Rejse til Egypten
Fra : Claus

Dato : 01-09-06 22:52

Hej gruppe

Jeg har købt et par billetter til en 15 dags rundrejse i Egypten, via
Atlantisrejser.
Er der nogen der har erfaringer med dette?

En af de ting jeg overvejer er, hvilken møntfod man skal tage med.
Jeg var blevet anbefalet Dollar, da denne skulle være meget populær og de
tager imod den over alt.
Atlantis siger man skal tage Euro med.

Helst ville jeg selv bruge Egyptisk pund, for nu at vise lidt interesse for
landet.
Hvad foreslår i?

Mvh.
Claus

Fra : TS

Dato : 02-09-06 13:23

Hej
Mange steder i de mere turistede områder, kan du roligt medbringe Danske
kroner. De giver faktisk en vekselkurs der er bedre end herhjemme. Men
ellers tag
Dollars eller Euro med. Når du kommer derned, skal disse omveksles til
Egyptiske Pund. (EP) Normalt betalingsmiddel er EP. Men en lille advarsel,
lad være med at veksle for til for mange pund af gangen. Mange steder vil de
ikke veksle tilbage igen..

Glæd dig til turen.

Rigtig godt tur

Tomas

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-09-06 14:44

> Atlantis siger man skal tage Euro med.
>
> Helst ville jeg selv bruge Egyptisk pund, for nu at vise lidt interesse
> [...]
Desuden en anden vinkel:
Pengesedlerne i Ægypten siges at være noget af det mest bakteriebefængte i
denne verden.
Min egen erfaring er, at deres sedler er ualmindelig slidte, men dertil
tillagt at især Cairo er en ekstrem beskidt by (den værste storby jeg har
set i verden, og jeg har set en del!!!), og at den muslimske måde at "bruge
den venstre hånd" på, gør at bl.a. deres pengesedler er ualmindelig
snavsede.
Måske en lidt skæv og kontroversiel anskuelse, men ikke desto mindre
faktuel.
Vil desuden også anbefale dig, kun at veksle til et par dage ad gangen.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Claus

Dato : 03-09-06 13:51

> [...]
> Atlantisrejser.
> Er der nogen der har erfaringer med dette?

Mange tak for svar

Mvh.
Claus