Temperature i oktober i Thailand?
Fra : anders

Dato : 02-09-06 12:42

Hej

Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held. Er der nogle, der ved hvor
jeg kan finde en oversigt over gennemsnitstemperaturene i Thailand i
oktober? Er der evt. nogle herinde der VED hvordan vejret er på det
tidspunkt?

Mvh
Anders

Fra : anders

Dato : 02-09-06 12:55

Jeg skrev:

> [...]
> hvor jeg kan finde en oversigt over gennemsnitstemperaturene i Thailand i
> oktober? Er der evt. nogle herinde der VED hvordan vejret er på det

Så lykkedes det mig alligevel at finde det på www.at-rejse-er-at-leve.dk

Det ser ud til temperaturen er stort set den samme året rundt, men hold da
op det regner meget... og det ser ud som om det ISÆR er i oktober... er det
korrekt? Hvilen månede vil være mest optimal at tage derned i med hensyn til
regn?

Mvh
Anders

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-09-06 13:10

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message

> [...]

På denne side er der en privat fætter der bor dernede, og vist nok styrer
forummet der laver statistikker på vejret, men kun på Phuket-øen:

http://www.alexmalcolm.net/weather.html

God tur, og pas på hvis du ikke har været der før.....

Du bliver bidt af det

// Kim

Fra : Anette

Dato : 02-09-06 14:07

> [...]
> op det regner meget... og det ser ud som om det ISÆR er i oktober... er
> det korrekt? Hvilen månede vil være mest optimal at tage derned i med

Det kommer an på hvor i Thailand? Og hvor høj temperatur du kan klare....
April og maj er normalt tørre og lander i 35C+

Men der er ikke ret meget der ellers er "sikkert" med vejret. Oktober skulle
vist være vådest, har aldrig selv undersøgt det.

Anette

Fra : ST

Dato : 02-09-06 22:55

> [...]
> op det regner meget... og det ser ud som om det ISÆR er i oktober... er
> det korrekt? Hvilen månede vil være mest optimal at tage derned i med

Ja, det er korrekt, september og oktober er nok de værste måneder hvad angår
regn i Thailand, så det er den optimale tid at tage derud hvis det er hvad
du vil opleve

1 november markerer jo starten på turist sæsonen, og normalt stopper regnen
indenfor den sidste uge af oktober.
Jeg skal selv til Phuket og Chiang Mai i perioden 18okt til 6nov, og håber
at det ikke regner så meget, især da jeg i perioden skal være meget ude i
naturen.

Den bedste (og dyreste) tid at opleve Thailand på er i høj sæsonen fra 1nov
til 1apr, de fleste flyselskaber fordobler priserne jo mere vi nærmer os jul
og nytår.
Høj sæsonen er også den koldeste tid i Thailand, deres vinter kan man sige,
så ligger temperaturen gns kun på 30 grader og luft fugtigheden er ikke så
høj som i regntiden.

Jeg har besøgt Thailand på alle tider af året, der er jo min ca 30 grader
døgnet rundt, året rundt derude.
Udenfor høj sæsonen er der bare ikke så meget sol fra blå himmel, og dermed
heller ikke så mange turister, hvilket jo også kan have sin charme.

Husker september/oktober 2003, hvor jeg boede på Phuket, det regnede dagligt
i begge disse 2 måneder.

Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-06 14:00

On Sat, 2 Sep 2006 13:42:25 +0200, anders wrote:

> Hej
>
> Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held. Er der nogle, der ved hvor
> jeg kan finde en oversigt over gennemsnitstemperaturene i Thailand i
> oktober?

Bangkok:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066001&country=Thailand

Chiang Mai:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066003&country=Thailand

Phuket:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066002&country=Thailand

Monsunen er ikke noget urværk, så variationerne kan være betydelige fra år
til år. Problemet er ikke så meget regnen selv om den især sydpå
(Phuket)kan være både voldsom og langvarig, men mere den høje luftfugtighed
og blæsten hvis der skal svømmes og især snorkles.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : bl

Dato : 02-09-06 14:05

prøv også www.thailand.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-09-06 12:35

> [...]
> hvor jeg kan finde en oversigt over gennemsnitstemperaturene i Thailand i
> oktober? Er der evt. nogle herinde der VED hvordan vejret er på det

De senere år har det skiftet meget i November 2002 kom der kun regn i 2
timer på Samui og de sidste 14 dage i Febuar 2003 regnede det konstant på
Samui
MvH Steen

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 11-09-06 11:56

anders skrev:
> [...]
> jeg kan finde en oversigt over gennemsnitstemperaturene i Thailand i
> oktober? Er der evt. nogle herinde der VED hvordan vejret er på det

Jeg har fundet det på DMIs hjemmeside.,.

www.dmi.dk

Jesper