AF og nasserøvene
Fra : Jakob

Dato : 23-08-06 18:09

Klart at man bliver forarget en sag som i Frederiksberg.

Den pisk skal svinge hårdt nu. Claus Hjort, du har min støtte til at
gribe alvorligt ind over for den VANVITTIGE slaphed.

Man må ikke kunne få en eneste krone dagpenge hvis man siger nej til
arbejde

Fra : GB

Dato : 23-08-06 18:21

Jakob <joaskosrj@it.dk> wrote in news:pi2pe294uv1hf8po3pvthm6e2bisif7q7e@
4ax.com:

> Den pisk skal svinge hårdt nu. Claus Hjort, du har min støtte til at
> gribe alvorligt ind over for den VANVITTIGE slaphed.

Det drejer sig om AF's vanvittige slahed, mere end om de lediges. Sidst i
60'erne og først i 70'erne formidlede AF faktisk arbejde. Men det blev
snart sådan, at hvis man kom på AF og bad dem om at hjælpe med at skaffe
job, så de på folk, som om de var faldet ned fra månen. Senere fik de
"undskyldningen" Internet, så folk selv skulle udføre det arbejde, som
denne mastodont af offentligt ansatte ellers fik løn for.

> Man må ikke kunne få en eneste krone dagpenge hvis man siger nej til
> arbejde

Straffen for at blive selvforskyldt arbejdsløs er - i hvert fald formelt
for A-kassemedlemmer - fem ugers karantæne.

GB

Fra : Inge

Dato : 23-08-06 19:07

"> Straffen for at blive selvforskyldt arbejdsløs er - i hvert fald formelt
> for A-kassemedlemmer - fem ugers karantæne.

Hej
Det er kun 3 uger.

mvh
Inge

Fra : GB

Dato : 23-08-06 19:39

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> wrote in

> Det er kun 3 uger.

Så er det lavet om. Det har været fem uger tidligere.

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 23-08-06 19:52

GB wrote:
> [...]
>
> Straffen for at blive selvforskyldt arbejdsløs er - i hvert fald
> formelt for A-kassemedlemmer - fem ugers karantæne.

AF's slaphed?

Det er jo ikke dem der sanktionerer, det er A-kasserne og kommunen.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 23-08-06 20:40

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> AF's slaphed?
>
> Det er jo ikke dem der sanktionerer, det er A-kasserne og kommunen.
>
> --
> Allan Riise

Ikke alene det.
Men ifølge pr.1. dags dato, var der ganske gode forklaringer på sagen.
Journalister har, som sædvanlig, pustet en "sag" op, hvor det ingen er..!!
Den overvejende del af de nævnte, havde allerede andet arbejde.
Nogle var uegnede på grund af fysiske forhold, og næsten hele resten på
ferie, hvad der jo er lovligt.
Der resterede nogle ganske få arbejdssøgende, der reelt stod til rådighed
for de opslåede jobs.

Af de resterende, der søgte, blev INGEN ansat af "væsenet"..!!
De vil da hellere have polakker, de er sikkert mere medgørlige.

Men det fede dyr af en minister, vrider sidste dråbe ud af løgnen.

Ligesom de vanlige stakkelhadende højrefløjsere.

Det minder betænkeligt om taktikken, som sidst vi skulle lokkes til at
importere "Fremmedarbejdere", som det dengang hed.

Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-08-06 21:50

On Wed, 23 Aug 2006 21:39:54 +0200, Egon Stich skrev:

> [...]
>
> Det minder betænkeligt om taktikken, som sidst vi skulle lokkes til at
> importere "Fremmedarbejdere", som det dengang hed.

Godt indlæg. Skide godt Egon.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : John

Dato : 24-08-06 06:05

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Men ifølge pr.1. dags dato, var der ganske gode forklaringer på
> sagen.
> Journalister har, som sædvanlig, pustet en "sag" op, hvor det
> ingen er..!!

Det er jo ikke første gang journalister bliver spændt for den
politiske vogn!

Husker vi historien om mangel på sygeplejersker? Senere blev det
afsløret, at der var mange ledige sundhedsassistenter (hedder de
vist) men dem ville sygeplejerskerne ikke have ind! Tsk tsk!
Endnu en fis i en politisk hornlygte!

> [...]
> til rådighed
> for de opslåede jobs.
>
> Af de resterende, der søgte, blev INGEN ansat af "væsenet"..!!

Det var ellers en go' historie, som du nu lukkede luften ud af
med fine argumenter! Samtidig bør vi også huske, at vi har den
laveste arbejdsløshed i mange år. Derfor er der ingen grund til
at fare ud med bål og brand mod de ganske få, der af en eller
anden grund er arbejdsløse.

Det kan, som du nævner, ha' mange plausible årsager.

Mvh John

Fra : Egon Stich

Dato : 24-08-06 09:20

> [...]
> anden grund er arbejdsløse.
>
> Det kan, som du nævner, ha' mange plausible årsager.

Det man skal huske på¨, er den historiske horisont.
Denne sag er ikke, for den der har hukommelse, enestående, men blot en
repetition at århundrede gammel borgerlig politik, der i sin enkelthed går
ud på, at holde arbejderne nede.
Det er hele sagend kerne.
Underligt, at så mange lønmodtagere ikke kan fatte galoppen, men bestandig
lader sig narre af liberalisterne.

Altid har disse asociale partier bekæmpet vore sociale systemer.
Det giver jo dejlig ro på bagsmækken, hvis folk er utrygge.
Og især i tider, hvor arbejdsgiverne postulerer at mangle "arbejdskraft",
(hvorfor ikke mennesker), gribes chancen for at ødelægge maximalt.
Hvad bliver virkningen den dag, arbejdsløsheden atter stiger?

Er det mon een eller anden form for overtro, der gør sig gældende?
Folk er bange for selv at blive ramt, og bilder sig selv ind, at holder de
blot med fjenden, rammes man nok ikke selv?

MVH
Egon

Fra : John

Dato : 24-08-06 10:25

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Folk er bange for selv at blive ramt, og bilder sig selv ind,
> at holder de
> blot med fjenden, rammes man nok ikke selv?

- og det er ikke engang løwn...

Mvh John