Amnesty anklager Israel for krigsforbrydel~
Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-08-06 11:56

Israels har gjort sig skyldig i krigsforbrydelser under konflikten i
Libanon. Sådan lyder konklusionen i en rapport fra Amnesty International.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-08-06 12:14

On Wed, 23 Aug 2006 12:56:28 +0200, Poul Nielsen skrev:

> Israels har gjort sig skyldig i krigsforbrydelser under konflikten i
> Libanon. Sådan lyder konklusionen i en rapport fra Amnesty International.

Nok en af flere grunde til, at Olmert fik kolde fødder. Ganske
vist er Israel ikke kendt for at spille efter reglerne; men
éns image kan jo også blive for belastet.

Som sejrherre kan man rigtignok selv skrive historien; men når
man ikke sejrer, så kommer man jo til at skulle høre en hel
masse for ens forbrydelser.

Det Israel nu har brug for er en god anledning til at slippe
deres mest voldsomme isenkram løs. Det ser så grimt ud at
myrde en masse uskyldige, når anledningen ikke rigtig var til
det.

En atomkrig mod Iran ville måske kunne gøre det og rette op på
det tabte; men så skal man lige have gjort Iran til noget
meget mere farligt end Vestens befolkninger er parat til at
tro på lige nu.

Det lyder som en vanskelig opgave.

Det blev f.eks. heller ikke i går, at armargeddon blev sluppet
løs. Selvom flere nærmest havde håbet på det:
http://www.prisonplanet.com/articles/august2006/230806shamedagain.htm

Nogen fisker godt nok desperat efter en undskyldning for at
angribe Iran massivt.

Hvad bliver mon det næste?

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 23-08-06 17:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nok en af flere grunde til, at Olmert fik kolde fødder. Ganske
> vist er Israel ikke kendt for at spille efter reglerne; men
> éns image kan jo også blive for belastet.

Tjah, rapporten konkluderer også, at Hizbollah begik krigsforbrydelser, men
det bliver dog noget sjældnere rapporteret. Kan det have noget at gøre med,
at det er selvindlysende?

Fra : Allan Riise

Dato : 23-08-06 18:02

Voluntary Victim of Welfare wrote:
> [...]
> krigsforbrydelser, men det bliver dog noget sjældnere rapporteret.
> Kan det have noget at gøre med, at det er selvindlysende?

Ja, det vil jeg tro er korrekt.

Humlen er dog den at Israel mere eller mindre i helle krigen har begået
handlinger som Jeg mener har været i strid med Genevekonventionen med den
begrundelse at det er Hizbollahs skyld.

Det er jo det man allerede lærer sine børn inden de kommer i skole at man
ikke kan/skal gøre.... "Bare fordi at de andre gør X, er ikke det samme som
det er ok eller at du må".

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 23-08-06 18:07

On Wed, 23 Aug 2006 19:01:40 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Humlen er dog den at Israel mere eller mindre i helle krigen har begået
>handlinger som Jeg mener har været i strid med Genevekonventionen med den

og så skulle man afholde sig fra at bekrige en fjende blot fordi
fjenden skjuler sig blandt civile?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 23-08-06 18:16

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo det man allerede lærer sine børn inden de kommer i skole at man
> ikke kan/skal gøre.... "Bare fordi at de andre gør X, er ikke det samme
> som det er ok eller at du må".

Tjah, jeg må indrømme, at jeg finder det en kende naivt at tilskrive aktører
inden for international politik nogen form for etos, udover magttænkning i
den ene eller anden udstrækning.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-08-06 22:06

On Wed, 23 Aug 2006 18:53:23 +0200, Voluntary Victim of
Welfare skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, rapporten konkluderer også, at Hizbollah begik krigsforbrydelser, men
> det bliver dog noget sjældnere rapporteret.

Det kunne hænge sammen med at der var væsentligt færre af dem.

> Kan det have noget at gøre med,
> at det er selvindlysende?

Ja - helt klart. Man rapporterer flere gange om
krigsforbrydelser desto flere krigsforbrydelser, der begås.

Vi to er helt enige.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 23-08-06 13:29

Poul Nielsen skrev:
> Israels har gjort sig skyldig i krigsforbrydelser under konflikten i
> Libanon. Sådan lyder konklusionen i en rapport fra Amnesty International.

Selve rapporten kan læses her:

http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE180072006#top

(på engelsk)

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : @

Dato : 23-08-06 14:59

On Wed, 23 Aug 2006 12:56:28 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
wrote:

>Israels har gjort sig skyldig i krigsforbrydelser under konflikten i
>Libanon. Sådan lyder konklusionen i en rapport fra Amnesty International.
>

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=472282

AI har i mange år været en enøjet stikirenddreng for muhamedanerne

'

Fra : Anders M

Dato : 23-08-06 15:09

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> AI har i mange år været en enøjet stikirenddreng for muhamedanerne

Har de?

Så synes jeg du skal spærre øjnene lidt mere op:
http://irrepressible.info/?fragment=16
http://irrepressible.info/?fragment=17
http://irrepressible.info/?fragment=51
...med mere...

Jeg kan ikke se at Amnesty her agerer stikirenddreng for hverken Iran eller
Tunesien (eller Kina, Vietnam m.fl.).
Så du må tage din overbevisning op til overvejelse. Det er så vidt jeg kan
se kun dig, der er enøjet her

Anders M

Fra : @

Dato : 23-08-06 17:58

On Wed, 23 Aug 2006 16:09:29 +0200, "Anders M"
<a.mogensen@FJERNDETTEMEDSTORTemail.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>Har de?

ja

og i den nuværende strid mellem Israel og Libanon farer de straks til
Libanon(som startede krigen) og erklærer ensidigt at det er den
forsvarende part som begår krigsforbrydelser

AI er enøjede hvis de ikke kan få øje på ca. 3500 temmelig ustyrlige
raketter som Libanon helt bevist sendte mod civile i Israel

Fra : Anders M

Dato : 23-08-06 18:09

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> [...]
>
> AI er enøjede hvis de ikke kan få øje på ca. 3500 temmelig ustyrlige
> raketter som Libanon helt bevist sendte mod civile i Israel

Forsøg nu at forholde dig til det, som du selv skriver, og jeg påpeger det
forkerte i.

Du skrev: "AI har i mange år været en enøjet stikirenddreng for
muhamedanerne".
Jeg siger: Det passer ikke, prøv at kigge på denne hjemmeside.

Forhold dig til det.

Anders M

Fra : @

Dato : 23-08-06 18:53

On Wed, 23 Aug 2006 19:08:46 +0200, "Anders M"
<a.mogensen@emailFJERNDETMEDSTORT.dk> wrote:

> [...]
>muhamedanerne".
>Jeg siger: Det passer ikke, prøv at kigge på denne hjemmeside.

man kan også forholde sig til hvad der IKKE står på deres hjemmeside