Take it easy boy, boy...
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 01-09-06 11:06

Hej,

Er den nogen der har teksten til "Take it easy boy, boy... "? Jeg tror Leo
Mathiesen har sunget den. Jeg hørte den første gang i midten af 80'erne. Der
kommer også noget med "have a cigar" eller deromkring.

Jeg har søgt på google, men ikke fundet noget svar.

Hvem har egentligt sunget original-udgaven. Er det også Leo?

-Michael.

Fra : Michael Lund

Dato : 01-09-06 11:17

Hej Michael

Jo da - det er Leo Mathiesen der har komponeret den i 1941

Teksten har jeg desværre ikke

http://www.danskefilm.dk/index2.html

Mvh.
Michael Lund

Fra : Per Hansen

Dato : 01-09-06 14:02

Michael Lund wrote this

> Hej Michael
>
> Jo da - det er Leo Mathiesen der har komponeret den i 1941

> [...]
Den i 80'erne er dog ikke Leo, det er Eddie Skoller som synger
den i filmen Take It Easy, hvor han spiller Leo.
En ellers udenmærket ungdomsfilm, der foregår i 40'erne.
http://www.imdb.com/title/tt0123292/
bare ignorer ham raagaard's kommentar, for han har en elendig film smag,
han kalder 80'er filmen Repo Man for et mesterværk, ROFL.

--
Per Hansen.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-09-06 14:43

Michael Jørgensen wrote:

> Er den nogen der har teksten til "Take it easy boy, boy... "?

Hvis du stadig kan bruge den, har jeg lige skrevet den af fra pladen
(inklusive Leo Mathisens diverse kongurens-fejl .

Linierne i parantes bliver talt, formodentlig af Leos førstetrompetist
Erik Parker, der også tager soloen hvis jeg da ikke tager meget fejl.

Talt:

(The rap tide's on so prepare to get going)
M-hm, well alright but easy now

Mmm, take it easy, boy, boy
Go to your home, smoke a cigar
(If you can get one)
Take it easy boy, boy
Let the other make the hard work for you

Take it easy, boy, boy
Spend every dime, have a good time
(Got no dime)
Take it easy, boy, boy
Let the other make the money to you
(Thank you)

If you don't do what I say
You will soon grow old and grey
(With a long beard)
Just while I'll be glad and gay
Singing ha, ha, hey, hey

Take it easy, boy, boy
Go to your home, smoke a cigar
Take it easy, boy, boy
Let the other make the money to you

[soli]

If you don't do what I say
You will soon grow old and grey
Just while I'll be glad and gay
Singing ha, ha, hey, hey

Take it easy, boy, boy
Go to your home, smoke a cigar - big one!
Take it easy, boy, boy
Let the other make the money to you

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-09-06 12:12

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> wrote in message

> Hvis du stadig kan bruge den, har jeg lige skrevet den af fra pladen
> (inklusive Leo Mathisens diverse kongurens-fejl .

Genialt! Tak for det. Du er en guttermand

-Michael.