Hvem står bag Wikipedia ?
Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 21:44

Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?

Regards Bruun

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-09-06 21:49

"Patruljen" skrev i en meddelelse

>vem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?

http://wikimediafoundation.org/wiki/About_Wikimedia

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen
mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-09-06 21:53

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?
>
> Regards Bruun

Interessen om fri information uden sæinteresesser :)

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : John

Dato : 02-09-06 22:23

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en
meddelelse

> Interessen om fri information uden sæinteresesser :)

Blot synd, at nogle spolerer det gode initiativ:

".. Because of recent vandalism, editing of this article by
anonymous or newly registered users is disabled.
Such users may discuss changes, request unprotection, or create
an account.

To meet Wikipedia's quality standards, this article or section
may require cleanup.
Please discuss this issue on the talk page, or replace this tag
with a more specific message. Editing help is available. .."
http://en.wikipedia.org/wiki/Hizbullah

Trist!

Mvh John

Fra : Bo Warming

Dato : 02-09-06 22:43

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Interessen om fri information uden sæinteresesser :)

Der er smagsdommere der evner at holde sandhed ude af Wikipedia

Artiklen om Glistrup er kort og kedelig og en bedre blev skrevet men
holdt ude, uden fornuftig begrundelse

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-09-06 10:40

> [...]
>
> Der er smagsdommere der evner at holde sandhed ude af Wikipedia
>
> Artiklen om Glistrup er kort og kedelig og en bedre blev skrevet men

Desværre har jeg ikke så meget tid, ellers havde jeg genindsat min tekst
omkring fodboldsspilleren Mads Timm, som blev dømt for at have kørt bil i
samme by, hvor at der skete et biluheld, hvor en kollega var involveret.

Det er nok en af de grimmeste eksempler på fremmedhad overfor danskere, som
vi har set i nyere tid. Det engelske retssystem har med denne dom vist at
landet ikke er et værdigt medlem af EU og europarådet.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 21:54

Michael Meidahl Jensen wrote:

> http://wikimediafoundation.org/wiki/About_Wikimedia

Jo. Det er hvad de skriver om sigselv

Tjener det politiske interesser ?

Hvem er personerne, deres baggrund ?

Bruun

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-09-06 22:10

"Patruljen" skrev i en meddelelse

> http://wikimediafoundation.org/wiki/About_Wikimedia

>Jo. Det er hvad de skriver om sigselv

>Tjener det politiske interesser ?

>Hvem er personerne, deres baggrund ?

det er jo en fond, tror ikke der en nogen politiske int.

http://wikimediafoundation.org/wiki/Board_of_Trustees

Fra : Patruljen

Dato : 02-09-06 23:24

Bo Warming wrote:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Der er smagsdommere der evner at holde sandhed ude af Wikipedia

Jep. Det ser sådan ud for den opmærksomme læser.
Der er oplysninger der udelades. Ting, der udelades.
Andre som tilsyneladende er yderst vigtige.

Hele Mel Gibsons karriere og livsforløb er cuttet ned, til hin famøse
druktur med
anklager mod verdens jøder, eksempelvis.

Tjek selv.

Regarrds Bruun

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-06 00:12

On Sat, 02 Sep 2006 15:23:38 -0700, Patruljen wrote:

> [...]
> druktur med
> anklager mod verdens jøder, eksempelvis.

Ok. http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson - der står vist lidt mere end
hvad du nævner, gør der ikke?

Hvis du mener der mangler noget i den danske udgave, sætter du dig bare
ned og skriver det. Det er sådan wikipedia fungerer.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 03-09-06 02:48

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du mener der mangler noget i den danske udgave, sætter du dig bare
> ned og skriver det. Det er sådan wikipedia fungerer.

Netop, og som grundlæggeren har udtalt, så er der mange med særinteressere
der bruger wikepediaen for at fremme deres egne agenda, så det skal ikke
tages seriøst, hvad der står.

Derimod skulle der blive grundlagt noget ligende wikipedi, hvor indlæg er
lavet af personer der er godkendt, for at højne seriøsiteten.

Svend

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-09-06 06:26

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> writes:

> Netop, og som grundlæggeren har udtalt, så er der mange med
> særinteressere der bruger wikepediaen for at fremme deres egne
> agenda, så det skal ikke tages seriøst, hvad der står.

Har du en kilde til den påstand? Nu er vi jo ved at diskutere et
leksikon, så jeg synes godt jeg kan tillade mig at underlægge din
diskussion her de samme krav som vi stiller til det leksikale indhold.

> Derimod skulle der blive grundlagt noget ligende wikipedi, hvor indlæg er
> lavet af personer der er godkendt, for at højne seriøsiteten.

Det var faktisk det Jimmy Wales startede med, men efter et år, hvor
der var produceret under 100 artkler, droppede han den ide.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-06 05:30

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> Netop, og som grundlæggeren har udtalt, så er der mange med særinteressere
> der bruger wikepediaen for at fremme deres egne agenda, så det skal ikke
> tages seriøst, hvad der står.

Det er derfor man altid skal være varsomme med at stole for meget på
hvad der står. Det skal man i mindre grad med leksika som Encyclopædia
Britannica eller Den Store Danske Encyclopædi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : orla69

Dato : 03-09-06 04:25
Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 09:45

Frank E. N. Stein wrote:

> Ok. http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson - der står vist lidt mere end
> hvad du nævner, gør der ikke?

Det var derfor jeg slettede indlæddet, men der var du åbenbart igang
med at
kommentere.
Jeg havde læste følgende materiale :

http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson_DUI_incident

> Hvis du mener der mangler noget i den danske udgave, sætter du dig bare
> ned og skriver det. Det er sådan wikipedia fungerer.

Ok. Og hvor postes det, for at blive medbragt ?

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-09-06 12:11

Patruljen wrote:

> Det var derfor jeg slettede indlæddet, men der var du åbenbart igang
> [...]

DUI - 'driving under influence', det vi i Danmark
kalder spritkørsel.

Har du flere eksempler på at MG har kørt beruset,
synes jeg, du skal lave en artikel om det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-06 15:50

On Sun, 03 Sep 2006 01:44:52 -0700, Patruljen wrote:

> Det var derfor jeg slettede indlæddet, men der var du åbenbart igang
> med at kommentere.

At man sletter et indlæg på en newsserver, betyder meget sjældet at det
bliver slettet på alle newsservere.

> Jeg havde læste følgende materiale :
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson_DUI_incident

Nåja, så er misforståelsen da forståelig.

> Ok. Og hvor postes det, for at blive medbragt ?

Du har ikke lagt mærke til at der står [Edit] ved hver artikel?

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 09:50

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Har du en kilde til den påstand? Nu er vi jo ved at diskutere et
> leksikon, så jeg synes godt jeg kan tillade mig at underlægge din
> diskussion her de samme krav som vi stiller til det leksikale indhold.

Det kan læses ud af materialet. Kort og godt.

> Det var faktisk det Jimmy Wales startede med, men efter et år, hvor
> der var produceret under 100 artkler, droppede han den ide.

Er der oplysninger til rådighed om personerne bag wikipedia ?

Regards Bruun

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-09-06 20:14

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Det kan læses ud af materialet. Kort og godt.

Jeg beklager, men gætværk som du præsenterer ovenfor har ikke en
chance på wikipedia. Det er ret simpelt: Enten kan du henvise til den
udtalelse du citerer Jimmy Wales for, eller også findes den kun i din
fantasi. Det er et godt eksempel på den typisk røgtning af egne
interesser du har bragt på banen her. Og som du ser, så bliver der
slået ned på den, så snart der er nogen der bliver opmærksom på den.

> Er der oplysninger til rådighed om personerne bag wikipedia ?

Der er en biografisk artikel om Jimbo Wales på den engelske
wikipedia, men vi prøver at undgå for meget navlepilleri, så det er
lidt sparsomt. Hvis dufortæller hvad du vil vide, kan det være at jeg
kan finde det frem til dig.

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 13:55

Vidal wrote:

> DUI - 'driving under influence', det vi i Danmark
> kalder spritkørsel.
>
> Har du flere eksempler på at MG har kørt beruset,
> synes jeg, du skal lave en artikel om det.

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med MG.
Dertil er det sagen uvedkommende. Bortset fra, måske, at
www.wikipedia.com har trang til stof i stil med Se og Hør

Regards Bruun

Fra : Thomas

Dato : 03-09-06 16:01

Svend Poulsen skrev:

> [...]
>
> Derimod skulle der blive grundlagt noget ligende wikipedi, hvor indlæg er
> lavet af personer der er godkendt, for at højne seriøsiteten.

Godkendt af højrefløjen eller venstrefløjen

Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 22:25

> [...]
> <http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder>
> Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Ikke helt gætværk. Der er oplysninger om begreber, du vist kun kan
finde på østeuropæisk. Ikke på engelsk, it seems...

Der syntes som en selektion i materialet ?

Regards Bruun

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-09-06 05:23

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Ikke helt gætværk. Der er oplysninger om begreber, du vist kun kan
> finde på østeuropæisk. Ikke på engelsk, it seems...
>
> Der syntes som en selektion i materialet ?

Og hvad betyder det på almindeligt dansk?

Fra : Konrad

Dato : 05-09-06 15:42

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?
----

Hvad er nummeret til 112?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-09-06 00:13

Patruljen wrote:

> Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?
>
> Regards Bruun

Mig!

Fra : sbrothy@gmail.com

Dato : 06-09-06 01:46

jeg står bag wiki. ligesom jeg styrer internettet. sku' du ha klinket
noget?

Fra : WinstonSmith_101@hot~

Dato : 06-09-06 10:09

Patruljen wrote:
> Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?
>
> Regards Bruun

Jeg står bag Wikipedia. I hvert fald har jeg skrevet mange artikler
både på den danske og den engelske.

Fra : Patruljen

Dato : 12-09-06 01:39

WinstonSmith_101@hotmail.com wrote:

> Jeg står bag Wikipedia. I hvert fald har jeg skrevet mange artikler
> både på den danske og den engelske.

He. Jeg var ikke klar over, at conseptet var skruet sammen, sådan.

Best regards Bruun

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-06 05:30

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Hvem og hvilke interesser står bag www.wikipedia.com ?

Det gør bl.a. jeg. Jeg har da skrevet artikler dertil, herunder rettet i
nogle. Også i den danske udgave.

Jeg er i øvrigt aldrig blevet beskyldt for at skrive 'farvede' ting.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk