Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Capture NX: Størrelse på thumbnail
Fra : Lars Hjortø

Dato : 31-08-06 20:00

Hej...

Jeg har lige installeret Capture NX trial versionen. Kan det passe at man
ikke kan ændre størrelsen på billederne i browseren? Synes de er MEGET små.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : ms

Dato : 01-09-06 06:12

> Jeg har lige installeret Capture NX trial versionen. Kan det passe at man
> ikke kan ændre størrelsen på billederne i browseren? Synes de er MEGET
> små.

Tryk på Z for zoom og "zoom" ind på dem. De kan få en rigtig fin størrelse

/Max

Fra : Lars Hjortø

Dato : 01-09-06 11:38

Hej Max

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tryk på Z for zoom og "zoom" ind på dem. De kan få en rigtig fin størrelse

Tak for det. Men er nu stadig ikke SÅ imponeret over programmet. Men måske
det kommer når jeg har rodet lidt mere med det.

Fra : ms

Dato : 01-09-06 12:07

> Tak for det. Men er nu stadig ikke SÅ imponeret over programmet. Men måske
> det kommer når jeg har rodet lidt mere med det.

Jeg synes nu ganske godt om det. Men nogle gange kan det også gå mig rigtig
meget på. Men det gør CameraRAW nu også af og til

God fredag...det er en god weekend at teste programmer i

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-06 08:40

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Max
>
> "ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for det. Men er nu stadig ikke SÅ imponeret over programmet. Men måske
> det kommer når jeg har rodet lidt mere med det.

Førsteindtrykket var plasticsoftware ala MS Works.
Næste indtryk var en raw konverter med masser af ekstra funktioner. Bedre
mem. håndtering end Capture 4 og hurtigere.
Shadow/highligt - D-lightning direkte på NEF. De funktioner kunne jeg godt
bruge. På et billede kunne jeg hæve skygger med +2EV og dæmpe højlys
med -2EV og få et præsentabelt billede. Det kan jeg ikke med PS - nogen kan
sikkert
Sidste indtryk. Håbløs langsom til et fuldt workflow. Genialt at hver
justering kan slås til og fra, men med normal justering af et billede,
bliver den langsommere for nærmest at dø til sidst. Kører på min laptop
2,6GHz og 512MB mem. Det dur simpelt hen ikke.

Konklusionen bliver at jeg beholder C One LE som Rawkonverter og PS til
billedbehandling.
Gert