Tanker om det kommende Matrox G550 ?
Fra : Karsten Borchers

Dato : 21-06-01 06:38

Har selv læst ganske lidt om det, og har desværre et lidt udtydeligt billede
af hvad det egentlig bliver/ er for et kort. Er det bare et G450 på
anabolske steorider. Dvs. lidt flere Mhz på core og mem, plus et par nye
smarte ? features ?

Eller er der tale om et ret nyt kort, der skal tage kampen op, og kan tage
kampen op mod Geforce, Radeon, Kyro ? Og er det så eks. Geforce 2 GTS, eller
Geforce 2 MX der skal kæmpes med ?

Sidst og ikke mindst. Nogen ide om hvornår vi ser det i DK ? Ved at Matrox
officielt har udgivet kortet nu :
http://www.matrox.com/mga/media_center/press_rel/2001/g550_announce.cfm

Karsten Borchers

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-06-01 10:46

[...]

Hvad havde du forestillet, der skulle ændres? Det du beskriver overnfor, er
jo hele idéen med at lave nye grafikkort.

Så vidt jeg ved, har MATROX givet op i ræset om at lave det hurtigste
grafikkort. De satser primært på 2D-markedet nu. Men selvfølgeligt vil
stadigt have 3d-funktioner, der er bare ikke gjort så meget ud af det, som
der er på f.eks g-force eller radeon.

Fra : Mikael Østergaard

Dato : 21-06-01 10:40

Der er kommet previews af G550 på både

www.anandtech.com
www.tomshardware.com

....og jeg er ked af at sige, at det ikke ser særlig spændende ud

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-06-01 13:38

Har du et sted hvor jeg kan læse om at de har opgivet 3D ?

Kim Larsen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-06-01 14:54

nej egentligt ikke, men det burde da heller ikke være nødtvendigt. Du kan jo
se på de specs der er frigivet, at de ikke lige frem satser på spil-folket.

Desuden er en af mine venner spil-udviklere, og han fik på et tidspunkt en
mail fra hvor der stod noget om at de for fremtiden ville satse mere
2d-kort. Altså photoshop, videoredigering og den slags

Fra : Karsten Borchers

Dato : 21-06-01 18:20

Ok. Det er de også kanon til Matrox. Deres billedkvalitet suveræn.
Men vi kan desværre ikke få i pose og sæk, med et Matrox der trækker tænder
i 3D....ak ;)

Borchers

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-06-01 10:25

Jeg har nemlig læst at de vil vente med at komme med nyt i 3D, fordi der er
så stor forvirring med de forskellige ting man kan putte i sådan et "dyr",
og når de så endelig finder ud af den rigtige løsning, som kan
tilfredsstille de fleste, så kommer de igen. Så droppet er ideen ikke, de
vil bare lave noget til alle.
Jeg mener at der har stået på deres egen hjemmeside, men jeg kan ikke finde
det igen, men finder jeg det, skal jeg nok smide et link ind.

Fra : Karsten Borchers

Dato : 21-06-01 14:29

At der kom lidt mere fut i herligheden. At de tog kampen op mod Geforce 2 MX
i det mindste.
Men hvis de fortsætter som hidtil, er der jo ikke meget håb ;)