Hr Statsminister!
Fra : Tim

Dato : 20-08-06 20:13

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article219222.ece

Hvad fanden sker der???

Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her kan
___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!

SØRGERLIGT!

Tim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-08-06 20:33

"Tim" skrev i en meddelelse

> Hvad fanden sker der???
>
> Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her
> kan ___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!
>
> SØRGERLIGT!

Uden at virke vennekåbeagtig... Så vil jeg give dig ret.
Det er ikke bare sørgeligt ,men direkte noget svineri.
og det er ikke første gang at Lægevagten har lidt for travlt
eller 112 udviser stor svigt .
For mig er der ingen tvivl der spares efterhånden ind til benet
alt for mange og forkerte steder.
og besparelser er IMHO den indierekte årsag til denne tragedie.

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Carl

Dato : 20-08-06 20:41

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:44e8b8e4$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> alt for mange og forkerte steder.
> og besparelser er IMHO den indierekte årsag til denne tragedie.

Medarbejderen hos alarmcentralen, bør sigtes for uagtsomt manddrab.

Carl

Fra : Tim

Dato : 20-08-06 20:58

"Carl" <news@111.dk> wrote in message

> "Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
> meddelelse news:44e8b8e4$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Medarbejderen hos alarmcentralen, bør sigtes for uagtsomt manddrab.

..... og det kan KUN gå for langsomt!

Tim

Fra : Tim

Dato : 20-08-06 20:58

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote in message

> [...]
> alt for mange og forkerte steder.
> og besparelser er IMHO den indierekte årsag til denne tragedie.

Ja. Jeg har faktisk næsten kun gode erfaringer med "systemet" bortset fra,
at den lokale skadestue i Sønderborg er lukket, til fordel for en dagåben
"skadeklinik", men når jeg læser den her slags, så krymper jeg mig.

Det _KAN_ ikke passe, at folk ikke kan komme i kontakt med hjælp NU, hvis
situationen byder det. Jeg er ked af, at skulle gøre det op i penge, men det
betaler vi sgu' simpelthen for meget i skat til.

Den historie er jo desværre ikke den eneste... jeg føler mig ikke sikker på
112 længere! Det er sgu' noget skidt!

Ja, der er blevet taget hånd om alle de "gængse" folkesygdomme" som
hofteproblemer og brok o.l., men akutsituationen er blevet forværret. I
hvertfald i Sønderjylland.

Jeg har selv oplevet en alvorlig trafikulykke (hvor min kone var i
passagersædet). På vej fra Nybøl (meget tæt på Sønderborg) i ambulancen, med
konen på båren bagi ambulancen spurgte jeg: "Hvad hvis det havde været
_rigtig_ slemt... var vi så blevet kørt til Sønderborg sygehus, istedet for
Aabenraa? (som ligger meget længere væk).

"Nej", var svaret!

.... og jeg var sgu' itte' sikker på, hvor slemt tilredt min kone faktisk
var, så det nærmeste SYGEHUS!!!!!!!!, er for helvede da det ENESTE rigtige
valg, til syge mennesker!

Nej, jeg føler mig ikke sikker på 112 længere! Det her holder simpelthen
ikke!

Tim

Fra : Carl

Dato : 20-08-06 21:12

> [...]

> valg, til syge mennesker!
>
> Nej, jeg føler mig ikke sikker på 112 længere! Det her holder simpelthen

Jeg er enig at det offentlige service eller mere mangel på samme er under
alt kritik. Hvis vi skal have verdens højeste skat, så skal vi fanme også
have hjælp, når vi har hjælp behov.
Jeg er ligeglad hvor der skal spares, men politiet, ambulancerne,
hospitalerne, skolerne og brandvæsen skal bare fungere. Det er
kærneområderne for det offentlige og de skal virke.

Hvis der ikke er råd til kerneområderne, så må der spares andre steder,
f.eks på kulturområdet.

Carl

Fra : Tim

Dato : 20-08-06 21:20

> [...]
> kærneområderne for det offentlige og de skal virke.
>
> Hvis der ikke er råd til kerneområderne, så må der spares andre steder,

Du rammer fuldstændigt plet. Der SKAL være penge til kerneområderne. Med
verdens højeste skatteprocent, er det IKKE acceptabelt, at vi ikke kan få
hjælp (f.eks.) i weekende, eller fordi der mangler personale på hospitalerne
i sommerferien!

Det kan heller ikke være rigtigt, at folk ikke kan forvente hjælp fra
politiet, hvis man anmelder indbrud eller overfald. Hvad helvede betaler jeg
SKAT FOR??????

Tim

Fra : El Trabajador

Dato : 21-08-06 06:31

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i

> [...]
>
> Det kan heller ikke være rigtigt, at folk ikke kan forvente hjælp fra
> politiet, hvis man anmelder indbrud eller overfald. Hvad helvede

For at forsørge muhamedanerne og at hente dem hjem fra Libanon, når der
bliver uroligheder der.
--
El Trabajador

Fra : Egon Stich

Dato : 21-08-06 10:16

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan heller ikke være rigtigt, at folk ikke kan forvente hjælp fra
> politiet, hvis man anmelder indbrud eller overfald. Hvad helvede betaler

Man kan sendelig stadig forbavses.
Lige nu over borgerlige personers skinhellige "forargelse".
Netop de omtalte "kerneydelser" har jo i årevis været udsat for attentater
fra borgerligt hold.
Altid camoufleret som "rationaliseringer", "stordriftfordele" og andre
"plusord.

Kendsgerningen er jo dog, at enhver blot nogenlunde oplyst borger, har set
disse forringelser komme traskende i en lind strøm i årevis.

Een ting kan man måske undres over:
Hvornår har man hørt om et tilsvarende svigt oppe nordpå, der hvór de
rigeste bor?
Nej - vel?

Der spørges: Hvad betaler jeg skat for?
Enkelt.
For at magthaverne kan bruge uanede midler på utallige mærkværdige
projekter, helst internationale, der kan skaffe dem spisebilletter til
diverse "fine" steder, med det hvide hus som topscorer.

Selv enevældskongernes idioti med at rode DK ind i krige, der faktisk ikke
rager os som nation, gentages..!!

Jo, der gøres meget, for at "komme i godt selskab".

MVH
Egon

Fra : El Trabajador

Dato : 21-08-06 06:30

"Carl" <news@111.dk> skrev i
> [...]
> kærneområderne for det offentlige og de skal virke.
>
> Hvis der ikke er råd til kerneområderne, så må der spares andre

Der er ikke råd til så meget offentlig service længere. Der skal være penge
til at forsørge ungmuslimerne med. Hvis de arbejdsuduelige ungmuslimer ikke
bliver forsørget af samfundet, vil de lave endnu mere ballade end de
allerede gør.

Vi bør snart få stillet de ansvarlige for muhamedaniseringen af Danmark til
regnskab for deres landsforrædere.
--
El Trabajador

Fra : Henri Gath

Dato : 20-08-06 21:06

> [...]
>
> Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her
> kan ___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!

Du skal huske på, at vi ikke betaler så meget i skatter og afgifter, at der
er råd til noget ordentligt...... <ironi off>

Fra : Translat

Dato : 20-08-06 21:19

Carl wrote:

> Medarbejderen hos alarmcentralen, bør sigtes for uagtsomt manddrab.

Nogn bør klage til Sundhedsstyrelsen over vagtlægen. Han burde have
sørget for indlæggelse af patienten.

Bent

Fra : El Trabajador

Dato : 21-08-06 06:26

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i

> Nogn bør klage til Sundhedsstyrelsen over vagtlægen. Han burde have
> sørget for indlæggelse af patienten.

Den "stakkels" vagtlæge havde vel travlt med at komme videre til næste
honorar.
--
El Trabajador
(formerly known as NoTrabajo)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-06 21:59

Tim skrev:
> [...]
>
> Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her kan
> ___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!

Det er sørgeligt, ja, men den slags generelle uduelighed og
ansvarsforflygtigelse indenfor det offentlige sygehusvæsen kommer
desværre ikke som nogen overraskelse for undertegnede, der for lige
nøjagtigt 10 år siden mistede sin far på grund af en aldeles inkompetent
idiot af en vagthavende læge:

Min far var gammel hjertepatient (by-pass-opereret i 1992) og blev
13.juli 1996 indlagt på Herlev med stærke mavesmerter og et faretruende
lavt blodtryk: Alligevel kunne pågældende "geni" i modtageenheden, som
vel sagtens var en eller anden underkvalificeret praktikant af en
medicinstuderende, som bare aldrig skulle have haft dèt ansvar, han
havde dèn dag, altså tydeligvis ikke lægge to og to sammen og konstatere
at der var "hul på slangen" (udposning på aortaen), hvilket således kom
til at koste min far livet.

Han blev 50, og selv om der således er gået 10 år siden han døde, er jeg
ikke desto mindre temmelig edderspændt over TIL STADIGHED at skulle høre
om læger og sygehuspersonale, der tydeligvis har visse problemer med at
tage deres bogstaveligt talt livsvigtige arbejde tilstrækkeligt alvorligt.

Og da især når deres stakkels ofre efterlader sig børn...

Anders Peter Johnsenm

Fra : Tim

Dato : 20-08-06 22:16

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> tage deres bogstaveligt talt livsvigtige arbejde tilstrækkeligt alvorligt.
>
> Og da især når deres stakkels ofre efterlader sig børn...

Jeg er KED af, at høre din historie Anders og føler dybt med dig! Jeg har
selv mistet begge mine forældre og alle mine bedsteforældre, og har "kun"
mine to storesøskende tilbage af min oprindelige familie.

Pånær min farfar, har jeg set dem alle dø eller døde. Jeg holdt min mor i
hånden, da hun døde. Det var forfærdeligt, og jeg glemmer det, desværre,
aldrig. Mennesker dør ikke, som man ser det på film. Det sidste hun sagde
var, "Jeg er bange, jeg vil hjem!", og så døde hun smertefuldt! Lægen
rystede på hovedet!

Undskyld, det er meget meget personligt, men det er inden i mig. Altid! Hun
havde en hård sidste tid.

Tim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-06 22:38

Tim skrev:

> Jeg er KED af, at høre din historie Anders og føler dybt med dig!

Takker.

> Jeg har
> selv mistet begge mine forældre og alle mine bedsteforældre, og har "kun"
> mine to storesøskende tilbage af min oprindelige familie.

Nu har jeg dog så ikke helt tjek på, hvor gammel du er?

Hovedproblemet var nemlig, at jeg kun var lige knap 19 og min søster kun
15, da vi mistede ham så pludseligt og uventet: Vi havde trods alt troet
at han havde "mindst 10 år endnu" efter sin vellykkede operation i 1992.
Derfor chokket, der også senere skulle føre alt muligt andet lort med sig...

> [...]
> aldrig. Mennesker dør ikke, som man ser det på film. Det sidste hun sagde
> var, "Jeg er bange, jeg vil hjem!", og så døde hun smertefuldt! Lægen

Vi var ude for noget lignende med min mormor: Hun fik desværre lige
præcis sådan en dødskamp, som hun altid havde frygtet, måske fordi hun
egentlig paradoksalt nok var så stærk...

> Undskyld, det er meget meget personligt, men det er inden i mig. Altid! Hun
> havde en hård sidste tid.

Det gør mig i lige måde ondt at høre.

Selvfølgelig kommer man - hvis naturen ellers går sin gang, som den
helst bør - engang til at opleve sine egne forældres død (det modsatte
er nemlig endnu værre!): Her er spørgsmålet dog netop også HVORDAN man
oplever sine kære dø. Af samme årsag er jeg klart tilhænger af sådan
noget som aktiv dødshjælp, da jeg ikke mener at det kan være rigtigt, at
man åbenbart i dette samfund har travlt med at skulle være _mere
"human"_(!) ved et _kæledyr_ (!!) end over for et uafvendeligt døende
familiemedlem eller medmenneske, der lider, men som af etiske eller
religiøse årsager ikke har styrken til selv at tage livet af sig.

Anders Peter Johnsen

Fra : Tim

Dato : 20-08-06 23:27

> Takker.

Lad mig starte med at sige: Tak! Tak for responsen. Du ved, hvor ondt det
gør. Det gør mange, men alligevel, tak.

> Nu har jeg dog så ikke helt tjek på, hvor gammel du er?

38. De var relativt gamle da de fik mig, og døde realtivt unge.

> [...]
> at han havde "mindst 10 år endnu" efter sin vellykkede operation i 1992.
> Derfor chokket, der også senere skulle føre alt muligt andet lort med

Jeg havde ... VI havde også regnet med, at have vores forældre meget, meget
længere. Man kan slet ikke fatte det. VÆK!

> Vi var ude for noget lignende med min mormor: Hun fik desværre lige præcis
> sådan en dødskamp, som hun altid havde frygtet, måske fordi hun egentlig
> paradoksalt nok var så stærk...

! ja

> Det gør mig i lige måde ondt at høre.

Mange tak.

> [...]
> endnu værre!): Her er spørgsmålet dog netop også HVORDAN man oplever sine

Jeg (VI) afsagde faktisk dødsdommen over min mor.

Anders: Hun var sygeplejerske. Hun vidste godt, at det stod dårligt til. Hun
har aldrig været pyldret, men kunne simpelthen ikke skjule smerterne. Hun
havde fået koldebrand, og hendes ben blev fjernet. Det var ikke sjovt.
Sukkersyge. Hun blev septisk, forgiftelse af kroppen, som følge af
koldebranden. hendes organer begyndte at svigte og hun fik vand i lungerne,
hvilket var NETOP, hvad hun frygtede. Vand i lungerne. Det er frygteligt!

Lægerne spurgte os DIREKTE, om vi mente, om de skulle prøve at gøre noget
for at holde hende i live, hvis "det kom til stykket".

Vi sage "nej", for at give hende fred. Hun led forfærdeligt, dag efter
dag.... hvert åndedræt var forfærdeligt pinefuldt...ingen smertestillende
medicin kunne hjælpe.

Hun blev overraskende "klar" fredag d. 18 februar 2000. Overraskende fordi,
at det VAR overraskende. Ikke den sædvanlige "blomstren op" før døden.
Transporten "tilbage" til Sønderborg sygehus var allerede arrangeret, da jeg
hørte en mislyd fra hendes stue.

> [...]
> over for et uafvendeligt døende familiemedlem eller medmenneske, der
> lider, men som af etiske eller religiøse årsager ikke har styrken til selv

Efter hvad jeg har oplevet, kan jeg kun være enig. Jeg er KUN ked af, at min
mor (og, helt ærligt vi/jeg) skulle opleve de frygtelige lidelser)

Jeg fandt ud af, hvor stærk jeg er... der var situationer.... jeg bøjer ikke
af for noget, men det koster mig tilgengæld resten af livet. Jeg glemmer
aldrig.

Tim

Fra : Egon Stich

Dato : 21-08-06 10:24

> [...]
> rystede på hovedet!
>
> Undskyld, det er meget meget personligt, men det er inden i mig. Altid!

Hej Tim.
Desværre er du ikke den eneste, der kan komme med sådanne beretninger.
Jeg kan også.
Og netop den slags oplevelser er jo en ganske god grund til at afsky de
borgerlige politikere, incl. S, der er skyld i sådanne forhold.
Der er ingen ende på deres kæften op om "det bedste system i verden",
efterfulgt af løgnehistorier om "også det dyreste".
Nedskæring på nedskæring, indtag på uddannelserne beskåret, men øget for
udlændinge osv.
Alt sammen accellereret efter de fik gjort begrebet "brugerbetaling"
stuerent, og indført privathospitaler til sig selv og deres.

Hvorledes det kan gå til, at mennesker stadig hylder den slags svineri, læs
liberalistiske holdninger; er mig til stadighed en gåde.

Mennesker vågner først op, når det er dem selv, ellers deres kære, det går
ud over.
Men da er det jo en anelse for sent, ikke sandt?

MVH
Egon

Fra : Ralph

Dato : 20-08-06 22:28

> [...]
> Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her
> kan ___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!

Tjah, jeg er nu ret sikker på at det er vagtlægens rapport til databasen der
er forkert i første omgang, og DET er skyld i de efterfølgende fejl.

Min personlige historie:
Min datter (netop fyldt 18) var som fem-årig ramt af meget ondt i maven, var
ved egen læge fredag eftermiddag, vagtlæge lørdag formiddag, vagtlæge lørdag
eftermiddag, vagtlæge lørdag aften, alle kunne se at hun "bare" havde lidt
ondt i maven(hun kunne ikke gå til sidst), og (formoder jeg) faderen var
lidt pylret, "nu er det jo fjerde gang vi ser hende denne week-end" sagde
den sidste vagtlæge.
Natten mellem lørdag og søndag kørte jeg hende direkte til Thisted sygehus,
½ time efter lå hun på operationsbordet med en kraftig blindtarmsbetændelse,
"det var godt du kom så hurtigt, den blindtarm så ud til at ville sprænges
hvad øjeblik det skulle være" fik jeg senere at vide af kirurgen - hmmm.

Så problematikken er vel næppe ny - hvad var der galt med gamle dages
"second opinion"

--
Ralph

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-08-06 10:28

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ikke, at det ikke er forekommet under tidligere regeringer, men det her kan
> ___kraftedemig ikke passe___!!!!! Ikke i 2006!!!

Hmmm... juhu for velfærdsstaten?

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They