Sær mørbrad
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 03:25

Jeg fik serveret en gennemstegt engelsk bøf forleden aften derhjemme. Kødet
var fra "den kendte slagter i Middelfart", hvem så det end er. Det som
undrer mig er, at der var områder inden i bøffen som var HELT
mørkerøde/bordeauxrøde. Områderne var små (på str. med en 25-øre), men
bestemt ikke gennemstegte. Hvad kan det mon skyldes? Kan det være dér hvor
kroge har hængt i kødet eller hvad? Jeg må indrømme at jeg mistede
appetitten, da jeg straks tænkte på kræft-knuder eller salmonella-områder i
kødet.

MVH Peter

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-09-06 10:08

Peter skrev:
> [...]
> kroge har hængt i kødet eller hvad? Jeg må indrømme at jeg mistede
> appetitten, da jeg straks tænkte på kræft-knuder eller salmonella-områder i

Kræft er det ikke. Det er dels hårdt og hvidligt (oftest) og dels finder
du det ikke er muskler, som jo er det kødet består af.

Hilsen Jesper