Tyrkiet
Fra : Kaj

Dato : 03-09-06 08:52

Er der nogen, som kender et godt sted at leje bil i Alanya?
Vi skal være 4 voksne med vores bagage i bilen. Er en Renault Mégane stor
nok (vi kører til daglig i Golf), eller skal vi gå en klasse op ?
Er der særlige hensyn at tage ved kørsel i Tyrkiet?

--
MVH
Kaj

Fra : Bagmanden

Dato : 03-09-06 09:39

Kaj wrote:
> [...]
> Mégane stor nok (vi kører til daglig i Golf), eller skal vi gå
> en klasse op ? Er der særlige hensyn at tage ved kørsel i

Tjek bilens almene tilstand - jeg har set livsfarlige biler stå
klar til udlejning - og jeg mener livsfarlige!!

Når du lejer bilen skal du være sikker på at _alle_ forsikringer
er inkluderet i prisen.
Tjek selvrisikosatser!

Tjek for skader og få buler og ridser tegnet ind, inden I
accepterer lejemålet.
(I kan komme til at hænge på "medfødte" fejl og mangler når I
afleverer bilen)

Bilens registreringsattest skal ligge i bilen når I kører,
polisen kan være særdeles krakilske hvis I har glemt den
derhjemme på hotellet.

Hvis du lejer gennem de kendte internationale udlejningsselskaber
er der lidt mere styr på bilerne, men du kan sagtens opleve en
hvis slendrian med aftaler, forsikringer mv. - så sæt dig ind i
vilkårene!

Mégane - 4 voksne med bagage - Jeg ville nok gå en klasse op!

--
F.B.

Fra : Henrik

Dato : 03-09-06 11:59

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er der særlige hensyn at tage ved kørsel i Tyrkiet?

Vær opmærksom på at der tit er lysreguleringer i forbindelse med
rundkørsler. Man skal tit holde tilbage for biler som er på vej ind i
rundkørslen. Jeg kender nogen som blev overrasket over dette...

Ellers blot vær opmærksom og lad være med at køre lige så hutigt som de
fleste af tyrkerne, så er det forholdsvis nemt at have med at gøre.

Skulle I blive impliceret i et uheld, så husk at man i Tyrkiet aldrig må
flytte bilerne før politiet har været på stedet. Også selv om de holder midt
i et kryds...

/Henrik

Fra : Kaj

Dato : 03-09-06 20:33

> [...]
> nok (vi kører til daglig i Golf), eller skal vi gå en klasse op ?
> Er der særlige hensyn at tage ved kørsel i Tyrkiet?

Tak for et par gode svar.

--
MVH
Kaj