E-Mail
webnoob 5265
Email mappe som nyhedsgruppe?
Fra : Rune Maagensen

Dato : 20-06-01 21:13

Jeg har en email mappe som jeg modtager rimeligt mange email i og som
opfører sig fuldstændig som en nyhedsgruppe ved at et indlæg bliver besvaret
af flere mennesker hele tiden.

Er der et email/nyhedsprogram som kan sætte emaile op som tråde efter deres
subjekt ligesom med nyhedsgrupper?

Rune

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-06-01 21:49

"Rune Maagensen" <rune@hotpop.com.spam> writes:

> Er der et email/nyhedsprogram som kan sætte emaile op som tråde efter deres
> subjekt ligesom med nyhedsgrupper?

Ja
Gnus/Emacs, som jeg bruger kan.

Hvis du er til noget mere grafisk har jeg set at Pronto (til Unix)
også kan, find det på <http://freshmeat.net>.

Der er givetvis også andre programmer til Windows der kan, hvis
Windows er din foretrukne platform, så kan jeg bare ikke hjælpe så
meget ud over at sige at Gnus/Emacs også kan køre under Windows

--
Jacob
If at first you do succeed, try to hide your astonishment.

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Jesper Harder

Dato : 20-06-01 21:54

> [...]

> Jeg har en email mappe som jeg modtager rimeligt mange email i og som
> opfører sig fuldstændig som en nyhedsgruppe ved at et indlæg bliver

Jep, i virkeligheden er der jo ikke den store forskel på en nyhedsgruppe
og en mailingliste (hvis man bruger et program der håndterer det godt).

> Er der et email/nyhedsprogram som kan sætte emaile op som tråde efter
> deres subjekt ligesom med nyhedsgrupper?

Gnus kunne være et bud <http://gnus.org/>, den har en del funktioner,
der prøver på at få mail og news til at fungere så ens som muligt.

Jeg kan se du bruger Outlook Express -- jeg troede egentlig godt den
kunne tråde mail. Hvad er det du mangler?

Fra : Rune Maagensen

Dato : 20-06-01 22:11

Det kan den også godt. Har fundet ud af det. Ellers tak

Rune

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-06-01 05:59

"Rune Maagensen" skrev

> Det kan den også godt. Har fundet ud af det. Ellers tak

Hvis der er andre som vil vide hvordan man får OE til at tråde
mails også, på samme måde som OE tråder nyhedsgrupper, så er
løsningen her:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{lav denne om så den passer med navnet på din identitet MS har tildelt dig}\Software\Microsoft\Outlook
Express\5.0\Mail]
"ThreadArticles"=dword:00000001

dword:00000000 skal laves om så der står 1 til sidst.

Bemærk at du skal skrive det navn på indentiteten hvor jeg har
skrevet kommentaren, ellers hidser OE sig op.

Søg eventuelt efter "ThreadArticles" i registreringsdatabasen og
ændre dwordet deri (søg kun i træet current user ellers kan du nå
at slå græsplænen førend søgningen er færdig).

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-06-01 10:04

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in message
> "Rune Maagensen" skrev

> Hvis der er andre som vil vide hvordan man får OE til at tråde
> mails også, på samme måde som OE tråder nyhedsgrupper, så er
> løsningen her:

[KLIP...]

Var det ikke en del nemmere at vælge: View -> Current view -> Group
messages by conversation i den pågældende mappe? :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-06-01 13:37

"Jesper Kollerup Jensen" skrev

> Var det ikke en del nemmere at vælge: View -> Current view ->
> Group messages by conversation i den pågældende mappe? :)

Jo, hvis det virker. Jeg forsøgte engang for længe siden, hvor OE
ikke havde lyst til at virke, siden har jeg gjort det på denne
måde.

Gamle vaner er svære at slippe af med.

Med venlig hilsen

Peder