Verdens lykkeligeste land.
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-08-06 19:44

Jeg har hørt i radioen at vi er verdens lykkeligste befolkning.

Det på trods af at ældre plejen er dårligt.

Det på trods af at forskningen mangler penge.

Det på trods af at vejene og jernbaner er nedslidte.

Fra : @

Dato : 02-08-06 19:54

On Wed, 02 Aug 2006 20:44:24 +0200, Peter Ole Kvint
<haabet2003@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har hørt i radioen at vi er verdens lykkeligste befolkning.
>
>Det på trods af at ældre plejen er dårligt.
>
>Det på trods af at forskningen mangler penge.
>
>Det på trods af at vejene og jernbaner er nedslidte.

men sikkert på grund af alle de "lykkepiller" lægerne udskriver

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : GB

Dato : 02-08-06 19:59

"@" <1[at]invalid.net> wrote in news:94t1d2hgc6v90u72sbcc6ld4lbpi5nagjv@
4ax.com:

Se at få dig et arbejde, så du kan bidrage til den offentlige husholdning
i stedet for at leve på nas, Peter Ole Kvint.

> men sikkert på grund af alle de "lykkepiller" lægerne udskriver

Dem har POK glemt at tage, og så har han ikke fået opgraderet sin AFDB.

GB

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-08-06 07:21

GB wrote:
> [...]
> i stedet for at leve på nas, Peter Ole Kvint.

> Dem har POK glemt at tage, og så har han ikke fået opgraderet sin AFDB.

Du har tabt diskutionen når du laver person angreb. HA!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-06 08:41

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg har hørt i radioen at vi er verdens lykkeligste befolkning.
>
> Det på trods af at ældre plejen er dårligt.
>
> Det på trods af at forskningen mangler penge.
>
> Det på trods af at vejene og jernbaner er nedslidte.

Et godt eksempel på at størrelsen og kvaliteten af den offentlige sektor
ikke skaber lykke. Lad os straks få gennemført en effektivisering og
nedslæringsrunde i den offentlige sektor.

Thorkild

Fra : konrad

Dato : 03-08-06 09:12

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke skaber lykke. Lad os straks få gennemført en effektivisering og
> nedslæringsrunde i den offentlige sektor.

Andre forhold ved Danmark

* bedste investeringsklima (ifg OECD)
* blandt 3 bedste IT-nationer
* mindst bange for fremtiden
* billigste biler i Europa (spritny EU-undersøelse)
* mest åbne uddannelsessystem

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-06 12:40

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Andre forhold ved Danmark
>
> * bedste investeringsklima (ifg OECD)

Den OECD rapport må du meget gerne fremvise.

> * blandt 3 bedste IT-nationer

Og den rapport må du også gerne vise.

> * mindst bange for fremtiden
> * billigste biler i Europa (spritny EU-undersøelse)

Ja ja, den behøver du ikke vise, for efter afgifter har vi verdens dyreste
biler.

> * mest åbne uddannelsessystem

Og ret ringe ifølge PISA.

Thorkild

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 03-08-06 13:30

Prøv at købe og holde bil i Japan.

Regards Croc®

Fra : Konrad

Dato : 08-08-06 12:08

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> "konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Den OECD rapport må du meget gerne fremvise.

Tvivler du på at Danmark er blandt de mest attraktive lande at investere i,
og blandt de mest konkurrencedygtige økonomier?

> Og den rapport må du også gerne vise.

Den kommer engang om året, og Danmark ligger altid i top 3.

> Ja ja, den behøver du ikke vise, for efter afgifter har vi verdens dyreste
> biler.

Ikke desto mindre har EU ift indkomst og realudgifter beregnet, at
bilpriserne i Danmark er Europas billigste.

> Og ret ringe ifølge PISA.

PISA medregner ikke mængden af dem der uddannes, hvor dyrt det er eller hvor
mange der uddannes i befolkningen. Det åbne uddannelsessystem i Danmark er
blandt de faktorer der skaber "lykke" og velstand. Danmark er f.eks det land
i verden - ifølge en tysk undersøgelse - hvor den sociale mobilitet er
størst, også blandt indvandrere. Dette står i kontrast til f.eks USA, hvor
indvandrere i højere grad fastholdes i lavtlønnede og ofte ulovlige/sorte
jobs.

I øvrigt er det da mærkeligt, at så mange udlændinge ønsker at studere i
Danmark, når nu vores uddannelser er så "ringe", som du mener de er. Ja -
folk vil jo ligefrem betale for at blive uddannet i Danmark.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-08-06 14:55

> Tvivler du på at Danmark er blandt de mest attraktive lande at investere
> i,
> og blandt de mest konkurrencedygtige økonomier?

Ja !!

> Ikke desto mindre har EU ift indkomst og realudgifter beregnet, at
> bilpriserne i Danmark er Europas billigste.

Det er da rart når man kan se du er bindegal.

> [...]
> indvandrere i højere grad fastholdes i lavtlønnede og ofte ulovlige/sorte

Hvad er det for en gang vås, PISA inddrager mange aspekter og rapporten er
en undersøgelse til baggrund for efterbehandling.

> I øvrigt er det da mærkeligt, at så mange udlændinge ønsker at studere i
> Danmark, når nu vores uddannelser er så "ringe", som du mener de er. Ja -
> folk vil jo ligefrem betale for at blive uddannet i Danmark.

Tjah, når kinesiske sturderende finder undervisningen så dårlig de forlanger
pengene tilbage, er det vel en indikation af hvor ringe det står til.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 08-08-06 15:08

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Ja !!

Kan du præcisere det lidt nærmere? Jeg hører nemlig ikke andet, undtaget
naturligvis når man forvilder sig ind i den her i gruppe. Se f.eks
http://www.workindk.dk/Konkurrenceevne/0/4/0

Og der nævnes bla :

"Parametre såsom arbejdsstyrkens produktivitet, det danske
uddannelsessystem, samt befolkningens evner og holdninger gør Danmark til en
af verdens mest konkurrencedygtige nationer. "

Det griber interessant nok fat i emnet nedenunder : Uddannelse.

> Det er da rart når man kan se du er bindegal.

Hvad var det nu, det med det infantile? Jeg formidler sådan set blot
konklusionerne fra EU -
http://ec.europa.eu/comm/competition/car_sector/price_diffs/

Biler i Danmark er uomtvisteligt billigere end i andre EU-lande. For den
normale forbruger kan det pga afgifter virke som om priserne er højere, men
se tabellerne - vi taler om tusindvis af euro i forskel. For *erhvervslivet*
er der dog ikke tvivl om, at det er en fordel for danske virksomheder.

> Hvad er det for en gang vås, PISA inddrager mange aspekter og rapporten er
> en undersøgelse til baggrund for efterbehandling.

PISA er et forsøg på at sammenligne meget forskellige systemer på tværs af
landegrænser og kulturer. At danskerne er lykkelige, der er godt
investeringsklima, gode kundskaber, højteknologisk infrastruktur etc er
altsammen udtryk for et uddannelsessystem der i det store hele fungerer.

Ja -

> Tjah, når kinesiske sturderende finder undervisningen så dårlig de
forlanger
> pengene tilbage, er det vel en indikation af hvor ringe det står til.

Kinesiske studerende der er blevet vildledt hjemmefra. I øvrigt et ynkeligt
eksempel ud af utallige med omvendt fortegn.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 09-08-06 06:31

On Tue, 8 Aug 2006 16:08:15 +0200, in dk.politik "Konrad"

>Hvad var det nu, det med det infantile? Jeg formidler sådan set blot
>konklusionerne fra EU -
>http://ec.europa.eu/comm/competition/car_sector/price_diffs/

Et hurtigt kik på de nyeste rapporter viser, at Danmark er blandt de
suverænt dyreste lande i EU når vil taler om bilpriser inklusive
afgifter.
F.eks. Audi A4 i Danmark 63kEuro. Næst-dyreste land er Finland med
38kEuro.

Uden afgifter er kun Sverige billigere.

Fra : konrad

Dato : 10-08-06 10:39

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Et hurtigt kik på de nyeste rapporter viser, at Danmark er blandt de
> suverænt dyreste lande i EU når vil taler om bilpriser inklusive
> afgifter.

Ja, men jeg taler naturligvis om bilpriserne uden afgifter. Disse priser er
jo interesante for udlændinge, eftersom en udlænding der køber bil i Danmark
og fører den ud af landet ikke betaler registreringsafgift, eller kan få den
tilbebetalt ved udførslen. Bilerne er de dyreste for danskere, men
sammenlignet med andre landes bilpriser er de danske ikke højere.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-08-06 15:25

> [...]
> kan få den tilbebetalt ved udførslen. Bilerne er de dyreste for danskere,
> men sammenlignet med andre landes bilpriser er de danske ikke højere.

Hvad fanden vil du bruge det til?

Det der tæller er den pris forbrugeren betaler når han køber en bil, alt
andet er ligegyldigt. OG her ligger Danmark suverænt i top.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 08-08-06 15:25

> Det er da rart når man kan se du er bindegal.

Nu må jeg lige komme Konrad til forsvar, for han har faktisk ret.

Forudsat man ikke lige regner registreringsafgiften med...

GB

Fra : Konrad

Dato : 08-08-06 15:38

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in

> Nu må jeg lige komme Konrad til forsvar, for han har faktisk ret.
>
> Forudsat man ikke lige regner registreringsafgiften med...

Ja, som er på 178% gennemsnitligt. Næsten dobbelt så højt som det
næsthøjeste (Finland). Det er naturligvis den høje afgift der gør bilerne
billigere, dvs tvinger producenterne til en lavere profit. Til gengæld er
reservedele i Danmark så nogle af de dyreste i Europa, efter "loven" om
gynger og karuseller...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-08-06 16:33

> [...]
> billigere, dvs tvinger producenterne til en lavere profit. Til gengæld er
> reservedele i Danmark så nogle af de dyreste i Europa, efter "loven" om

Fint,

Så vil jeg gerne købe en bil uden registrereingsafgift. Er du sød lige at
fortælle mig hvor jeg kan gøre det?

Thorkild

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-08-06 17:01

> [...]

> Fint,
>
> Så vil jeg gerne købe en bil uden registrereingsafgift. Er du sød lige at

Det vil jeg også meget gerne vide! Jeg har ikek råd til den Honda Civic
Type_R som affgifterne ligger den dag i dag.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-08-06 18:24

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
<44da0057$0$3564$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Så vil jeg gerne købe en bil uden registrereingsafgift. Er du sød lige at
>fortælle mig hvor jeg kan gøre det?

Du opretter en virksomhed i et andet EU-land og lader virksomheden købe en
firmabil
indregisteret i dette andet EU land, som den stiller til din rådighed.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : konrad

Dato : 10-08-06 10:42

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firmabil
> indregisteret i dette andet EU land, som den stiller til din rådighed.

Præcis, og det er jo derfor sammenligningen mellem bilpriser *uden* afigft
er interessant for EU-borgere.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-08-06 15:27

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis, og det er jo derfor sammenligningen mellem bilpriser *uden* afigft
> er interessant for EU-borgere.

Desværre er konstruktionen ulovlig, andre forslag?

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-08-06 00:41

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
<44e08824$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

>Desværre er konstruktionen ulovlig, andre forslag?

Hvad mener du er ulovligt ?

Mener du det er ulovligt for en dansk borger at etablere virksomhed i et
andet EU land ?

Mener du en virksomhed i et andet EU land ikke har lov til at købe og
indregistrere
biler i det EU land virksomheden ligger i ?

Mener du en dansk ansat i en virksomhed i et andet EU land ikke har lov til
at køre
rundt (i DK) i den bil som er indregistreret af virksomheden i det andet EU
land og stillet
til rådighed for den danske medarbejder som firmabil ?

Hint: EF domstolen har afsagt kendelser inden for området og EF domstolens
afgørelser er gældende ret i DK.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-08-06 18:15

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> til rådighed for den danske medarbejder som firmabil ?
>
> Hint: EF domstolen har afsagt kendelser inden for området og EF domstolens

Det er såmænd ganske enkelt, hvis du bor i Danmark må du ikke køre i en bil
der er indregistreret i udlandet, den skal indregistreres i det land du bor
i. Der er en overgangsordning, men det du siger er ulovligt. Dernæst skal
der svares indkomstskat af firmabilen.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 18-08-06 00:03

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
<44e35295$0$3546$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>i. Der er en overgangsordning, men det du siger er ulovligt. Dernæst skal

Indkomsskat af værdi af fri bil er en anden sag som vi så kan diskutere
senere;
men nu har den danske stat altså TABT en sag ved EF-domstolen (sag C-464/02)
hvor det blev afgjort at danske love og forvaltningspraksis forbrød sig mod
de rettigheder danske borgere har jf. EU-traktatens bestemmelser vedr.
arbejdskraftens frie bevægeligehed.

Altså tillader gældende ret (siden 20 januar 2005) danske borgere bosat i
Danmark
under visse omstændigheder at køre rundt i Danmark i udenlandsk
indregistrerede biler.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : GB

Dato : 09-08-06 18:22

> Så vil jeg gerne købe en bil uden registrereingsafgift. Er du sød lige
> at fortælle mig hvor jeg kan gøre det?

Køb en brugt bil med plader på?

GB

Fra : @

Dato : 09-08-06 19:09

On Wed, 09 Aug 2006 17:22:17 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in

>Køb en brugt bil med plader på?

og du tror ikke at den høje pris skyldes den allerede betalte
registreringsafgift

eller du mener måske en brugt bil med svenske plader på?

Fra : GB

Dato : 09-08-06 19:15

"@" <1[at]invalid.net> wrote in news:s39kd2thkvfmbop9v818bo2sgi1pc86rln@
4ax.com:

> og du tror ikke at den høje pris skyldes den allerede betalte
> registreringsafgift

Jeg gav 20.000 for min Volvo, og den spinder som en missekat...

> eller du mener måske en brugt bil med svenske plader på?

Nææh, nej.

GB

Fra : konrad

Dato : 10-08-06 10:40

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Fint,
>
> Så vil jeg gerne købe en bil uden registrereingsafgift. Er du sød lige at
> fortælle mig hvor jeg kan gøre det?

Hvis nu du var blevet hjemme i USA, så kunne du have købt en bil uden
registreringsafgift.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-08-06 08:00

On Thu, 10 Aug 2006 11:40:25 +0200, in dk.politik "konrad"
<davidkonrad@gmail.com> wrote:

>Hvis nu du var blevet hjemme i USA, så kunne du have købt en bil uden
>registreringsafgift.

Der er skam også skatter og afgifter på biler i USA.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 12:51

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Andre forhold ved Danmark
>
> * bedste investeringsklima (ifg OECD)

Siger intet om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme) her i
Danmark.

> * blandt 3 bedste IT-nationer

Siger intet om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme) her i
Danmark.

> * mindst bange for fremtiden

Siger meget lidt om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme)
her i Danmark.

> * billigste biler i Europa (spritny EU-undersøelse)

HOST HOST!!!! Biler i Danmark beskattes med op til 180% FØR MOMS!!! Vil
du seriøst påstår at vi har EU's billigste biler?!

Fra : Konrad

Dato : 08-08-06 12:16

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Siger intet om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme) her i
> Danmark.

Tro på afkast giver lyst til investering. Folk der investerer tror på
fremtiden. Folk der tror på fremtiden er typisk mindre ulykkelige end folk
der ikke gør.

Ret simpelt.

> Siger intet om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme) her i
> Danmark.

Men det siger graden af lykke, ikke sandt? At du ikke mener IT afspejler
velstand kan jo godt undre en del, eftersom højteknologi er et direkte
produkt af velstand. Desto rigere et samfund er, desto mere avanceret, også
teknologisk.

> Siger meget lidt om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme)
> her i Danmark.

Det siger helt utrolig meget og folks forestillinger om fremtiden, hvordan
de har det i dag. Folk der har det slemt er typisk bange for at alting
bliver værre. Ser du på brændpunkter som Irak falder og stiger folks
bekrymring i takt med om voldenh går op eller ned.

> HOST HOST!!!! Biler i Danmark beskattes med op til 180% FØR MOMS!!! Vil
> du seriøst påstår at vi har EU's billigste biler?!

Det påstår EU, og deres tal er meget overbevisende.

> Siger intet om velstanden eller frihederne (eller mangel på samme) her i
> Danmark.

Jo - åbne og i nogen grad gratis uddannelser siger stort set intet andet end
noget om graden af velstand og frihed i et land. Det er faktisk en
lakmusprøve på frihed og velstand, at se på uddannelsessystemet. Frihed til
uddannelse er frihed til viden og dermed 1) magt 2) øget individuel
velstand.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-08-06 12:46

> [...]

> Tro på afkast giver lyst til investering. Folk der investerer tror på
> fremtiden. Folk der tror på fremtiden er typisk mindre ulykkelige end folk

Hvoad fortæller sindstilstanden hos en invester om sindstilstanden hos
den kassedame der skal slide og slæbe 37 timer (eller mere) om ugen, for
at klare til dagen og vejen?

Ikke en skid.

> Men det siger graden af lykke, ikke sandt?

Nix. At jeg har 20 computere og en Ph.D. i datalogi er ingen garanti for
at jeg er lykkelig.

> [...]
> produkt af velstand. Desto rigere et samfund er, desto mere avanceret, også

Det er der et gran af sandhed i. Men tag iøvrigt et kig på NordKorea. De
tilsigter også at ethvert hus nu skal have en computer. Selv når den
målsætning er opfyldt, så skal de stadig overleve af at æde græs, fordi
deres landbrug er kollektiviseret og ineffektiv. Og hvad men den lykke
du snakkede om?

> [...]
> bliver værre. Ser du på brændpunkter som Irak falder og stiger folks
> bekrymring i takt med om voldenh går op eller ned.

Folke indstilling til fremtiden er også afhængig af hvor mange blår
politikkerne stikekr dem i øjnene. For nylig har FOgh-regeringen opgivet
at stoppe den løbske vækst i den offentlige sektor, som nu vil få lov
til at vokse med 3% p.a. Men folk uden nationaløkonomisk uddannelse
eller forståelse for samme ser naturligvis ikek problemet i dette.

Skal vi tage uvidende menneskers holdning til fremtiden til garant for
hvordan alle i landet har det?

> Det påstår EU, og deres tal er meget overbevisende.

Hvis EU påstår det, så er det blot endnu en grund til at komme ud af det
"samarbejde". EU's pampere ville sikkert også kunen opstille
overbevisende argumenter for at 2+2 faktisk er lig med 5...

> Jo - åbne og i nogen grad gratis

Intet i livet er gratis. Ikke engang hvis en politiker påstår det.

> uddannelser siger stort set intet andet end
> noget om graden af velstand og frihed i et land. Det er faktisk en
> lakmusprøve på frihed og velstand,

Er man fri hvis staten med trussel om vold kaprer en stor del af ens
indkomst (= beskatning) for at finansiere andres uddannelse? Er man
velstående efter at denne del af indkomsten er forsvindet fra
lønningsposen?

> at se på uddannelsessystemet. Frihed til
> uddannelse er frihed til viden og dermed 1) magt 2) øget individuel
> velstand.

Hvis du vil vide noget om venstanden så sammenlign GNP/PPP tallene for
Danmark og Sverige med USA's stater. Gør du det vil du se at vi ligger i
bunden. Ift. USA er Danmark et u-land.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 12:51

> [...]

> ikke skaber lykke. Lad os straks få gennemført en effektivisering og
> nedslæringsrunde i den offentlige sektor.

100% enig.

Fra : Zeki

Dato : 03-08-06 09:31

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt i radioen at vi er verdens lykkeligste befolkning.
> Det på trods af at ældre plejen er dårligt.
> Det på trods af at forskningen mangler penge.
> Det på trods af at vejene og jernbaner er nedslidte.

Det må være "muhamedanernes" skyld!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-08-06 09:57

On Thu, 3 Aug 2006 10:31:25 +0200, Zeki skrev:

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det må være "muhamedanernes" skyld!

Afgjort, der er mange flere af dem i de andre lande, og den
slags trækker jo ned.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray