I mulig mangel af et decideret "Åbent brev~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-08-06 02:11

Jeg føler mig som indfødt, kristen dansker umiddelbart stærkt provokeret
af at en åbenlyst dhimmi-selvforført "Jesus-wannabe" som fotografen
Jacob Holdt i forlængelse af sin sørgeligt åbenlyse oikofobiske neurose
vælger åbent at promovere den ellers manifest islamistiske terror- ,
totalitarisme- OG MILITANT kønsdiskriminationsprædikende
Hizb'ut-Tahrir-bevægelse.

Se her:

http://www.american-pictures.com/dansk/artikler/Hizb-ut-Tahrir.htm

og her:

http://www.american-pictures.com/dansk/artikler/Hizb-ut-Tahrir.II.htm

Hvad Fanden har denne mand med ret åbenlyse "Jeg er mere Jesus-agtig end
Jesus"-komplekser dog egentlig overhovedet kørende?

Jeg har af samme årsag sendt ham en personlig mail med følgende ordlyd:

"Kære Jacob Holdt.

Jeg kender dig, som så mange gymnasielever fra min lidt yngre generation
(født 1977), måske bedst som - og undskyld udtrykket, hvis du finder det
stødende, for det er faktisk kærligt ment - noget nær "den inkarnerede
prototype på ægte ærkehippie" fra dine ellers udmærkede og ganske
spændende foredrag om "Amerikanske Billeder".

Jeg kan imidlertid bare ikke lade være med at undre mig ganske gevaldigt
over at du direkte tager selveste Jesus Kristus - som vi vel ellers
begge i mange henseender kan opfatte som en yderst forbilledlig og
sympatisk mand med et sundt og næstekærligt, fredssøgende budskab - til
indtægt for dit i mine øjne ret mærkelige, ja, endda direkte paradoksale
FORSVAR for en organisation, hvis erklærede mål ellers netop er at
indføre den islamiske lov, Sharia'en, med dertilhørende STENINGSSTRAF af
såkaldt "utro kvinder", ikke blot i Danmark, men på Verdensplan?

Hvis du nu læser konteksten til det Bibelskriftsted, du således anvender
i dit "Forsvar for Hizb'ut-Tahrir", ville du muligvis vide at Jesus
faktisk lige dèr netop _gør definitivt, principielt op_ med dèn blodige,
lovreligiøse fundamentalisme, som jøderne på Hans tid praktiserede, men
som de Gudskelov har afholdt sig fra lige siden og som idag faktisk
_udelukkende_ prædikes (endda åbent!) af islamister som f.eks.
Hizb'ut-Tahrir: Bider det således ikke sig selv i halen, at du ligefrem
søger at støtte en sådan organisation, som altså bestemt IKKE går ind
for kristen medmenneskelighed og syndstilgivelse, men derimod direkte
prædiker steningsmord som straf for påståede "moralske forbrydelser" ud
fra Jesu Kristi klarest kendte protest imod lige præcis denne slags
urimeligt blodtørstige lovreligiøsitet, som Hizb'ut-Tahrirs tilhængere
altså aktivt arbejder for indførelsen af som gældende lov?

Er det ikke lidt - for slet ikke at sige _meget_ - dobbeltmoralsk på den
ene side at kritisere kristne amerikanere for _deres_ måske svært
forståelige fundamentalisme på den ene side og så ellers på den anden
aktivt støtte islamister i en fundamentalisme, der objektivt set bare er
_endnu_ blodigere og om muligt langt mere totalitaristisk?

Så kan vi sikkert altid diskutere den proverbielle "splint i øjet" her,
men jeg har altså ret svært ved at forstå din for undertegnede at se ret
mærkelige stillingtagen i dette spørgsmål, for slet ikke at tale om det
temmeligt latente misbrug af selveste Jesus Kristus som en slags (i mine
øjne) totalt misforstået "posterboy" for Islams uhyggelige,
ubarmhjertige barbari af nøjagtigt dèn slags, Han lige præcis blev
berømt for at være "civilt ulydig" imod i en grad, så det som bekendt
endda kostede Ham livet?

Det ville - med en måske lidt letkøbt, hjemmebrygget analogi - da vel
nærmest svare til at misbruge den ærværdige Dr. Martin Luther King Jr.
til at propagandere for manifest støtte til KKK?"

Jeg ser stærkt frem til hans eventuelle svar, for jeg har virkeligt
svært ved at se, hvem han - i udmærket overensstemmelse med Bob Dylans
berømte "Gotta serve somebody"-retorik - EGENTLIG tjener...

Det ville være pænt kærkomment for undertegnede således at kunne "tage"
selverklærede hippier på deres ellers erklærede og
selvretfærdighedstiltroede "egen sikre hjemmebane"...

"Oh, I'm surely so unjustly EVIL - in allowing myself asking for a
consistent JUSTICE!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Hagemann

Dato : 18-08-06 19:07

meddelelse news:44e5136b$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> åbent at promovere den ellers manifest islamistiske terror- ,
> totalitarisme- OG MILITANT kønsdiskriminationsprædikende

For det første skal Jacob Holdt roses for en fremragende slægtsside med
særdeles omfattende slægtsbånd fra den fjernere fortid. Der mangler dog
kildeangivelser til disse slægtsoplysninger.

Vedrørende hans forsvar for Hizb-ut-Tahrir, må man give Jacob Holdt ret i at
HuT skal opfattes som idealister. Dog er jeg ikke enig i at disse idealister
er forvildede, som Holdt skriver. Hizb-ut-Tahrir plæderer for den sande
lære, mens Jacob Holdt tilsyneladende er blevet taget ved næsen af Sherin
Khankan (Holdt er bestyrelsesmedlem og webmaster for Kritiske Muslimer).

Endnu har vist ingen sagligt modsagt HuTs tolkninger, f.eks. følgende fra en
nu lukket hjemmeside antageligt forfattet af Hizb-ut-Tahrir:

http://www.omar.subnet.dk/ :

Jihads ihenhold til Islamisk terminologi.

Jihad er et arabisk ord som sprogligt betyder at stræbe, dvs. at
anstrenge sig. I den islamiske terminologi betyder det at kæmpe
militært for at Allahs ord bliver det suveræne (dvs. at det
islamiske livssystem bliver det herskende verden over), være
initivtagerne militært, yde penge, ideer, øgende menneskehjælp
eller ligende for den offensive militære kamp eller for
bevogtelsen af muslimerne og deres jord, ejendom osv.

Islams måde at udsprede sig selv

Islams smukke, unikke og universelle metode hvorpå den
udspreder sig, er defineret og fastsat i de islamiske
lovgivningskilder:
Koranen og Sunnah.
Disse to udgør muslimernes eneste referencer i hele livet og alle
dets aspekter. Allah siger:

"Kæmp imod dem, der ikke tror på Allah og Dommedagen"
[Al-Tauba:29]

"Kamp (Jihad) er obligatorisk for jer"
[Al-Baqara:216]

"Og kæmp imod polyteisterne som en helhed, som de kæmper imod jer
som en helhed" Sig (Muhammad): O menneskehed, jeg er et Sendebud
til jer alle (hele verden) fra Allah".
[Al-Tauba-36]

"Dem der er virkelig troende, kæmper for Allahs sag"
[Al-Nisa:76]

"Og kæmp dem indtil der ikke er fitnah (kufr) og indtil hele
Deen'en er for Allah" (dvs. at Allahs deen (Islam)er suveræn over
hele kloden)
[Al-Anfal:39]

Ovenstående er den Islamiske metode "Jihad" at udsprede sig selv
på. Altså har Allah påskrevet os jihad som metoden til islams
udspredelse, og hvilket Allahs Sendebud også anvendte i sin tid
sammen med sine Sahabah. Jihad er også den eneste metode som den
islamiske nation altid har udøvet for islams udspredelse, helt
indtil dene beærede islamiske nation af vesten fik udryddet sin
Khilafah stat i 1924.

Jihad: at fjerne materiel hindring

Følgelig er Jihad kamp for at
Allahs ord og system bliver implementeret, jihad er til for at
afskaffe alle materielle forhindringer (hære og menneskabte kufr
styrer) der står som hindring mellem det islamiske livssystem og
menneskeheden dvs. mellem sandheden og falskheden, mellem
retledningen og vildledningen (dvs. menneskeskabte systemer).
Målet med jihad er ikke at dræbe ikke-muslimer, ødelægge
synagoger eller ligende, hvilket også klart fremgår at de
profetiske udtalelser "Lad vær med at dræbe kvinder, børn, ældre,
præster og munke" der blot tror at de tilbeder Allah. Dette har
Islam illegaliseret at gøre, Medmindre det ovenstående bliver
udøvet mod muslimer. Således er det entydigt og absolut opklaret
at jihad udelukkende udøves for islams dominans og udbredelse til
hele menneskeheden. Alle muslimske retslærde er enige om
ovenstående, ikke så meget som en enkel retslærd er uenig i
dette. Sendebuddet siger også "Jihad vil vare ved til
Dommedagen".

Misfortolninger og løgne om jihad

Der er utallige af vers og hadeeths, som viser at jihad er en
offensiv forpligtelse og et invaderende og erobrende angreb.
Jihad er et entydigt aqeeda emne, der er entydige vers der
klargører jihads betydning og indhold i Islam. Derfor er
benægtelse af jihad eller i det mindste tvivl om det som
obligatorisk eller offensiv, kufr, og gør den pågældende, som
benægter dette, til kafir. At påstå at jihad kun er til forsvar,
er uden tvilv kufr, hvis tilfældet er sådan at personen eller
gruppen har en generel viden om Islam. En udtalelse som denne
kommer oftest fra folk med dybe mindreværdskomplekser,
efterlignere af vesten, forvrængere (skjulere) af Islam, folk som
er bestukket, stats 'ulama (som er ansat til at forvrænge Islam),
uvidenhed og ligende uacceptable undskyldninger.