/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
HD og Blue Ray?
Fra : Anders


Dato : 31-08-06 07:40

Hej,

Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man løbende kan se hvilke
film der indtil videre er blevet udgivet på et af disse 2 formater?

Hvilket af de 2 er egentlig det "største"? (flest film udgivet)

Er der blevet udgivet nogen HD eller BR film med danske tekster?
- eller måske danske udgivelser...?

Mvh,
Anders



 
 
Optimus Prime (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Optimus Prime


Dato : 31-08-06 09:10

Anders skrev:
> Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man løbende kan se hvilke
> film der indtil videre er blevet udgivet på et af disse 2 formater?

Der er lidt her:
http://www.thedigitalbits.com/articles/hdformats/highdefreleases.html

> Hvilket af de 2 er egentlig det "største"? (flest film udgivet)

HD-DVD har flest udgivelser på gaden og får de bedste modtagelser; men
det er vist stadig for tidligt at pege på en vinder af krigen

> Er der blevet udgivet nogen HD eller BR film med danske tekster?
> - eller måske danske udgivelser...?

Der kommer nogen i Europa i år har jeg set et sted, kan dog ikke lige
finde det igen... om der er DK tekster på aner jeg ikke...

Per (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 31-08-06 12:47

http://www.hddvd.org

Ude i højre side er der liste over udgivelser.



Zeki (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 01-09-06 18:00

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:44f6844a$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man løbende kan se hvilke
> film der indtil videre er blevet udgivet på et af disse 2 formater?

Er det af nysgerrighed, eller fordi du pønser på at købe nogle? I så fald:
Hvor har du købt afspilleren?

Mvh
Zeki



Anders (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 02-09-06 10:44

Tak for jeres svar!

Nej, jeg ikke købt nogle...ej heller en afspiller!

- men fordi jeg har projektor LÆNGES jeg bare efter et format der er 100% i
orden rent billedekvalitetsmæssigt.

- Jeg er så dødtræt af at skulle være nervøs for kvaliteten hver gang jeg
smider en DVD i maskinen.
Der er simpelthen så mange af dem der er utroligt ringe....og det kunne være
så godt

-Anders







"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:44f8671e$0$12589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> news:44f6844a$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej,
>>
>> Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man løbende kan se hvilke
>> film der indtil videre er blevet udgivet på et af disse 2 formater?
>
> Er det af nysgerrighed, eller fordi du pønser på at købe nogle? I så fald:
> Hvor har du købt afspilleren?
>
> Mvh
> Zeki
>
>



Jesper Lund (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 02-09-06 14:45

Anders wrote:

> - Jeg er så dødtræt af at skulle være nervøs for kvaliteten hver
> gang jeg smider en DVD i maskinen.
> Der er simpelthen så mange af dem der er utroligt ringe....og det
> kunne være så godt

Jo, men hvis problemet er at DVD formatets potentiale ikke udnyttes
ordentligt, hvilken "garanti" har du så for at det bliver bedre med
HD-DVD/Blu-Ray udgaven af samme film?

--
Jesper Lund



Anders (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-09-06 17:38


>
> Jo, men hvis problemet er at DVD formatets potentiale ikke udnyttes
> ordentligt, hvilken "garanti" har du så for at det bliver bedre med
> HD-DVD/Blu-Ray udgaven af samme film?
>
> --
> Jesper Lund

Masterbåndet er jo altid i orden. Så hvis alle de skide producenter bare
gjorde arbejdet ordenligt ville ALT jo være i orden. Både DVD udgivelserne
og de andre formater. HD og Blue Ray er jo så bare ENDNU bedre end DVD da
det ganske simpelt er i højere opløsning.

At idioterne så vælger at overføre en DVD til HD eller Blue Ray er jo
grotesk og vel nærmest groft bedrag (har hørt at dette finder sted)

-Anders



Kenned (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Kenned


Dato : 03-09-06 18:02


"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:44fb04dc$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>
>> Jo, men hvis problemet er at DVD formatets potentiale ikke udnyttes
>> ordentligt, hvilken "garanti" har du så for at det bliver bedre med
>> HD-DVD/Blu-Ray udgaven af samme film?
>>
>> --
>> Jesper Lund
>
> Masterbåndet er jo altid i orden. Så hvis alle de skide producenter bare
> gjorde arbejdet ordenligt ville ALT jo være i orden. Både DVD udgivelserne
> og de andre formater. HD og Blue Ray er jo så bare ENDNU bedre end DVD da
> det ganske simpelt er i højere opløsning.
>
> At idioterne så vælger at overføre en DVD til HD eller Blue Ray er jo
> grotesk og vel nærmest groft bedrag (har hørt at dette finder sted)
>

Hvis de sjusker med dvd udgivelserne, hvad får dig så til at tro at det
ændrer sig fordi det bliver til Blue Ray eller HD?

Kenned



Anders (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-09-06 18:44


> Hvis de sjusker med dvd udgivelserne, hvad får dig så til at tro at det
> ændrer sig fordi det bliver til Blue Ray eller HD?
>
> Kenned


Jammen det tror jeg da heller ikke...desværre!

- Jeg mener bare at hvis de benytter DVD´en som "master" til HD eller Blue
Ray udgivelser så er det sgu da dummere end dumt!
(og det er dét jeg har hørt finder sted)

-Anders






Per (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-09-06 21:12

> - Jeg mener bare at hvis de benytter DVD´en som "master" til HD eller Blue
> Ray udgivelser så er det sgu da dummere end dumt!
> (og det er dét jeg har hørt finder sted)
>

LoL, den skal du længere ud i skoven med. Mon ikke du tænker på at nogle af
de film, der bliver sendt på diverse HD kanaler er opskalerede DVD udgaver
;?

Det er korrekt at ikke alle HD-DVD og Blue-Ray udgivelser er i lige god
kvalitet, men at påstå det er DVD kvalitet, er nok lige i overkanten. Men
hvis du ser på en lille skærm (30-40"), så kan forskellen nok virke mindre.



Anders (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-09-06 22:49


> LoL, den skal du længere ud i skoven med. Mon ikke du tænker på at nogle
> af
> de film, der bliver sendt på diverse HD kanaler er opskalerede DVD udgaver
> ;?

Det var nu inde has Laserdisken (bla.) at de sagde det....

> Det er korrekt at ikke alle HD-DVD og Blue-Ray udgivelser er i lige god
> kvalitet, men at påstå det er DVD kvalitet, er nok lige i overkanten. Men
> hvis du ser på en lille skærm (30-40"), så kan forskellen nok virke
> mindre.

Jeg har kun HØRT om det - aldrig set det (HD og Blue Ray)
Men eftersom jeg har projektor glæder jeg mig til det...og så vil det godt
nok ægre mig hvis de ikke er tip top...

-Anders





Per (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-09-06 21:14

> Masterbåndet er jo altid i orden. Så hvis alle de skide producenter bare
> gjorde arbejdet ordenligt ville ALT jo være i orden. Både DVD udgivelserne
> og de andre formater. HD og Blue Ray er jo så bare ENDNU bedre end DVD da
> det ganske simpelt er i højere opløsning.
>

"Masterbåndet"?



Anders (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-09-06 22:51


>
> "Masterbåndet"?

Altså : Grundmaterialet - Originalen - 1´ste udgaven - Den direkte
ukomprimerede kilde!!!
- Den burde da være i orden....



- Anders





Optimus Prime (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Optimus Prime


Dato : 05-09-06 10:31

Anders skrev:
> Altså : Grundmaterialet - Originalen - 1´ste udgaven - Den direkte
> ukomprimerede kilde!!!
> - Den burde da være i orden....

Øh nej... De fleste film er jo lagret netop på film - disse har været
brugt til at lave kopier til biograferne med, de har været opbevaret
forkert, er blevet nedbrudt med tiden (ikke alle filmtyper er lige
bestandige) - måske er originalerne bortkommet osv osv... Kort sagt kan
der være en million årsager til at den master der laves fra den
originale film ikke er specielt god...

Men ikke dermed sagt at visse studios ikke springer over det lave sted
og udgiver noget værre skrammel

Robert Eriksen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 05-09-06 10:54

Optimus Prime wrote:
> Anders skrev:
>
>> Altså : Grundmaterialet - Originalen - 1´ste udgaven - Den direkte
>> ukomprimerede kilde!!!
>> - Den burde da være i orden....
>
>
> Øh nej... De fleste film er jo lagret netop på film - disse har været
> brugt til at lave kopier til biograferne med, de har været opbevaret
> forkert, er blevet nedbrudt med tiden (ikke alle filmtyper er lige
> bestandige) - måske er originalerne bortkommet osv osv... Kort sagt kan
> der være en million årsager til at den master der laves fra den
> originale film ikke er specielt god...

Men skal man tro ekstramaterialet på Wizard of Oz DVDen, er det ikke
småting de kan trylle ud af en grynet, hakket gammelt filmstrimmel med
knasende lyd

>
> Men ikke dermed sagt at visse studios ikke springer over det lave sted
> og udgiver noget værre skrammel

Hvis, naturligvis, de gider/kan se en profit i indsatsen.

Anders B. Hyltoft (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 06-09-06 07:35

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message
news:44fd493e$0$852$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

SNIP

> Men skal man tro ekstramaterialet på Wizard of Oz DVDen, er det ikke
> småting de kan trylle ud af en grynet, hakket gammelt filmstrimmel med
> knasende lyd

Så spørger jeg blot... "Valhalla", hvad skete der lige der så???

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Anders (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 05-09-06 21:28


> Øh nej... De fleste film er jo lagret netop på film - disse har været
> brugt til at lave kopier til biograferne med, de har været opbevaret
> forkert, er blevet nedbrudt med tiden (ikke alle filmtyper er lige
> bestandige) - måske er originalerne bortkommet osv osv... Kort sagt kan
> der være en million årsager til at den master der laves fra den originale
> film ikke er specielt god...

Ja, det er da rigtigt, men nu mener jeg mest film fra "vor tid" (90´erne og
frem til nu)
- Der kan man vel forvente at materialet er nogenlunde velbevaret!

De 4 VÆRSTE DVD udgivelser jeg har oplevet i de 5 - 6 år jeg har haft DVD
er :

Black Rain
(totalt grynet/kornet...virkelig slemt)

Rob Roy
(samme som ovennænvte)

Jägerne
(middelmådig kvalitet, men samtidig totalt kikset synkronisering. Hvad f...
sker der?)

Brotherhood of the Wolf
(middelmådig opløsning, men samtidig virkelig uskarp? Igen må jeg spørge
hvad f... udgiverne tænker på!?)

For ovennævnte film er det SYND & SKAM at de skal udsættes for den
behandling
- men ingen film har vel fortjent noget sådant.

Der er jo naturligvis mange andre, men det var bare dem som står særligt
"lysende" i min hukommelse.
- Derfor HÅBER jeg at netop de film kommer i SUPER kvalitet i HD eller
Blue-Ray

-Anders



> Men ikke dermed sagt at visse studios ikke springer over det lave sted og
> udgiver noget værre skrammel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste