Dele en DKTV Internet over kabel-TV forbin~
Fra : Jens

Dato : 21-06-01 06:58

Hej!

Jeg har en ven som har spurgt mig om han kan få flere computere på sin DKTV
(http://www.dk-tv.dk/) Internet forbindelse. Han har et Motorola Kabel-modem
og er på i Nyborg.

Er der nogen der ved om det bare er nok at tilslutte en Hub/Switch til
forbindelsen, eller skal man have en router eller routersoftware og 2
netkort i den ene PC for at dele den ?

Da jeg ikke selv har TDC adgang har jeg ikke spurgt i TDC's (og DK-TV's)
interne nyhedsgrupper.

Håber på hjælp!

Jens

Fra : PhuPhyt

Dato : 21-06-01 11:51

On Thu, 21 Jun 2001 07:58:17 +0200, "Jens" <jjonsson@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der ved om det bare er nok at tilslutte en Hub/Switch til
>forbindelsen, eller skal man have en router eller routersoftware og 2

Han kan godt slutte en hub/switch til sit kablemodem, han skal bare
tildele maskinen en af de ekstra ip adresser som han har fået. (Man
får normalt 4 stk.) Indtaste gateway + dns oplysninger og så er han på
internettet med makine nr. 2 også.

Mvh.
René