Lagkagecreme
Fra : Lene

Dato : 03-09-06 14:11

Jeg skal holde min fødselsdag på fredag og tænkte mig at lave to lagkager.
Den ene en "traditionel" lagkage med bananer i samt en noget mere sød med
brune bunde med chokoladecreme i.
Og nu til spørgsmålet: Når jeg nu vil lave en chokoladecreme, hvordan er
forholdet så mellem chokolade og flødeskum? F.eks. til ½ liter fløde, hvor
meget chokolade vil I tro jeg skal beregne, så det ikke er hård creme vi
skal sidde og gnaske i?
Mvh Lene
40plus.dk

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 03-09-06 16:20

"Lene" <lesletdette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget chokolade vil I tro jeg skal beregne, så det ikke er hård creme vi

Hej Lene
Jeg laver 1/2 l. fløde og 250 gr. mørk chokolade. Varm fløde og put
chokolade deri (må ikke koge). Laves dagen før og piskes når kagen skal
laves.. smager himmelsk..
Mvh Heidi

Fra : Lene

Dato : 03-09-06 17:32

> [...]
> Jeg laver 1/2 l. fløde og 250 gr. mørk chokolade. Varm fløde og put
> chokolade deri (må ikke koge). Laves dagen før og piskes når kagen skal

Kære Heidi!
Bliver fløden med chokoladen ordentlig stiv, når det er blandet sammen? Jeg
troede ikke at det kunne lade sig gøre. Skal det i køleskab til næste dag,
hvor det skal piskes?
Mvh Lene

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 03-09-06 16:39

> [...]
> meget chokolade vil I tro jeg skal beregne, så det ikke er hård creme vi

Hej Lene

Prøv fx med 300 g toblerone til ½ l fløde. Knasen i chokoladen gi'r en
dejlig effekt. Smelt tobleronen i vandbad eller mikrobølgeovn og vend den
forsigtigt med den stiftpiskede flødeskum.

MVH Mette