Måske sku' man blive lovbryder
Fra : Jesper

Dato : 17-08-06 15:46

Nu kommer gratisaviserne, det vil komme 3 af dem ialt, 24 Timer, Dato og
Nyhedsavisen. Det er en frygtligt masse papir. Hvis de omdeles alle
hverdage undtagen Lørdag og de vejer det samme som Urban og MetroXpress
( hhv 143g og 114g pr stk), så bliver det til 100 aviser om året. Men
for dem som måtte gå med tanker at at futte dem af i kaminen og spare på
olieregningen skal det dog oplyses, at det er i strid med
Biomassebekendtgørelsen at futte dem af!

Der er ellers god brændselsværdi i dem, 2 kg aviser erstatter 1 kg olie
iflg Steen Frandsen, Ingeniør ved Teknologisk Institut.

For nogle år siden mener jeg at jeg læste om et apparat til at
komprimere avispapir så det kunne brænde som brændeknuder i kaminen. Men
det må ha' været før Biomassebekendtgørelsens tid!

Men hva', det man ikke ser, har man som bekendt ikke ondt i røven af.
Jeg gætter på at gratisaviserne kommer til at lune rigtigt godt på
varmekontoen hos en masse parcelhusejere til vinter. Sammen med alle de
andre reklamer og ugeaviser kan de i al fald bidrage med en tusse til
varmekontoen!
--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtb

Fra : Sten Schou

Dato : 17-08-06 16:38

> [...]
> varmekontoen hos en masse parcelhusejere til vinter. Sammen med alle de
> andre reklamer og ugeaviser kan de i al fald bidrage med en tusse til

Jeg fyrer kun med træ i min brændeovn, træ, som jeg selv har skovet, kløvet,
flækket, og kørt hjem. Det er jeg nødt til, da jeg har el-varme.

Hilsen Sten

Fra : Spang

Dato : 18-08-06 14:48

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i

> Jeg fyrer kun med træ i min brændeovn, træ, som jeg selv har skovet,
> kløvet, flækket, og kørt hjem. Det er jeg nødt til, da jeg har el-varme.

Det er du ikke nødt til da du har el-varme.

Det er du nødt til fordi du er nærig eller er en
simpel fattigrøv.

Spang

Fra : GB

Dato : 18-08-06 16:49

"Spang" <øælæøø@øæøå.dk> wrote in news:44e5c514$0$146$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Det er du nødt til fordi du er nærig eller er en
> simpel fattigrøv.

Skulle det nu gøre mennesker dårligere, at de ikke har så mange penge at
rutte med, Spangkuk?

GB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-08-06 16:50

> [...]
> olieregningen skal det dog oplyses, at det er i strid med
> Biomassebekendtgørelsen at futte dem af!

Til helvede med biomassebekendtgørelsen. Jeg havde egentligt tænkt mig
at få en af de der "NEJ TAK!" mærker, men nu jeg tænker over det, så er
det en foræring at få gratis brændsel leveret til døren i
vinterhalvåret...

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-08-06 17:29

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> [...]
> at få en af de der "NEJ TAK!" mærker, men nu jeg tænker >over det, så er
> det en foræring at få gratis brændsel leveret til døren i

LOL .. er der ikke noget med, at det giver løbe sod .

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-08-06 17:31

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> LOL .. er der ikke noget med, at det giver løbe sod .

Det er svjv kun hvis man brænder fugtigt træ.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-08-06 17:46

> Det er svjv kun hvis man brænder fugtigt træ.

Nå ja det er da vist rigtig nok,
men man kunne jo også lave en indsamling af dem
En Polak bringer dem ud og en Magister afhenter dem

Fra : @

Dato : 17-08-06 19:02

On Thu, 17 Aug 2006 18:29:02 +0200, "Michael Meidahl Jensen"

tørt avispapir

nej det giver ikke løbesod

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kim2000

Dato : 17-08-06 17:13

> [...]
> det må ha' været før Biomassebekendtgørelsens tid!
>
> Men hva', det man ikke ser, har man som bekendt ikke ondt i røven af.

Jeg er fuldstændig kold i røven overfor hvad love og bekendtgørelser siger,
reklamer, pap, aviser, de gamle gulvbrædder og snart sagt der kan brænde
ryge i fyret (undtagelsen er mælkekartoner, noget med de er giftige når de
brænder) jeg kender ikke een eneste (med fyr) der så meget som overvejer at
bundte aviser eller benytte den grønne spand som står og fylder. Hvis de vil
have jeg ikke skal fyre med det, så kan de lade være med at smide det ind af
døren, jeg har ikke bedt om det.

mvh
Kim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-06 17:44

On Thu, 17 Aug 2006 16:46:05 +0200, Jesper skrev:

> [...]
> olieregningen skal det dog oplyses, at det er i strid med
> Biomassebekendtgørelsen at futte dem af!

Få en masseovn. Den kan ramme 900 grader celsius, og der er
forbrændingen ren - også med aviser. Og så, som Peter siger,
"til helvede med biomassebekendtgørelsen".

Hvis lovgiverne havde tænkt sig lidt om, ville de i stedet
forbyde miljøskadende stoffer i aviser og ugeblade; men måske
ville det stride mod et EU-direktiv.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush