Pris på Honda Insight
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 17:16

Jeg går ind for effektivitet, og specielt energieffektivitet.

Jeg ejer pt. en Honda Civic 1.4i 3d, som på en god dag går 16 kilometer
på 1 liter benzin, hvilket jeg er OK tilfreds med. Men jeg ville gerne
have noget mere energiøkonomisk (bl.a. pga det tossede benzinpriser), så
nu kigger jeg på Honda's "Insight", som kører ca. 25 km/l ved blandet
kørsel (mere ved motorvejskørsel - ca 28). Det er en hybridbil med en
VTEC-E motor (er iøvrigt stor fan af VTEC teknologien).

Så sammenligner jeg priser:

i USA kan man få den for 20.000$ (ca 117.000 kr):

http://autos.msn.com/research/vip/default.aspx?make=Honda&model=Insight

I Danmark kan man ikke få den, undtagen hvis man får den
specialimporteret. Og prisen vil pga. de sindssyge afgifter ligge på
over 300.000 kr. Og det har denne her husholdning ikke lige råd til de
næste få år....

Hvorfor gør politikerne det så svært for os at være energiøkonomiske og
miljøvenlige???

PS: Honda Insight her opnået det Amerikanske EPA's (Environmental
Protection Agency) højeste brændstoføkonomiindeks i 2005.

http://automobiles.honda.com/models/awards.asp?ModelName=Insight&Num=2

http://www.edmunds.com/new/research/honda/insight.html

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 17:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> specialimporteret. Og prisen vil pga. de sindssyge afgifter ligge på
> over 300.000 kr. Og det har denne her husholdning ikke lige råd til de

Jeg ville gerne have denne her, men må sikkert også resignere:

http://www.lexus.com/models/gs_hybrid/index.html?s_ocid=20455

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-08-06 19:06

On Thu, 24 Aug 2006 18:19:19 +0200, BJ skrev:

> [...]
>
> KLIP

> Jeg ville gerne have denne her, men må sikkert også resignere:

Det er pga. misundelsesskatten.

Ministrerne bliver misundelige, når de ser en borger i en
federe bil end ministerbilen.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 24-08-06 17:32

> [...]
> næste få år....
>
> Hvorfor gør politikerne det så svært for os at være energiøkonomiske og

Du kan overtage min Honda Prelude 2,3 der er yderst velholdt og en teknisk
stand som man skulle tro den lige er kommet ud af fabrikken. For den
latterlige sum af 150000 DK.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 17:39

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kan overtage min Honda Prelude 2,3 der er yderst velholdt og en teknisk
> stand som man skulle tro den lige er kommet ud af fabrikken. For den

Hej Kurt,

nu er jeg også meget glad for Prelude-modellen.

Hvor langt går den på literen? Hvilken vurdering får den på bilbasen.dk
?

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 24-08-06 20:47

> [...]
>
> nu er jeg også meget glad for Prelude-modellen.
>
> Hvor langt går den på literen? Hvilken vurdering får den på bilbasen.dk

Jeg regner med at den går 8-10-kml det har jeg aldrig udregnet helt
nøjagtig. For jeg har aldrig lagt budget over mit privatliv. Den står i flot
blodrød lakering og er serviceret på et aut Honda værksted, og har aldrig
varet i hænderne på klamphuggere.

Mvh Kurt

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-08-06 16:39

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> Jeg går ind for effektivitet, og specielt energieffektivitet.

Osse Her - enhver krone brugt på olie er en krone mere til Jihad &
Terrorisme!!!

> Så sammenligner jeg priser:

> Hvorfor gør politikerne det så svært for os at være energiøkonomiske
og
> miljøvenlige???

FORDI det ikke er formålet med "miljøpolitiken": Formålet er at
maksimere udbytningen af den arbejdende befolkning; STATEN har taget
den gamle røverkapitalismes plads.

Med Andre Ord: Din holdning og principper er prisværdige men de gør
dig forudsigelig og derfor bliver du udnyttet. Du ville klare dig
bedre hvis du kendte en landmand der kan lave "biodielsel" af raps for
kontanter og kørte i en Citroen BX (som alle her på Djursland har).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 16:46

Frithiof Andreas Jensen skriver:

> Osse Her - enhver krone brugt på olie er en krone mere til Jihad &
> Terrorisme!!!

Øøøh, Danmark er selvforsynende med olie fra nordsøen.

Hvad har det med Jihad og terrorisme at gøre ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : GB

Dato : 25-08-06 17:48

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Øøøh, Danmark er selvforsynende med olie fra nordsøen.

Det mærker man sgu ikke meget til med benzinpriser, som stiger, hver
gang en muhamedaner i Mellemøsten slår en skid.

> Hvad har det med Jihad og terrorisme at gøre ???

Hvis vi benyttede biobrændsel, kunne Saudierne og de andre brænde inde
med deres forurenede olie, atmosfæren ville få det bedre, og
muhamedanerne ville miste deres kraftigste pressionsmiddel overfor den
vestlige kultur.

GB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 17:49

GB skriver:

> Det mærker man sgu ikke meget til med benzinpriser, som stiger, hver
> gang en muhamedaner i Mellemøsten slår en skid.

Verdensmarkedspris. Hvis andre vil betale mere for olien bliver den
solgt der.

> [...]
> med deres forurenede olie, atmosfæren ville få det bedre, og
> muhamedanerne ville miste deres kraftigste pressionsmiddel overfor den

Næh. Så meget biobrændsel kan der ikke fremstilles.

Men du kan da gå i forvejen og købe dig en elbil, så kan du blive tanket
op af en vindmølle - det er en dansk opfindelse....

Fra : GB

Dato : 25-08-06 18:00

> Verdensmarkedspris. Hvis andre vil betale mere for olien bliver den
> solgt der.

Så må man sgu da formene, at provenuet kommer os danskere til gode.

> Næh. Så meget biobrændsel kan der ikke fremstilles.

Sikke dog noget vrøvl. Hvis man giver forskningen et økonomisk los i
røven, ville det f. eks. blive muligt og bæredygtigt at fremstille
ethanol af cellulose og andet affald. Hvis bare den politiske vilje var
der.

GB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 18:04

GB skriver:

> Så må man sgu da formene, at provenuet kommer os danskere til gode.

Det gør det også.

> [...]
> røven, ville det f. eks. blive muligt og bæredygtigt at fremstille
> ethanol af cellulose og andet affald. Hvis bare den politiske vilje var

Nix.

Tro mig, kineserne ville gerne.....

Fra : GB

Dato : 25-08-06 20:14

> Tro mig, kineserne ville gerne.....

De mangler teknologien og infrastrukturen - endnu. Bare vent...

GB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 21:56

GB skriver:

> De mangler teknologien og infrastrukturen - endnu. Bare vent...

Teknologien har de - på fuld højde med os.

Infrastrukturen er hjemme. I dag importerer de læssevis af olie fra
Rusland (bør jeg nævne den trassibiriske jernbane og dens paralleler der
transporter mere olie til Kina end du overhovedet kan forestille dig).

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 18:22

> Næh. Så meget biobrændsel kan der ikke fremstilles.
>
> Men du kan da gå i forvejen og købe dig en elbil, så kan du blive tanket
> op af en vindmølle - det er en dansk opfindelse....

Og du er på skideren i de dage det er vindstille.

Nej tak - atomkraft NU!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 18:30

Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Og du er på skideren i de dage det er vindstille.

Næh, der er vandkraft i sverige og atomkraft.

> Nej tak - atomkraft NU!

Enig.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 19:18

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Næh, der er vandkraft i sverige og atomkraft.

Jeg er ikke imod vandkraft.

> Enig.

Forfriskende.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 21:57

Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Forfriskende.

Fordi ?

Det er rent og effektivt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-06 22:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Fordi ?
>
> Det er rent og effektivt.

Lige indtil det går galt ...

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-06 22:08

Erik Olsen skriver:

> Lige indtil det går galt ...

Jeps, hvis det går galt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-06 22:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Erik Olsen skriver:

> Jeps, hvis det går galt.

Det har det jo gjort nogle steder efterhånden. Selv vores svenske venner
som vi regner som ganske omhyggelige, har haft deres, øhm, problemer med
kärnkraften.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-08-06 02:30

Erik Olsen <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote:

> Det har det jo gjort nogle steder efterhånden. Selv vores svenske venner
> som vi regner som ganske omhyggelige, har haft deres, øhm, problemer med
> kärnkraften.

Som fx?

De problemer vi har haft i vesten med atomkraft er intet at regne imod
fx. Chernobyl.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-08-06 10:36

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Som fx?
>
> De problemer vi har haft i vesten med atomkraft er intet at regne imod
> fx. Chernobyl.

Der har for nylig været en periode hvor tre blokke i Sverige var lukket
ned (jeg har ikke checket om de er kommet i gang igen). For nogle år
siden opdagede man på Barsebäck tilfælde af usædvanligt stor revnevækst
i rør i kølesystem og nødkølesystem. Det tyder på at man enten ikke har
overholdt kontrolintervallerne eller at belastningen af
rørkonstruktionerne er større end forventet. Begge dele er
foruroligende.

Når du skriver "i vesten", glemmer du nok Three Mile Island i
Pennsylvania, USA. Eller var du ikke født dengang?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-08-06 17:41

> [...]

> Når du skriver "i vesten", glemmer du nok Three Mile Island i
> Pennsylvania, USA. Eller var du ikke født dengang?

Nej, jeg glemmer hverten Three Mile Island eller Harrisburg.

Men faktum er at begge uheld, som iøvrigt er de værste der er sket i
vesten (svjv), havde minimale konsekvenser. Ved TMI var dem der blev
MEST påvirket af radioaktivitet som følge af udsluppen radioaktiv damn,
fik en brøkdel af en REM i absorberet strålingsdosis.

Men uheldene var nok til at skræmem folk fra vid og sans, og gør i dag
at man skal arbejde sig op ad bakke for at tale om mere atomkraft og nye
atomkraftværker. Hul i hovedet.

Mere om TMI:

http://www.nrc.gov/reading-rm/doc-collections/fact-sheets/3mile-isle.htm

"Health Effects
Detailed studies of the radiological consequences of the accident have
been conducted by the NRC, the Environmental Protection Agency, the
Department of Health, Education and Welfare (now Health and Human
Services), the Department of Energy, and the State of Pennsylvania.
Several independent studies have also been conducted. Estimates are that
the average dose to about 2 million people in the area was only about 1
millirem. To put this into context, exposure from a full set of chest
x-rays is about 6 millirem. Compared to the natural radioactive
background dose of about 100-125 millirem per year for the area, the
collective dose to the community from the accident was very small. The
maximum dose to a person at the site boundary would have been less than
100 millirem."

Som artikelen korrekt skriver har de fleste af dem der blev udsat for
stråling absorberet mindre strålig end de gør når de er til
røngtgenundersøgelse.

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-08-06 14:31

> [...]

> Men uheldene var nok til at skræmem folk fra vid og sans, og gør i dag
> at man skal arbejde sig op ad bakke for at tale om mere atomkraft og nye

Præcis på samme måde som hele A-kraft kleresiet gjorde deres yderste
for, at alternativ-energisterne skulle knokle op ad bakke. Også hul i
hovedet! Det er så bare ærgerligt, at de alternative energiformer er
godt 30 år bagud for den udvikling, de kunne have haft.
Erling

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-08-06 10:26

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message

> [...]
venner
> som vi regner som ganske omhyggelige, har haft deres, øhm, problemer

På den anden side er et par kernekraftuheld måske en ganske acceptabel
pris for ikke at blive trukket med ned i faldet af mellemøsten.

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 10:34

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:ecucqv$5gr$1@news.al.sw.ericsson.se...

KLIP

> På den anden side er et par kernekraftuheld måske en ganske acceptabel
> pris for ikke at blive trukket med ned i faldet af mellemøsten.

Det er da et udtryk for perspektiv (om end ligt barsk).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-08-06 00:17

Den Fri, 25 Aug 2006 23:14:01 +0200 sendte "Erik Olsen"
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> følgende røgsignaler:

>Det har det jo gjort nogle steder efterhånden. Selv vores svenske venner
>som vi regner som ganske omhyggelige, har haft deres, øhm, problemer med
>kärnkraften.

Vi må bare håbe på at det ikke bliver BaneDanmark eller DSB, der skal
stå for driften...

--
-"Jeg hedder Arne, og hvad hedder du så?"
-"Jeg hedder Stewart, og jeg kan godt li' kusser."

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-06 17:20

Hr. Jensen wrote:

> Vi må bare håbe på at det ikke bliver BaneDanmark eller DSB, der skal
> stå for driften...

LOL! Jeg kan se overskriften for mig: "Måge årsag til nedsmeltning" -
Danmark kontamineret. BaneDanmark udtaler: Sikkerheden var god nok, men
hvor der handles der spildes."

- Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-06 22:31

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Hvorfor gør politikerne det så svært for os at være energiøkonomiske
> og miljøvenlige???

Fordi det åbenbart ikke går ud over stemmetallet at hæve beskatningen
på køretøjer.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 10:22

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Og du er på skideren i de dage det er vindstille.
>
> Nej tak - atomkraft NU!

Også hvis det skal ligge på Nordsjælland ?

Spøg til side, jeg mener også at atomkraft er fremtiden, man skal
bare have løst problemet med affaldet på en ordentligt måde.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-08-06 12:37

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Også hvis det skal ligge på Nordsjælland ?
>
> Spøg til side, jeg mener også at atomkraft er fremtiden, man skal
> bare have løst problemet med affaldet på en ordentligt måde.

Atomaffald er ikke et problem.

For det førstte skal vi have breederreaktorer. De kan genanvende
uran-brændsel.

Sekundært, når det brugte brændsel virkeligt ikek kan bruge længere, så
kan vi gøre tre ting med det:

1) sende det ud i rummet, og dumpe det i solen (meget dyrt)
2) dumpe det i kilometerdybe boringer i jordskorpen (relativt dyrt)
3) DUmpe det i en subduktionszone , fx. Marianergraven, 11 kilometer
under havets overflade. Der vil det efter nogle få tusinde år være
begravet af pladetektonikken, langt nede i jordens kappe. (relativt
billigt)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 10:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Næh, der er vandkraft i sverige og atomkraft.

> Enig.

Også hvis det skal ligge i Faverskov kommune ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 14:13

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> under havets overflade. Der vil det efter nogle få tusinde år være
> begravet af pladetektonikken, langt nede i jordens kappe. (relativt

Hvad så når nu alt affaldet kommer op igen efter msåke 1000 år ?
Så er det selvfølgeligt ikke vores problem.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-08-06 14:26

> [...]

> (relativt > billigt)
>
> Hvad så når nu alt affaldet kommer op igen efter msåke 1000 år ? Så er det

Trust me, når affaldet først er begravet 100 kilometer nede i kappen
efter at være kommet igennem en subduktionszone, kommer det ikke op lige
foreløbig. Der går i al fald meget længere end 1000 år. Tænk minimum 3
størrelsesordner mere.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-06 05:27

"Christian B. Andresen" skriver:

> Også hvis det skal ligge i Faverskov kommune ?

Ja, det ville skabe en masse arbejdspladser.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-06 08:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Ja, det ville skabe en masse arbejdspladser.

Det er selvfølgelig rigtigt nok, og affaldet kan så gemmes i Haldum
grusgrav

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-06 09:11

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> efter at være kommet igennem en subduktionszone, kommer det ikke op lige
> foreløbig. Der går i al fald meget længere end 1000 år. Tænk minimum 3

Er der forsket i anvendelsen af og prisen for en sådan lagring ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-08-06 12:10

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Er der forsket i anvendelsen af og prisen for en sådan lagring ?

Ikke svjv, nej. Desværre.

Fra : - Hansen -

Dato : 29-08-06 14:14

Hello, "Peter!
You wrote in conference dk.politik,dk.fritid.bil,dk.politik.trafik on Tue,
29 Aug 2006 13:10:20 +0200:

PBP> Ikke svjv, nej. Desværre.

http://www.mindfully.org/Nucs/2003/Russian-Bury-Nuclear-Waste7may03.htm
http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,1191376,00.html

Her er et par links - men hvad fanden har det med priser på Honda at gøre?
FUT - et andet sted hen!

- H