Dårlig mave - skånekost
Fra : Espen

Dato : 02-09-06 16:34

Hej Gruppe

Jeg har brug for hjælp og jeg håber at gruppen her er det rette sted at søge
den

Min 7-årige hankat har tynd mave. Han får det et par gange om året og der er
ikke noget alarmerende i det - han spiser, drikker og er ligeså
aktiv/inaktiv som han plejer at være - og ja, der kommer jo altså også noget
ud af bagdelen!

Jeg plejer at give ham Zoolac og skånekost fra dyrlægen og det hjælper efter
nogle dage.
Nu er problemet det, at jeg ikke har skånekost i huset - Zoolac'en kan jeg
låne mig til, men hvad med skånekosten? Hvad kan jeg selv bikse sammen til
ham. Hunden får normalt tynd havregrød med ymer, men hvad med katten?

Jeg håber nogen har tid til at svare hurtigt, selv om det er lørdag og solen
skinner

På forhånd tak
Winnie

Fra : Ragna

Dato : 02-09-06 16:56

Hej Winnie!

Desværre er jeg ikke ekspert, men jeg har tit hørt folk anbefale kogt, lys
fisk eller kogt kylling, måske blandet op med mosede ærter, der også skulle
have en god virkning.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Espen

Dato : 02-09-06 18:04

"Ragna" skrev

> Desværre er jeg ikke ekspert, men jeg har tit hørt folk anbefale kogt, lys
> fisk eller kogt kylling, måske blandet op med mosede ærter, der også
> skulle have en god virkning.

Tusind tak

- Winnie

Fra : Sabina H.

Dato : 02-09-06 17:02

Espen wrote:
> [...]
> kan jeg låne mig til, men hvad med skånekosten? Hvad kan jeg selv
> bikse sammen til ham. Hunden får normalt tynd havregrød med ymer, men

kogt torsk most med kogte ærter virker ret hurtigt....
når mine missere har døjet med maven, får de det, og har somregel ro på
maven inden for et døgn.....
herefter kan man blande det lidt op med almindelig kost over nogle dage,
ligesom med almindeligt foderskift....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Espen

Dato : 02-09-06 18:05

"Sabina H." skrev

> [...]
> maven inden for et døgn.....
> herefter kan man blande det lidt op med almindelig kost over nogle dage,

- Winnie (der ikke har torsk, men prøver med kylling og ærter

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-09-06 18:40

> Tusind tak
>
> - Winnie (der ikke har torsk, men prøver med kylling og ærter

I stedet for ærter kan du også bruge rå havregryn. Finpluk kyllingen og
bland havregrynene og noget af det lunkne kogevand i. Lad det hele
trække ca. 10 min.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar