mon det er noget man kan stole på?
Fra : @

Dato : 10-08-06 00:18

<<<<<
http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article217564.ece
Iranere fundet blandt Hizbollah-styrker
<<<<<
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Fra : Jim

Dato : 10-08-06 00:22

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:j8rkd2ldh113kbpfel9nv54arluqe7s35g@4ax.com...
> <<<<<
> http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article217564.ece
> Iranere fundet blandt Hizbollah-styrker
> <<<<<

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Hizbollah har været på Irans meget
offentlige finanslov.
Det er såmænd noget de reklamerer med på forsiden af deres aviser.

Fra : @

Dato : 10-08-06 00:30

On Thu, 10 Aug 2006 01:21:47 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>offentlige finanslov.
>Det er såmænd noget de reklamerer med på forsiden af deres aviser.

et er økonomisk og materiel støtte

noget helt andet er det at sende soldater fra
Irans Revolutionsgarde

i nogens øjne er det det samme som en krigserklæring

Fra : Tony

Dato : 10-08-06 00:39

> et er økonomisk og materiel støtte
>
> noget helt andet er det at sende soldater fra
> Irans Revolutionsgarde
>

> i nogens øjne er det det samme som en krigserklæring

Det var det allerede, da de erklærede Israel slettet fra landkortet.

Tony

Fra : John

Dato : 10-08-06 01:03

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> noget helt andet er det at sende soldater fra
> Irans Revolutionsgarde

- Wiki bekræfter: ".. Hezbollah's strength was enhanced by the
dispatching of one thousand[22] to fifteen hundred[23] members of
the Iranian Revolutionary Guards and the financial backing of
Iran .."

http://en.wikipedia.org/wiki/Hizbullah#History

Mvh John

Fra : Allan Riise

Dato : 10-08-06 09:09

@ wrote:

> et er økonomisk og materiel støtte
>
> noget helt andet er det at sende soldater fra
> Irans Revolutionsgarde
>

> i nogens øjne er det det samme som en krigserklæring

Som når der er Amerikanere (Michael Levin, som blev dræbt af en katuscha
raket) i Israels hær?

Som da Danskere gik i krig imod fascismen i Spanien i 30'erne?

Som når Frankrig bruger fremmedlegionen?

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 09:16

Jamen Alan dog...amerikanernes tilstedeværelse er jo kun fordi, de er der
som rådgivere - de har jo ingen interesse i at være del i en væbnet
konflikt. tsktsk, Hvordan kan du dog tro sådan noget om guds eget land,
verdens bedste demokrati - så efterlevelsesværdigt, så man af og til er nødt
til at udbrede det med magt.
At guds eget land skulle militært støtte guds eget folk, absurd.

Fra : konrad

Dato : 10-08-06 09:24

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Som når der er Amerikanere (Michael Levin, som blev dræbt af en katuscha
> raket) i Israels hær?

Er det ikke 2300 "alene soldater" der indtil videre er strømmet til Israel?

Fra : Allan Riise

Dato : 10-08-06 09:29

konrad wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke 2300 "alene soldater" der indtil videre er strømmet til
> Israel?

IDF rekrutterer enhver der er jødisk i sin hær, uagtet de er Israelske
statsborgere eller ej.
Det samme gør USA forøvrigt (pånær det at være jødisk).

--
Allan Riise

Fra : konrad

Dato : 10-08-06 09:51

> IDF rekrutterer enhver der er jødisk i sin hær, uagtet de er Israelske
> statsborgere eller ej.

De har deres helt egen betegnelse, bestemte pladser på kirkegårdene osv. De
inrulleres jo ikke som almindelige israelere.

> Det samme gør USA forøvrigt (pånær det at være jødisk).

USA hverver ikke-amerikanere til hæren? Hvor får du det fra?

Fra : Allan Riise

Dato : 10-08-06 11:06

konrad wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De har deres helt egen betegnelse, bestemte pladser på kirkegårdene
> osv. De inrulleres jo ikke som almindelige israelere.

Søg på Michael Levin, han blev da begravet i Jerusalem, så meget ved, jeg,
og han søgte, og kom, i en af IDF's specialtropper.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1153292058280&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Jeg ved så ikke om han havde fået/søgt Israelsk statsborgerskab, der var en
lang tv-udsendelse om ham i går over CNN, og da var det indtrykket at han
var Amerikaner, men ville over og kæmpe for Israel.

> USA hverver ikke-amerikanere til hæren? Hvor får du det fra?

Så det på CNN, en soldat fra et eller andet sydamerikansk land, mener det
var Colombia, i den Amerikanske hær fortståes, fortælle at når hans "tur"
var overstået, så overvejede han at flytte hjem, til eget land, og starte en
forretning af en eller anden slags. Jeg mener at det enste man skal, det er
at bo i USA og så selvf. sværge at man vil beskytte USA og det's interesser.
Desuden så er det en hurtig måde at opnå Amerkansk statsborgerskab på...

http://www.infozine.com/news/stories/op/storiesView/sid/16223/

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 10-08-06 11:45

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Søg på Michael Levin, han blev da begravet i Jerusalem, så meget ved, jeg,
> og han søgte, og kom, i en af IDF's specialtropper.

Jeg mener at netop disse "specialtropper" er en særlig enhed kun bestående
af udenlandske frivillige. Der var et længere indslag om just den herre du
omtaler samt "alene soldaterne" på én af TV-kanalerne forleden.

> [...]
interesser.
> Desuden så er det en hurtig måde at opnå Amerkansk statsborgerskab på...

OK. Tror gerne de hverver udlændinge der bor i USA. Lød bare som om man
kunne troppe op ved en ambassade, f.eks, og så anmode om at blive hvervet.
Mon ikke også der er nogle begrænsninger? Kinesere, koreanere, iranere kunne
jeg forestille mig har det lidt sværere, som følge af spionagetruslen.

Fra : Frank

Dato : 10-08-06 13:42

Hej

On Thu, 10 Aug 2006 10:08:45 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Som når der er Amerikanere (Michael Levin, som blev dræbt af en katuscha
>raket) i Israels hær?

En udenlandsk statsborger i IDF, hæren i den suveræne stat Israel.

>Som da Danskere gik i krig imod fascismen i Spanien i 30'erne?

Udenlandske statsborgere i en lovlig regerings tjeneste.

>Som når Frankrig bruger fremmedlegionen?

Udenlandske statsborgere i en suveræn stats tjeneste.

Hvis du vil sammenligne Iranske revolutionsgardisters deltagelse i
Hizbollah med noget er del vel nærmere Legion Condor's deltagelse i
den spanske borgerkrig der ligger lige for.

Hizbollah er ikke den regulære hær i Libanon, men en privat
hær/terrororganisaiton.

Mvh
Frank

Fra : Tony

Dato : 10-08-06 00:36

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> <<<<<
> http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article217564.ece
> Iranere fundet blandt Hizbollah-styrker
> <<<<<

Ingen tvivl om det .

Det har længe været en offentlig'' hemmelighed.''

Tony