Meget taler for moral-relativisme
Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 16:13

Meget taler for moral-relativisme

Lovreligion er firkantet og foregiver, at leveregler er guddommelige,
blasfemiforbud osv osv

Loven bør være kort og generel som Maos lille røde, og intuitive
dommere skal afgive detaljerede begrundelser og folk skal på nettet
kunne læse alt, så de er dommerens jævnbyrdige mht fortolkning

Registrering er vidunderlig billig og nem at søge i i vor
elektroniktidsalder, og strafferegister og smiley-karakterbog bør for
hvert individ være tilgængelig for alle om alle incl hvorfor du stjal
som teenager og blev pågrebet.

Folk lærer proportionssans ved at sortere i vildnis af småt og stort.

Klippekort vedr kørekort-frakendelse er for firkantet - lad tvivl - og
smileys - komme anklagede til gode før de fratages levebrød som
chafør.

Luthers afladsbekæmpelse var for at stoppe pengestrøm mod paven og i
stedet forkæle tyske fyrster, og hans kritik af smålig kortsigtet
gerningsretfærdighed startede (sammen med Sokrates-renaissancen)
eksistentialismen om at vi skal realisere os selv og følge vor indre
stemme. Storsindet handel med tjenester i overskuelige grupper er
vejen til korpsånd og lykkemaximering og lav-kriminalitet,
Japan-style.

"Øje for øje gør verden blind."Gandhi

Er du barmhjertig samaritan, så lad ven rapportere din gode gerning
til politiets net-database/straffeattest+smileykarakterbog og
overdriver han, så kan andre modsige. Ytringsfrihed om alt gør
netlæsning sjov. Sladder uden løgn er rigtig interessant.

En ting kan ses fra to sider, og som jeg svarede min kone idag, da hun
som så ofte brokkede sig over skidt og lugt

"For den rene er alting rent"

"Snavs lyserr hvis solen ville skinne på det" Goethe

" To the mean all becomes mean." Nietzsche

Iøvrigt mener jeg at al socialhjælp til muslimer skal komme fra
skatter betalt af muslimer. DK-lovforslag, der selvfølglig
overflødiggøres af det vigtigere muhamedanerfritDK-forslag af
Glistrup.