Kæmpeflertal: Arbejd eller mist kontanthjæ~
Fra : Mark Jensen

Dato : 01-09-06 20:09

Danskerne vil tvinge folk i arbejde

Er du ledig og på kontanthjælp, skal du tage det job, du får tilbudt.
Også hvis det er et job som avisbud.

Det mener 70 procent af danskerne ifølge en undersøgelse, som
analysefirmaet Norstat har foretaget for Søndagsavisen blandt 1.111
danskere.

Kontanthjælpen skal oven i købet tages fra ledige, der ikke vil påtage
sig jobbet, mener seks ud af ti af de adspurgte.

Flertallets udmelding kommer oven på en periode, hvor manglen på
avisbude og andre ufaglærte har været til debat i medierne.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-09-06 20:39

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
>
> Flertallets udmelding kommer oven på en periode, hvor manglen på
> avisbude og andre ufaglærte har været til debat i medierne.

Mener flertallet også at nuværende høje skattetryk er i orden???

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Carl

Dato : 01-09-06 21:20

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Mener flertallet også at nuværende høje skattetryk er i orden???

Det var ikke hvad de spurte om.

Carl

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-09-06 21:25

Carl <news@111.dk> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke hvad de spurte om.
>
> Carl

Næ, men det kunne være interessant at vide om flertallet mener at
arbejdsløse skal presses ud i et af verdens højeste skattetryk...

Fra : Carl

Dato : 01-09-06 21:34

> Næ, men det kunne være interessant at vide om flertallet mener at
> arbejdsløse skal presses ud i et af verdens højeste skattetryk...

Jeg forstår ikke hvad du mener. Gælder skattelovene ikke
kontanthjælpsmodtagere?
Måske man kan påstå at vi har et højt skattetryk, fordi nogle ikke gidder
arbejde.

Forklar lige hvad du mener

Carl

Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-09-06 21:49

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontanthjælpsmodtagere?
> Måske man kan påstå at vi har et højt skattetryk, fordi nogle ikke gidder

Han mener at det er helt umenneskeligt at tvinge de ledige ud i arbejde pga
det umenneskelige skattetryk. med andre ord hvis de arbejdsløse fik frikort
så de kunne arbejde uden at betale skat. Så ville det være rimeligt.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-09-06 21:52

"Poul Nielsen" <wega@lan.com> writes:

> [...]
> det umenneskelige skattetryk. med andre ord hvis de arbejdsløse fik frikort
> så de kunne arbejde uden at betale skat. Så ville det være rimeligt.

Hvorfor pokker skulle en arbejdsløs have andre skattevilkår end alle
andre?

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Carl

Dato : 01-09-06 22:23

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor pokker skulle en arbejdsløs have andre skattevilkår end alle
> andre?

I hvert fald har de ikke boligskatterne at tænke på.

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-06 03:59

Carl <news@111.dk> wrote:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> I hvert fald har de ikke boligskatterne at tænke på.

Også arbejdsløse kan bo i ejerbolig. Det er ikke engang sjældent ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 02-09-06 07:51

"Per Rønne" wrote:

> Også arbejdsløse kan bo i ejerbolig. Det er ikke engang sjældent ...

Jow jow, men ryger man på kontanthjælp, så er hjælpen udbetalt med håndpant
i ejendommen.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-06 08:26

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Jow jow, men ryger man på kontanthjælp, så er hjælpen udbetalt med håndpant
> i ejendommen.

Det ved jeg såmænd udmærket. Både renter og afdrag ryger ind som pant i
lejligheden, også selv om det betyder at boudgifterne for kommunen
bliver langt mindre end for lejere {fællesudgifter}. Som endda derudover
kan få boligsikring. Det er som om systemet er indrettet til at folk på
overførselsindkomst /skal/ bo i særlige, sociale ghettoer: socialt
boligbyggeri. I stedet for at bo blandt folk med arbejde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Trond Svendsen

Dato : 02-09-06 01:18

"Poul Nielsen" <wega@lan.com> skrev:

> [...]
> frikort
> så de kunne arbejde uden at betale skat. Så ville det være rimeligt.

Når man skal betale for 100-tusenvis arabere og afrikanere som ønsker å
sitte på kafe hele dagen, så _må_ dere dansker ut i jobb med et høyt
skatte-trykk.
Hvordan skal disse menneskene ellers få sine penger? Rane noen? (Det gjør de
kanskje allerede, så det var dumt sagt). Kanskje de også må jobbe?

--
Trond

Fra : @

Dato : 02-09-06 11:26

On Fri, 1 Sep 2006 22:24:48 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Næ, men det kunne være interessant at vide om flertallet mener at
>arbejdsløse skal presses ud i et af verdens højeste skattetryk...

folk er mærkelige

spørger man dem hvad de mener om at holde høns i bittesmå bure, siger
langt størsteparten at hønsene da burde have mere plads at røre sig på

spørger man så senere de samme mennesker hvilken slags æg de køber,
svarer langt størsteparten at de altid køber de billigste

men hva' hykleri er jo ganske gratis

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 01-09-06 23:04

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Mener flertallet også at nuværende høje skattetryk er i orden???

Køber du ikke snart en ny plade eller noget lsd? Du er kedelig at høre på,
Peter.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-09-06 11:32

Peter Wing Larsen <peterwing@mail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Køber du ikke snart en ny plade eller noget lsd? Du er kedelig at høre på,
> Peter.

Og du mener at du selv er intellligent at høre på med sådan en stupid
kommentar? Aha.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 01-09-06 23:32

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Mener flertallet også at nuværende høje skattetryk er i orden???

Hvad betaler du i skat, Perlsø?

/johnny

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-06 04:29

Johnny Andersen <netsat_99@yahoo.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betaler du i skat, Perlsø?

Det kan du selv regne ud; gå ind på <http://www.su.dk>, find satsen for
hjemmeboende handelsskoleelever og find derefter en hjemmeside med
skattereglerne; regn gerne med kommuneskat som i Rudersdal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-09-06 11:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> hjemmeboende handelsskoleelever og find derefter en hjemmeside med
> skattereglerne; regn gerne med kommuneskat som i Rudersdal.

Jeg har sagt det flere gange, Per. Jeg er IKKE på SU.

Og iøvrigt bor jeg i Helsingør Kommune.

Og slutteligt kan jeg oplyse for d'herrer at jeg har en direkte
skatteprocent på ca. 32, når bundfradraget er regnet med.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-06 08:18

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Jeg har sagt det flere gange, Per. Jeg er IKKE på SU.

Det er så en nyhed for mig ... Men jeg læser faktisk slet ikke alle
indlæg på dk.politik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 00:35

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> analysefirmaet Norstat har foretaget for Søndagsavisen blandt 1.111
> danskere. Kontanthjælpen skal oven i købet tages fra ledige

**********************************
Det vil sige der er ca. 70% snot dumme fejlinformerede
danskere som kunne trænge til at blive sat på kontanthjælp og få en
lektion i virkeligheden, hvis de mener det er sagen.

Rasmus
http://www.ladk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 00:43

"Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige der er ca. 70% snot dumme fejlinformerede
> danskere som kunne trænge til at blive sat på kontanthjælp og få en
> lektion i virkeligheden, hvis de mener det er sagen.

Folk som helhed er uoplyste og ... ja undskyld mig, snotdumme. ALLE dem der
modtager offentlige ydelser er bare en flok dovne nasserøve, hvis højeste
mål her i livet er at være på kontanthjælp. Det er nemlig lykken.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : El Trabajador

Dato : 02-09-06 06:09

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der modtager offentlige ydelser er bare en flok dovne nasserøve, hvis
> højeste mål her i livet er at være på kontanthjælp. Det er nemlig lykken.

Ja, det er i hvert fald bedre end at have et job på mindstelønnen. Hellere
få ca. 2000 kr mindre om måneden og være fri for at gå på arbejde fem dage
om ugen. Der er så mange udgifter forbundet med at gå på arbejde, nemlig
transportudgifter og fagforeningskontingent. På grund af udmattelse efter
dagens arbejde, er man også oftere nødt til at gå til grillbaren eller
pizzeriaet for at få noget at spise.

Jeg vil tilbage på kontanthjælp og være en fri mand igen. Godt nok er man
ikke helt fri, når man er på kontanthjælp, da man har "kommunens ånde i
nakken", men man er alligevel mere fri end hvis man kal gå på arbejde fem
dage om ugen - det er da ufrihed, der vil noget.

El Trabajador
(slave på mindsteløn - og jeg gider snart ikke mere)

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-06 07:31

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
> dage om ugen - det er da ufrihed, der vil noget.
>
> El Trabajador
> (slave på mindsteløn - og jeg gider snart ikke mere)

Er du så kommet i A-kasse? Eller er det fleksjob du er havnet i?

Er det sidstnævnte tilfældet vil du jo på et tidspunkt være berettiget
til dagpengemax hvis du igen bliver arbejdsløs, og det indtil du fylder
65 [du må være gammel nok til at undgå forhøjelsen af pensionsalderen
til 67].

Orker du ikke at lave mad kan jeg anbefale dig at anskaffe dig en
mikrobølgeovn. Fyld fryseren op med dybfrosne færdigretter, så har du
varm mad på 10 minutter. Langt billigere - men nok lige så usundt.
Medmindre du sørger for at få noget grønt til det.

God arbejdslyst!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-09-06 23:28

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nakken", men man er alligevel mere fri end hvis man kal gå på arbejde fem
> dage om ugen - det er da ufrihed, der vil noget.

Og du er jo så eksemplet på hvorfor det har været nødvendigt at lave
straksaktivering.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 07:49

> [...]
>
> Flertallets udmelding kommer oven på en periode, hvor manglen på
> avisbude og andre ufaglærte har været til debat i medierne.

Sagen er bare den at ikke alle kontanthjælpsmodtagere kan arbejde. En del
kontanthjælpsmodtagere er havnet i det hul som ligger i mellem ikke at kunne
opnå førtidspension på grund af meget stramme regler på dette område trods
kronisk sygdom og stadig ikke kunne påtage sig arbejde. Folk forholder sig
ikke til at kontanthjælpsmodtagere er en meget uhomogen gruppe mennesker. At
tale om rådighedsregler for kontanthjælpsmodtagere er en relativ meningsløs
diskussion. A-kasse-modtagere er derimod en langt mere homogen gruppe
mennesker hvor det giver mening at tale om rådighedsregler.

At en undersøgelse havner på et resultat hvor 70 % af de adspurgte i
undersøgelsen mener at det er rimeligt at fratage folk deres sidste
sikkerhedsnet og forsørgelsesgrundlag bygger efter min mening på manglende
viden hos folk. Jeg gad vid hvad aldersspredning og geografisk spredning har
været i den undersøgelse. Undersøgelsen er lavet af et lille og for mig helt
ukendt analyseinstitut og derfor har jeg en mistanke til undersøgelsen
kvalitet og lødighed.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-09-06 08:26

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote:

> [...]
> opnå førtidspension på grund af meget stramme regler på dette område trods
> kronisk sygdom og stadig ikke kunne påtage sig arbejde.

Folk der grundet en kronisk sygdom ikke /kan/ arbejde, hører ganske
simpelt ikke hjemme i kontanthjælpssystemet, og bør kun midlertidigt
modtage kontanthjælp indtil førtidspensionen er bevilget.

Skyldes misèren dovenskab eller krav om at have en personlig fremtoning,
der gør det svært eller umuligt at få et job, forholder det sig
naturligvis anderledes. Faktisk kan man spørge sig om i hvilket omfang
disse overhovedet står til rådighed for arbejdsmarkedet, og altså med
rette modtager kontanthjælp.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 02-09-06 09:27

"Per Rønne" wrote:

> Folk der grundet en kronisk sygdom ikke /kan/ arbejde, hører ganske
> simpelt ikke hjemme i kontanthjælpssystemet, og bør kun midlertidigt
> modtage kontanthjælp indtil førtidspensionen er bevilget.

Sådan spiller orglet desværre bare ikke.

I socialgrupperne 4 og 5 er min påstand at de fleste ikke kan varetage et
alm. arbejde, mange slet ikke, og resten kun skåne/flexjobs, og det vil være
ulig svært at få de der kan arb. med skåne/flexjobs i arb. når vi taler om i
storbyerne, da man f.eks. i københavn så skal finde mellem 5000 og 8000 af
den slags arb.

Dette selvf. afstedkommet af at kommunerne nu skal betale en god bid af
førtidspensionen.

> [...]
> hvilket omfang disse overhovedet står til rådighed for
> arbejdsmarkedet, og altså med rette modtager kontanthjælp.

Ja ja, men så skal vedkommende jo også hjælpes ordentligt igang, man skal
sikre sig at der er noget at bo i, at der er mulighed for at få vasket tøj,
og det vil alle andre steder end i storbyerne betyde en vaskemaskine, og der
skal betales kørsel, arb. tøj etc.

Jeg ved af personlig erfaring at det er ikke alle kommuner int. i, da de så
regner med at få deres "sociale tabere" eksporteret til andre, mere villige
kommuner.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 10:19

> [...]

> den slags arb.
>
> Dette selvf. afstedkommet af at kommunerne nu skal betale en god bid af

Så er din erhvervseverne klart så nedsat at du har krav på en
førtidspension.

> [...]
> regner med at få deres "sociale tabere" eksporteret til andre, mere villige

Falder under trangsbestemte ydelser. Iøvrigt: Hvis man bor i en
arbejdsløshedsø, f.eks. Lolland eller Nordjylland og er langtidsledig,
så skulle man enten tvinges til at skifte erhverv eller at flytte.

I Sverige skal arbejdsløse der har været ledige i mere en 1 år står til
rådighed for arbejdsmarkedet i /hele/ Sverige.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Egon Stich

Dato : 02-09-06 10:48

> Så er din erhvervseverne klart så nedsat at du har krav på en
> førtidspension.

Ganske rigtigt.
MEN:
Ser du ,og alle i andre stakkelhadere,sådan spiller klaveret jo ikke.
Det der er tale om, når du / I udtaler jer således, er desværre, at i ikke
har sat jer ind i, hvorledes systemet fungerer i virkeligheden.
Det er helt enkelt blevet noget nær umuligt, at få tilkendt invalidepension.
Det tager indtil flere år..!!
Dette ved sagsbehandlerne godt.
De ved også, at når man går i gang med proceduren for at få tilkendt
pensinen, ryger man hurtigt ud af systemet, fordi man jo nu ikke mere står
"til rådighed".
Det er det, der kaldes "Det sorte hul".
Du er syg, og kan ikke arbejde.
Du står ikke til rådighed for atbejdsmarkedet.
Altså:
Ingen penge.
I en periode, der kan vare 2 til 3 år..!!

Mange af de arbejdsløse befinder sig idenne situation.
Sagsbehandlerne opfører sig menneskeligt, og lader disse stakler være.

Det er den slags, alle de uvidende mennesker nu vil tvinge ud i et arbejde,
de ikke kan udføre.
Så altså:
Sådanne "undersøgelser" er ikke det papir værd, de er trygt på.
Fordi de adspurgte helt åbenlyst mangler forudsætninger for at komme med en
kvalificeret holdning til spørgsmålet.

Men de borgerlige politikere er jo glade for deres vælgeres uvidenhed.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 11:29

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> kvalificeret holdning til spørgsmålet.
>
> Men de borgerlige politikere er jo glade for deres vælgeres uvidenhed.

Førtidspensionsansøgeren kan sendes i arbejdsprøvning her kan det jo
konstateres om vedkommende har en reel arbejdsevne.

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 11:51

> [...]
*********************************
Desværre er langt fra alle sagsbehandlerne opfører sig menneskeligt.
Mange opfører sig iht. deres borgerlige holdning og uskrevne instrukser
oppefra.
Jeg vil vove den påstand at grunden til man ofte lader disse stakler være er
at
det er billigere end at sætte dem over på den ordning de har krav på.

Rasmus
http://www.ladk.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 02-09-06 21:31

> [...]
er
> at
> det er billigere end at sætte dem over på den ordning de har krav på.

I rigtig mange tilfælde: Ja.
Der er jo i høj grad tale om kassetænkning.
Men jeg forsøgte, af hensyn til de borgerlige, at gøre sagen lidt enkel.
Så de måske kunne forstå?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 02-09-06 21:29

> Førtidspensionsansøgeren kan sendes i arbejdsprøvning her kan det jo
> konstateres om vedkommende har en reel arbejdsevne.
> --
> Jesper

Kære ven.
Det har du da ret i.
Men du ved jo så åbenbart ikke, hvor lang tid det tager, før man kommer så
langt i processen?
Hvis overhovedet?
Du gør den fejl, at du ser på lovene.
Ikke på hvorledes de udmøntes i praksis.
Gør dig selv og andre den tjeneste, at undersøge dette lidt nøjere, før du
fortsætter med at udtale dig.

MVH
Egon

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 22:10

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ikke på hvorledes de udmøntes i praksis.
> Gør dig selv og andre den tjeneste, at undersøge dette lidt nøjere, før du

**********************************

Jesper. Egon har fuldstændig ret. Undersøg dette nøjere først-
Det kan du bla. gøre ved at læse på http://www.ladk.dk/index.htm.
Du skal være indstillet på at det er ikke gjort på fem minutter, der
er stof til lang tids læsning.

Hilsen
Rasmus

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-09-06 23:19

On Sat, 02 Sep 2006 23:10:20 +0200, Rasmus wrote:

> [...]
> Det kan du bla. gøre ved at læse på http://www.ladk.dk/index.htm.
> Du skal være indstillet på at det er ikke gjort på fem minutter, der

Og bagefter sidder man og undrer sig over hvordan det kan være at der i
dagens Danmark stadigvæk er folk der mener at det alt sammen er
"systemets" skyld.
Tænk hvis debattørerne derinde lagde samme energi i at blive
selvforsørgende....

Fra : Rasmus

Dato : 03-09-06 11:03

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> "systemets" skyld.
> Tænk hvis debattørerne derinde lagde samme energi i at blive

Frank E. N. Stein. - Den udtalelse kunne jeg sagtens selv have skrevet
engang, men det var før jeg havde sat mig ind i sagerne og var blevet
klogere.

Mvh Rasmus
http://www.ladk.dk/index.htm

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-06 12:10

On Sun, 03 Sep 2006 12:02:44 +0200, Rasmus wrote:

> Frank E. N. Stein. - Den udtalelse kunne jeg sagtens selv have skrevet
> engang, men det var før jeg havde sat mig ind i sagerne og var blevet
> klogere.

Hvad for en af udtalelserne mener du?

Fra : El Trabajador

Dato : 06-09-06 19:54

> [...]

> "systemets" skyld.
> Tænk hvis debattørerne derinde lagde samme energi i at blive

Hvorfor skal man være "selvforsørgende"?

Danmarks magthavere har med vælgernes samtykke hentet i hundredetusindevis
af muhamedanere til landet til passiv forsørgelse. Hvorfor må vi, landets
egne sønner og døtre, ikke også blive forsørget af samfundet?

Jeg troede, at jeg skulle være en fri mand fra den 15. sept, men firmaet
jeg arbejder ved, vil gerne beholde mig.
--
El Trabajador
(formerly known as NoTrabajo)

Fra : GB

Dato : 06-09-06 20:09

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in

> Jeg troede, at jeg skulle være en fri mand fra den 15. sept, men
> firmaet jeg arbejder ved, vil gerne beholde mig.

Så er det på tide at stille nogle lønkrav!

GB

Fra : El Trabajador

Dato : 13-09-06 06:27

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i

> "El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in

> Så er det på tide at stille nogle lønkrav!

Det blev til en stigning fra 16011 kr. til 18452 kr. pr. måned.
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-06 07:31

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i

> Det blev til en stigning fra 16011 kr. til 18452 kr. pr. måned.

Tillykke. Du får dobbelt så meget i løn som du fik i kontanthjælp, også
selv om du som civilingeniør er en lavtlønnet HKer.

Og så sparer du endda op til pension. Du går vel ikke på pension
allerede som 65-årig?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : El Trabajador

Dato : 13-09-06 15:43

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> [...]
> også selv om du som civilingeniør er en lavtlønnet HKer.
>
> Og så sparer du endda op til pension. Du går vel ikke på pension

Der er ca. 13 år endnu - den tid, den sorg/glæde.
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-06 16:13

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Der er ca. 13 år endnu - den tid, den sorg/glæde.

Jo længere du venter, des højere bliver pensionen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 14-09-06 17:57

> Der er ca. 13 år endnu - den tid, den sorg/glæde.
> --
> El Trabajador

Jeg kan love dig, det er en glæde
Først som pensionist forstår man til fulde, hvad Frihed vil sige.

(Men pas på helbredet.)

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 13-09-06 11:42

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in news:450789b4$0$19630
$88260bb3@free.teranews.com:

> Det blev til en stigning fra 16011 kr. til 18452 kr. pr. måned.

Det var da altid noget. Til lykke!

GB

Fra : El Trabajador

Dato : 13-09-06 15:43

> "El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in news:450789b4$0$19630
> $88260bb3@free.teranews.com:

> Det var da altid noget. Til lykke!

Tak!

Jeg blev "opgraderet" fra ufaglært til faglært kontorassistent.
--
El Trabajador

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 11:38

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi de adspurgte helt åbenlyst mangler forudsætninger for at komme med
> [...]

******************************
Præsis. De fleste selvfede danskere mangler nemlig forudsætninger for at
komme med en
kvalificeret holdning til spørgsmålet. Det bygger på misundelses-fordomme.
Realiteterne
ved at leve på overførsel interesserer dem nemlig ikke et hak, før den dag
skæbnen
sender dem selv til tælling nede i det sociale system fra deres
småborgerlige liv.

Underesøgelsen burde kædes sammen med at de adspurgte aller-først blev
præsenteret
for vilkårene med at være på overførselsindkomst og derefter spurgt om de
kunne tænke
sig at komme på bistandshjæp.

Rasmus
http://www.ladk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 19:50

>Iøvrigt: Hvis man bor i en arbejdsløshedsø, f.eks. Lolland eller
>Nordjylland og er langtidsledig,
> så skulle man enten tvinges til at skifte erhverv eller at flytte.

Det er den slags holdninger jeg ikke bryder mig om i borgerlig politik, på
trods af jeg selv er konservativ. Har du tænkt på hvilke menneskelige
konsekvenser det kan have at blive tvunget til at flytte væk fra familie og
venner og hele sit netværk? ... jeg tvivler på det rører dig, bare du IKKE
skal betale til deres bistand.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 20:20

> [...]
> konsekvenser det kan have at blive tvunget til at flytte væk fra familie
> og venner og hele sit netværk? ... jeg tvivler på det rører dig, bare du

Nazi-Jesper skulle sættes til at betale pendler-udgifter til en person som
blev tvangsanvist job i den anden ende af landet, så kunne det godt være at
han klappede gællerne i. Det er altid nemt at påføre andre mennesker nogle
ulemper når man ikke selv rammes af dem. Nazi-Jesper tænker ikke ret langt.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 20:52

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle ulemper når man ikke selv rammes af dem. Nazi-Jesper tænker ikke ret

Hvis du fjernede ordet "nazi" fra ovenstående, ville jeg kunne tilslutte mig
dit indlæg.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 01:31

> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du fjernede ordet "nazi" fra ovenstående, ville jeg kunne tilslutte
> mig dit indlæg.

Ser du, det gør jeg ikke. Jesper har nemlig lidt problemer med folk han ikke
er enige med. Han synes at politiet skal maje folk ned i en demonstration
med maskinpistoler. For det nu ikke skal ligge helt udokumenteret hen, så
har jeg foreviget Jespers udtalelse på min egen udmærkede Dokusiden, siden
der grafisk skal underbygge nogle af mine udmærkede budskaber. Her ruller
Jesper sig ud på slap line og jeg håber at han og især andre ser ham fra sin
mest usympatiske og kyniske side som sætter ham helt på linie med de
nazi-røve vi kender alt for godt. Derfor er og bliver han i mine øjne aldrig
andet end en skide nazi-røv og deraf navnet nazi-Jesper.

Link til nazi-Jespers udtalelser: http://medlem.jubii.dk/dokusiden/nj.htm

Googles link:
http://groups.google.com/group/dk.politik/browse_thread/thread/49d837792f682cae/1d4cf913ef84b6d7?q=&hl=da#1d4cf913ef84b6d7

Fra : Alucard

Dato : 03-09-06 07:49

On Sun, 3 Sep 2006 02:31:13 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Ser du, det gør jeg ikke. Jesper har nemlig lidt problemer med folk han ikke
>er enige med.

Øhhhh.... Og det har DU ikke....??? ))

>Han synes at politiet skal maje folk ned i en demonstration
>med maskinpistoler.

Jeg har lige læst hele dit "google-link" igennem og DIT problem er at
Jesper rent faktisk IKKE har skrevet som DU påstår......

>For det nu ikke skal ligge helt udokumenteret hen, så
>har jeg foreviget Jespers udtalelse

Som beviser at du løgnagtigt beskylder ham for noget han ikke har
skrevet.... ))

>jeg håber at han og især andre ser ham fra sin
>mest usympatiske og kyniske side som sætter ham helt på linie med de
>nazi-røve vi kender alt for godt.

At Jesper kan være usympatisk er da sikkert rigtigt nok (det kan du
for øvrigt også være), men hvad har det med NAZI at gøre...????

>Derfor er og bliver han i mine øjne aldrig
>andet end en skide nazi-røv og deraf navnet nazi-Jesper.

Tja, bare kald dem du er uenige med, for nazister.... ))

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 11:26

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhhh.... Og det har DU ikke....??? ))

> Jeg har lige læst hele dit "google-link" igennem og DIT problem er at
> Jesper rent faktisk IKKE har skrevet som DU påstår......

Gu har han da skrevet det dit fjols. Læs dog inden ad
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Der bliver spurgt: Blev der ikke skudt ind i mængden inden der blev skudt
varselsskud (hvilket det er bevist at der blev)

og Jesper svarer: Who cares (hvem bryder sig om det) ? Politiet burde have
haft maskinpistoler UNDERFORSTÅET at nazidyret Jesper siger rent ud at
politiet burde have haft maskinpistoler således at de kunne have skudt så
mange som muligt i folkemængden og at han er ligeglad med om folk blev
advaret.

SÅ SE DET DOG I ØJNENE DIT FAKTA-RESISTENTE FJOLS !

Manden (Jesper) er noget nær psykopat og jeg beviser et udsagn fra Jesper
der burde få det til at løbe koldt ned af ryggen på enhver anstændig person
men åbenbart ikke dig.....

Fra : Jesper

Dato : 03-09-06 11:42

"Kim Larsen" <kla(a)get2net.dk> wrote:

> [...]
> der burde få det til at løbe koldt ned af ryggen på enhver anstændig person

Lille Kim læser mine indlæg som Fanden læser Bibelen. Faktum var at
Politiet var under voldsomt angreb af autonome terrorister og var
utilstækkeligt bevæbnede, det var det min kommentar gik på, men det kan
Lille Kim ikke forstå!

Fra : Allan Riise

Dato : 03-09-06 12:26

Jesper wrote:

> [...]
> Politiet var under voldsomt angreb af autonome terrorister og var
> utilstækkeligt bevæbnede, det var det min kommentar gik på, men det

Sludder, politiet var ikke under angreb, de stod strategisk placeret i en
knibtangsmanøvre, og åbnede ild på lang afstand.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 03-09-06 14:24

On Sun, 3 Sep 2006 13:26:13 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Sludder, politiet var ikke under angreb, de stod strategisk placeret i en
>knibtangsmanøvre, og åbnede ild på lang afstand.

Hvilken planet bor du på...???

Fra : Allan Riise

Dato : 03-09-06 14:42

Alucard wrote:

> Hvilken planet bor du på...???

Der var kasteskyts, ja, men der var ikke fremløbende horder der angreb,
derfor mit udsagn.

De skud der faldt, blev affyret fra afstande fra 20 m. til 50 m. fra de
demonstrerende.

Vidnet ......... gik op til Fælledvej ......... Det varede et stykke tid før
politikæden også nåede op til Fælledvej. Han hørte, at der blev talt om
urobetjente, og han mener, at der i det samme kom urobetjente løbende fra
Skt. Hans Torv. De var meget ophidsede og kontaktede en uniformeret
delingsfører. ......... Vidnet stod op og ned ad en delingsfører og hørte
denne sige i sin walkie talkie, at han ville have urobetjentene foran kæden.
Radioen var skruet op, og han hørte, at de nægtede at adlyde ordren.
.......... Vidnet så ikke urobetjente foran kæden. ......... Det skete på et
tidspunkt, hvor en urobetjent havde sat sig på den anholdte demonstrant. Da
demonstranten kom på benene, blev han slået med en knippel i ryggen, uanset
han efter vidnets opfattelse ikke havde modsat sig anholdelse. En kvindelig
urobetjent slog ganske hårdt på en fotograf. Vidnet ved ikke hvorfor.
Urobetjentene var meget aggressive og opildnede de uniformerede kolleger,
der indtog deres pladser i kæden. Han hørte dem sige: "Hvad tror I, I får
jeres penge for". Det lod ikke til, at delingsføreren greb ind over for
urobetjentene. De uniformerede betjente rettede sig ikke efter
urobetjentenes opfordringer. Han så ikke urobetjente fysisk skubbe til de
uniformerede kolleger. ¿¿¿ Han tog opstilling i en dør på hjørnet af
Fælledvej/Skt. Hans Torv, og herfra iagttog han mandlige urobetjente,
navnlig to, være meget aktive med at kaste sten retur mod demonstranterne,
selv om demonstranternes stenregn var aftaget betydeligt. Det stod på ret
længe, og de anvendte flisestykker, der kunne kastes længere end f.eks.
brosten. Vidnet har ikke hørt, at der blev givet ordre til stenkast, men han
hørte urobetjentene tale indbyrdes om at kaste sten. En af dem var især
ophidset. Det skete på et tidspunkt, hvor politiet efter hans opfattelse
ikke var i overhængende fare. Mens han opholdt sig i døråbningen, hørte han,
at der blev skudt. Han hørte ingen advarsler og kunne fra sin position ikke
se politikæden."

Vicepolitikommissær Jens Anker Kristensen har forklaret (retsbog side
167-169):

"Da han ankom til Nørrebro, traf han Leo Lerke, der befandt sig på
Nørrebrogade et sted mellem Blågårdsgade og Fælledvej ......... Vidnet talte
kort med Lerke og hørte allerede i indledningen af samtalen, formentlig over
Lerkes radio, at der blev sagt, at en deling var i knibe på Skt. Hans Torv.
Enhver politibetjent ved, at der skal reageres øjeblikkeligt på en
knibemelding, der er den alvorligste alarmmelding. Lerke reagerede straks på
meldingen og vidnet drøftede ikke med ham de ordrer, som vidnet havde
modtaget i KSN. Vidnet sagde til Lerke, at den deling, der stod ved
Fælledvej, måtte sendes fremad. ......... Delingen havde front med Skt. Hans
Torv, og uropatruljen stillede sig hen til delingen. Forinden mødet med
Lerke, deltog vidnet i en anholdelse, men han husker ikke nærmere herfra, og
om det fandt sted sammen med en kollega fra patruljen. Flemming Andersen og
andre patruljemedlemmer var søgt op ad Fælledvej. Alle patruljens medlemmer
havde radio. Flemming Andersen meldte over radioen, og vidnet vil tro, at
han modtog situationsmeldinger. Efter at have afsluttet politiforretningen
på Nørrebrogade, stillede vidnet sig i første omgang hen til delingen, der
stod ud for Fælledvej ved Fælledvejs udmunding i Nørrebrogade, men da den
blev stående, løb han forbi kæden og fandt et stykke oppe ad Fælledvej på
vejens venstre side Flemming Andersen stå i et indhak sammen med et antal
kolleger fra patruljen. Der var mange mennesker på gaden. Der var ingen
demonstranter i umiddelbar nærhed af gruppen, men han bemærkede megen
aktivitet oppe på Skt. Hans Torv. Han så ikke, om der var konfrontation
mellem politi og demonstranter. På et tidspunkt kom demonstranterne ned mod
Nørrebrogade. De holdt sig fortrinsvis på den side af Fælledvej, hvor den
gamle brandstation er beliggende. Flemming Andersen meldte herom til KSN
[kl. 00.18]. Vidnet fandt det bedst at forblive i indhakket af hensyn til
patruljens egen sikkerhed, og idet han jo vidste, at politikæden nede ved
Nørrebrogade skulle fremad. Han så demonstranterne få tilskuere til at løbe
foran sig. På et tidspunkt blev det klart, at demonstranterne havde kigget
dem ud, hvorpå de blev angrebet. De havde ikke fjernet sig fra deres
placering i indhakket og havde ikke givet anledning til, at der skulle opstå
konfrontation mellem demonstranterne og patruljen. Vidnet vidste eller har i
hvert fald i forbindelse med senere afhøringer fået at vide, at der befandt
sig en anden civil patrulje længere fremme. Om radiokommunikationen
forklarer vidnet, at radiobilledet ikke var det sædvanlige. Hans radio "stod
lejlighedsvis af" på grund af overbelastning. Det ytrede sig ved, at den
enten var helt tavs eller blot hylede. Den aften hørte vidnet ikke, at
"Monty" fik besked om at afvente fremrykning. Vidnet husker, at Flemming
Andersen afgav situationsmeldinger men ikke nærmere karakteren heraf. Da det
gik op for ham, at politikæden stod "bomstille", meldte han over radioen og
forevist afskrift af båndoptagelser fra KSN, bilag XXXIII, side 62,
bekræfter han, at det er hans melding. Det var ikke en knibemelding.
Meldingen skulle opfattes som et ærgerligt udbrud ["så er vi angrebet midt
på Fælledvej, så nu må der "kraftknuseme" komme hjælp frem" - kl. 00.25].
Han husker ikke, om han har hørt, hvordan KSN opfattede og gengav meldingen.
[KSN opfatter denne melding som en knibemelding: "og så er U2 i knibe midt
på Fælledvej"] Straks efter denne melding, løb de ud af deres dækning og ned
mod Nørrebrogade. I og med at de var opdagede, kunne de ikke udrette mere.
De var i stand til at klare sig ud af situationen ved egen hjælp."

Husk på at skydningen blev påbegyndt fordi at politiet, fejlagtigt, havde
modtaget en "knibemelding", en melding som slet ikke kom.

Men for at gøre en lang historie kortere, så mener du altså at politiet
skulle have brugt maskinpistoler i dette tilfælde.

Ja eller nej?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 03-09-06 15:17

On Sun, 3 Sep 2006 15:41:32 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Der var kasteskyts, ja, men der var ikke fremløbende horder der angreb,
>derfor mit udsagn.

Men stadigvæk under angreb...

>De skud der faldt, blev affyret fra afstande fra 20 m. til 50 m. fra de
>demonstrerende.

20 m kalder jeg IKKE lang afstand....

<snip>

>Men for at gøre en lang historie kortere, så mener du altså at politiet
>skulle have brugt maskinpistoler i dette tilfælde.
>
>Ja eller nej?

Have HAFT eller have BRUGT....?

At plaffe hjernedøde autonome fjolser ned med maskinpistoler ville
være dybt åndsvagt.....

Fra : Alucard

Dato : 03-09-06 14:25

On Sun, 3 Sep 2006 12:41:51 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>Politiet var under voldsomt angreb af autonome terrorister og var
>utilstækkeligt bevæbnede, det var det min kommentar gik på, men det kan

Præcis... Kim digtede videre på historien udfra at han ikke kan lide
dig.....

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 19:05

> Præcis... Kim digtede videre på historien udfra at han ikke kan lide
> dig.....

Jesper er en skide nazi-røv og så er den ikke længere. Og du er åbenbart
nazi-sympatisør, Alucard, en idiot er du i hvert fald. Man kan godt fornemme
at dine sympatier ligger hos den alleryderste højrefløj. Føj for satan,
siger jeg bare !

Fra : Alucard

Dato : 03-09-06 14:23

On Sun, 3 Sep 2006 12:26:20 +0200, "Kim Larsen" <kla(a)get2net.dk>
wrote:

>Gu har han da skrevet det dit fjols. Læs dog inden ad
>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg læser kun det der står.....

> [...]
>politiet burde have haft maskinpistoler således at de kunne have skudt så
>mange som muligt i folkemængden og at han er ligeglad med om folk blev

FJOLS.... Du påstår at "Han synes at politiet skal maje folk ned i en
demonstration med maskinpistoler."... Hvilket er LØGN....

>SÅ SE DET DOG I ØJNENE DIT FAKTA-RESISTENTE FJOLS !

Dine "underforståede" fantasifulde fortolkninger er mig inderligt
ligegyldige....

>Manden (Jesper) er noget nær psykopat og jeg beviser et udsagn fra Jesper
>der burde få det til at løbe koldt ned af ryggen på enhver anstændig person
>men åbenbart ikke dig.....

At jeg til tider OGSÅ finder Jesper usympatisk, ændrer altså ikke på
at du LYVER.....!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 19:03

> [...]
> ligegyldige....

> At jeg til tider OGSÅ finder Jesper usympatisk, ændrer altså ikke på

Lyver ? Du er ganske enkelt en faktaresistent idiot og løgnhals, din
fnatmide.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-09-06 07:43

> Lyver ? Du er ganske enkelt en faktaresistent idiot og løgnhals, din
> fnatmide.

Hvis du en eller anden dag får kørt dig et seriøst par på bærret, græder jeg
tørre tårer.

/Kim

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 20:26

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> venner og hele sit netværk? ... jeg tvivler på det rører dig, bare du IKKE

I borgerlig politik? Det er god socialkammeratisk politik i Sverige
skulle jeg hilse og sige.

Fra : @

Dato : 02-09-06 20:33

On Sat, 2 Sep 2006 20:49:52 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabela
the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det er den slags holdninger jeg ikke bryder mig om i borgerlig politik, på
>trods af jeg selv er konservativ. Har du tænkt på hvilke menneskelige

har du tænkt på hvilke samfundsmæssige konsekvenser det kan have at
der findes en gruppe som ikke vil yde men kun nyde,

selv i det socialistiske Sverige findes der regler osm gør at en ledig
som har modtaget dagpenge i et år kan tvinges til at tage arbejde i
hele Sverige

hvad er der galt i at samfundet kræver at folk som er i stand til det,
forsørger sig selv?

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 22:38

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvad er der galt i at samfundet kræver at folk som er i stand til det,
> forsørger sig selv?

*****************
Det er der intet galt i, forudsat de er i også stand til det.

Problemet er nok snarere arbejds og aflønningsvilkårene.
Man lancerer en avis, man kalder gratis, som kræver en hær
af raske letbenede mennesker på skæve tider af dagen.
Det lyder nærmest som om arbejdskraft indgår i regne-
stykket som den er forventet at være næsten gratis.
Hvis ellers løn og arbejdsvilkår er attraktive, så tror
jeg ikke på ordet "kræve" er aktuelt mere. Det vil strømme
til med rigeligt arbejdskraft.

Rasmus
http://www.ladk.dk/index.htm

Fra : Egon Stich

Dato : 03-09-06 16:04

> [...]
> Hvis ellers løn og arbejdsvilkår er attraktive, så tror
> jeg ikke på ordet "kræve" er aktuelt mere. Det vil strømme

Det er jo her, skoen trykker.
Som før omtalt, var der forleden et indslag med en "glad polsk avisslæber".
Han arbejdede omkring 70 timer om ugen.
Løn: Knap 20.000 om måneden.

Herved er det jo ganske enkelt bekræftet, at hele "sagen" er
arbejdsgiversvindel.

Arbejdstiden i danmark er omkring 37 timer om ugen.
Ikke det dobbelte..!!

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-06 08:18

> [...]

> storbyerne, da man f.eks. i københavn så skal finde mellem 5000 og 8000 af

Socialgruppe 4 - det er faglærte arbejdere. Socialgruppe 5 - ufaglærte.
Per definition.

<http://da.wikipedia.org/wiki/Socialgruppe>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 12:31

> Folk der grundet en kronisk sygdom ikke /kan/ arbejde, hører ganske
> simpelt ikke hjemme i kontanthjælpssystemet, og bør kun midlertidigt
> modtage kontanthjælp indtil førtidspensionen er bevilget.

Ja ja, men det er bare ikke sådan tingene fungerer, det er der mange
eksempler på.

> [...]
> naturligvis anderledes. Faktisk kan man spørge sig om i hvilket omfang
> disse overhovedet står til rådighed for arbejdsmarkedet, og altså med

Arbejdsgiverne bliver nød til at acceptere at folk ser forskellige og det
bør kontanthjælpssystemet også. Så længe folk ikke undslår sig arbejde er de
berettiget til hjælp. Natarbejde bør som sagt være undtaget herfor.

I øvrigt mener jeg ikke at systemet kan påtvinge folk et arbejde hvor
arbejdstiderne ligger meget uden for normal arbejdstid som natarbejde gør,
det er ganske enkelt utilstedeligt. Det er netop det som
avisudbringningsjobbene gør.

Fra : Mark Jensen

Dato : 02-09-06 15:09

On Sat, 2 Sep 2006 13:31:10 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:
> [...]
>arbejdstiderne ligger meget uden for normal arbejdstid som natarbejde gør,
>det er ganske enkelt utilstedeligt. Det er netop det som

Hvorfor dog sætte grænsen ved natarbejde. Hvad med job, hvor man kan
få jord under neglene. Det går da heller ikke.

Hvis man ikke bryder sig om natarbejdet, må man jo selv skaffe sig et
andet. Det kan ikke passe, man skal høre på alt det hyleri, når folk
rager til sig uden at bidrage med noget som helst.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 15:23

> [...]
> andet. Det kan ikke passe, man skal høre på alt det hyleri, når folk
> rager til sig uden at bidrage med noget som helst.

Hvis folk ikke kan finde et andet, hvad så ? Så skal de påtvinges et
natarbejde de ikke ønsker så du kan få tilfredsstillet dine højrerabiate
tendenser ? Det er sådan, ikke sandt ?

Husk lige at fremsætte flosklen at der er arbejde nok til alle (også dem som
arbejdsgiverne ikke vil have).

Fra : Alucard

Dato : 02-09-06 15:37

On Sat, 2 Sep 2006 16:22:35 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Hvis folk ikke kan finde et andet, hvad så ? Så skal de påtvinges et
>natarbejde de ikke ønsker så du kan få tilfredsstillet dine højrerabiate
>tendenser ? Det er sådan, ikke sandt ?

Så længe de "nasser" på andre, så må de enten tage de job der bliver
tilbudt, finde noget andet eller lade være med at "nasse"....

>Husk lige at fremsætte flosklen at der er arbejde nok til alle (også dem som
>arbejdsgiverne ikke vil have).

Hvis du bliver anvist et arbejde og arbejdsgiveren ikke vil have dig
fordi du er for dum eller for grim, så bliver du jo ikke trukket i
bistanden (så længe du møder til tiden og IKKE nægter at
arbejde)......

Fra : @

Dato : 02-09-06 16:23

On Sat, 02 Sep 2006 16:36:33 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

> [...]

hvad nu hvis et flertal af danskere ikke ønsker(som du udtrykker det)
at forsørge folk der nægter at tage f.eks. natarbejde?

hvornår er det blevet højrerabiat at et samfund som hovedregel stiller
krav til borgerne om at være selvforsørgende?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 17:29

> hvad nu hvis et flertal af danskere ikke ønsker(som du udtrykker det)
> at forsørge folk der nægter at tage f.eks. natarbejde?

Ja, hvad så ?

> hvornår er det blevet højrerabiat at et samfund som hovedregel stiller
> krav til borgerne om at være selvforsørgende?

At man tager visse hensyn inden man anviser et job som man samtidig kræver
folk skal tage men det fatter du som stærkt højrerabiat naturligvis intet
af, så det er der ingen grund til at vi to diskuterer. Det
strækmarch-samfund som du ønsker, befinder sig ikke på min ønskeseddel.

Fra : Egon Stich

Dato : 02-09-06 21:34

> [...]
> arbejdstiderne ligger meget uden for normal arbejdstid som natarbejde gør,
> det er ganske enkelt utilstedeligt. Det er netop det som

Der var lige i TV-avisen en lalleglad reportage om een af disse Polske
skruebrækkere.
Han arbejder, viser det sig, ca 70 timer om ugen.
For 20.000 - kr.

Ikke noget at sige til, at de borgerlige klapper i hænderne.
Samt at danskerne siger nej tak..!!

MVH
Egon

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-06 13:25

> [...]
> opnå førtidspension på grund af meget stramme regler på dette område trods
> kronisk sygdom og stadig ikke kunne påtage sig arbejde.

Lige præsis. De er havnet i et hul. De har ikke noget valg. Det er andre der
kontrolerer og bestemmer over deres liv. I det hul er man umyndigjort og
rettigheder er noget hypotetisk.

Rasmus
http://www.ladk.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-09-06 23:32

> [...]
> har været i den undersøgelse. Undersøgelsen er lavet af et lille og for
> mig helt ukendt analyseinstitut og derfor har jeg en mistanke til

Jeg er egentlig ret overbevist om at også du som udgangspunkt mener at er
man på bistand skal man tage udbudte jobs, derefter har du som de fleste en
række forbehold, fx at man ikke sender en mand med dårlig hjerte ud som
avisbud. Problemet er naturligvis at når man stiller sådan er spørgsmål så
svarer mange på noget helt andet eller udfra en enkelt konkret sag.

mvh
Kim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-09-06 11:04

On Fri, 01 Sep 2006 21:09:03 +0200, Mark Jensen skrev:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/31/233753.htm
>
> Danskerne vil tvinge folk i arbejde

> Er du ledig og på kontanthjælp, skal du tage det job, du får tilbudt.
> Også hvis det er et job som avisbud.

Solidariteten med samfundets tabere mindskes hele tiden. På et
tidspunkt vil man også ophøre med at tage hensyn til dem, der
simpelthen ikke kan oppebære en indtægt til at leve af ved at
uddele aviser.

Ganske forudseligt at det ville ske. Den gigantiske
indvandring og nu adgangen til arbejdsmarkedet for
østeuropæerne kunne ikke få anden effekt. Sammenhængskraften
går i smulder. Folk bliver utrygge, overblikket mindskes og
den umiddelbare egeninteresse kommer i forreste række.

Lidt trist for den satte borger, som tror, han ikke selv
bliver ramt. Han får måske et handicappet barn - en
arbejdskade - en depression - etellerandet som sætter ham
langt bagud ... og så er der desværre heller ikke nogen hjælp
til ham.

Men sådan kan det jo gå, når man glemmer at bevare det, der
holder et samfund sammen og gør et folk solidarisk.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min