet, så her er tale om "turist"køb og diverse forkælelse. US dollar

Jeg har ingen holdning til hvor meget du bør have med, men det er nemmere at
prutte sig frem til ordenlige priser på sine turistkøb, hvis man handler i
den lokale valuta (de er ikke blege for at tage overpriser, hvis ikke man er
indstillet på at forhandle lidt). Da vi var afsted havde vi dollar med til
hotel og back-up, men klarede os ellers med af og til at hæve i
hæveautomater (visa). Vi var i Beijing og Xian, og disse 2 steder var det
ikke et problem at hæve penge. Men det er selvfølgelig rart at vide, at man
har en god stak dollar, hvis man havner i en eller anden tricky situation.
God tur.