Familie ferie til Thailand ?
Fra : Frank Birch

Dato : 20-06-01 18:55

Hej.

Vi er en familie der skal på ferie i Thailand.
Vi er 6 voksne, 1 barn på 12 år og 3 børn i alderen 4 - 6 år.
Vi skal være afsted i 14 dage, og det skal være en slappe af / dase
ferie. Vi har kigget på nettet, men det er mest færdige pakker med
hotel og det hele.
Vi vil gerne have et par dage i Bangkok og så resten ved en rigtig
"Bounty" strand, i en stor bungalow, i stedet for hoteller.
Er der nogen der har prøvet dette og som har gode råd og evt. links
til udlejningsfirmaer med bunkalows ?
Det er første gang vi skal dertil så vi ved jo heller ikke hvor i
Thailand det skal være.

På forhånd tak Frank Birch.

Fra : Gard Karlsen

Dato : 21-06-01 06:54

Hei

Jeg reiste til Bangkok, Phuket og Koh Samui med min kone i september 1998 og
vi hadde en fantastisk tur. Selv om det var regntid var det en deilig tur og
vårt opphold på Koh Samui er det
som kommer på toppen når vi tenker på vår drømmereise. Det var en ferie som
var en fin kombinasjon av byferie og strandferie og dagene vekslet mellom å
ligge på stranden, snorkle blant fargerike fisker, spise god thai mat osv.
Jeg booket hotell på Phuket/Koh Samui via www.asiatravel.com og det fungerte
bra. Vi bodde i en bungalow på Koh Samui men den var knyttet til et hotell.
Men vi fikk iallefall bo rett på stranden.

Jeg har lagt ut bilder og reisebrev på min hjemmeside og jeg anbefaler deg å
besøke denne siden. Adressen til siden min er
http://donar.netpower.no/~ghk/.

Jeg håper at dere får en riktig fin ferie.

Mvh
Gard Karlsen
gard@karlsen.ms

Fra : Per Lodberg

Dato : 22-06-01 13:00

Hej
Jeg har været i Thailand 2 gange , begge gange har vi fløjet til Phuket
flight only.
Første gang tog vi til Kamala Beach (super lækkert) ca.15 km nord for Patong
(Patong er en stor turist by på godt og ondt , en aften eller 2 er nok , fra
Kamala til Patong med tuktuk tager ca. en 1/2 time og koster kr.30 -40 ) ,
derefter tog vi til PhiPhi og boede på nord spidsen af PhiPhi (super
lækkert.men men PhiPhi er begyndt at blive overrendt af turister )
Anden gang fløj vi til Phuket havde 2 overnatninger i Kamala Beach tog
bussen til Krabi , hvor vi boede en nat , det er en meget hyggelig by med
gadehandler , og små thailandske spise steder , derefter tog vi tuktuk/båden
til Railay Beach (super lækkert ) , en masse muligheder for at lave udfluger
med long tailbooats , og nogen gode hytter , og en masse hygge om
aften/natten.
Derefter tog vi til Kolanta hvor vi boede nede på sydspidsen coconut resort
, nogen små hyggelige hytter , stedet er super lækkert , og der er en masse
muligheder for udflugter.
Det er meget let at rejse rundt i Thailand , og det er let at finde
overnatnings muligheder til fornuftige penge , da der faktisk findes hytter
overalt hvor man kommer frem.
Vi boede i hytter fra kr.100,00 til kr.500,00 , det kommer selvfølgelig an
på hvilken konfort man ønsker , men jeg kan klart anbefale at rejse på den
måde , og man skal ikke lade sig afskrække af , at man har børn med , da
alt i Thaland foregår i en tempo hvor alle kan være med , og der er store
muligheder for at ungerne kan lege på strandene , og der er så udfattelig
meget at se.
Jeg påtænker selv at rejse her til sommer med min kæreste og min 8 mdr.
gammel søn og min 9 årig datter.
Håber i får en god tur
Mvh
Per

Fra : Sune Krøll

Dato : 24-06-01 00:52

Hej

Jeg kan kun sige at I sikkert uanset hvad vil få en dejlig tur. Thailand er
et dejligt land på mange måder, men de fleste der besøger landet ser kun
meget få af de ting som er det "rigtige" thailand.
F.eks er der ingen tuktuk taxier på øen phuket, men bare nogle som bliver
kaldt det...det sælger bedre end at sige taxi. Da filmen the beach blev
optaget skete det ikke i bangkok men i byen muang krabi, og de måtte til
formålet få en tuktuk taxi fragtet ned fra bangkok(1000km)....et lille
sidespring.
Pointen er at man skal være varsom med de thaier;)
Det er jo ligemeget om man køre i en tuktuk eller en anden taxi når det
kommer til stykket, men det er princippet i det og nej i sidste ende er det
jo ikke ligemeget, for det er jo en del af charmen og det er jo det det hele
handler om, atmosfære ægthed charme og nærhed. For hvis det bare var sådan
hele vejen igennem så kunne man jo ligeså godt tage i den nærmeste danland
eller hva de nu hedder.
Grunden til at zoologisk have aldrig har været et hit er jo netop fordi at,
fjerner man dyrene fra deres oprindelige omgivelser så fratager man det ægte
og unikke, og mest af alt nærheden. Det er jo det som er spændende ved at
rejse at opleve og se tingene de rigtige steder, for det er to uadskillelige
størrelser som mister al sin aura og charme, det helt etensielle, hvis de
ikke findes I den oprindelige sammenhæng. Dine små objekter fra nær og fjern
er jo groft talt uinteressante for alle andre end dig selv, hvem kender ikke
nogen som har nogle underligt udseende og falmede sneglehuse liggende i en
skål på komoden? For den udefra kommende har disse skalder ingen historie,
de har har ingen aura, og er derfor "kun" en umiddelbar genstand, som
skålen de ligger i og altså ikke uhyr spændende.
Det er ligemeget om ting befinder sig i thailand eller danmark, men
thailandsk mad smager nu en gang bedst i thailand og den lille havfrue høre
bedst hjemme herhjemme.

Derfor

..... tag et par dage i bangkok, en dag hvor i ser det der skal ses og en dag
hvor i ingen planer har. Men improviser jer frem, slut f.eks af med en tur
om aftenen til en plads foran det hus hvor den nuværenes konges
bedsteforældre bor. Husker desværre ikke navnet, men her samles thaierne
gerne om aftenen og her er også et markede samt en masse liv og absolut
ingen turister, eller noget som helst der er baseret på sådanne. Det er
thailand på alle hylder.
Når I så har fået nok af bangkoks smog og ekstreme varme, så vælg en strand
evt. på phuket hvor I bliver nogle dage og hold jer langt væk fra patong,
med en undtagelse. Tilbring en aften i patong og gå ud og spis seafood, her
er også Mcdonalds hvis det er tiltrængt til børnene.
Herefter bør I med henblik på de uberørte bountystrande tage til den provins
som hedder Krabi.
Tag til den by der hedder Ao nang og sejl over til en landtange der hedder
Railay. Her kan I leje jeres bungalow og nyde natur og strand. Her er f.eks
vilde aber. Men skal det være rigtig godt, så aftal med en båd at blive
sejlet ud til en af de mange strande i området som ligger på små øde øer.
Det er idyl for alle pengene(men husk at aftale hvornår i skal hentes igen)
I dette område er der ingen hajer;)
Et godt råd er at medbringe en mobiltelefon, de fungere fint dernede, og der
er næsten bedre dækning end i DK.
Det var vist også nok for denne omgang.....håber I får en go tur!

Mvh Sune