Peace, Propaganda & the Promised Land
Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 21:42

http://informationclearinghouse.info/article14055.htm

Se og lær!

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can
negate the use of terror as a means of battle."
(He Khazit, Lehi underground newspaper, 1943)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 23:10

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> http://informationclearinghouse.info/article14055.htm
>
> Se og lær!

Det er uhyggeligt at se en opdateret udgave nazisternes propaganda, men det
er så, hvad det er.

Det er en skrækkelig konflikt, og der er ingen tvivl om at der også fra
israelernes begåes dumheder og overgreb, som yderligere forværrer forholdet
mellem dem og deres naboer. Det er dog værd at tage med i betragtning, at
mens Israel i hvert fald officielt anerkender sine naboers ret til at
eksistere, ønsker de fleste af dets naboer at udslette staten og det er et
ringe udgangspunkt for en fredelig sameksistens.

Men arabernes spiller også deres kort kynisk. Hvilket normalt menneske
sender sine børn ud for at kaste sten på bevæbnede soldater? Hvordan kan man
hylde, at ens barn tager ud med en bombe om maven og sprænger tilfældige
personer ihjel sammen med sig selv?

Der har aldrig været en land, der hed Palæstina, så palæstinenserne har ikke
fået stjålet noget af jøderne. Da Israel blev angrebet synkront fra alle
kanter, gav de naboerne en læsterlig, militær røvfuld og vandt samtidig
nogle landområder, bl.a. Gaza og Golan-højderne fra hhv. Ægypten og Syrien.
Sådan er krig også. Tror nogen i ramme alvor, at Israel havde fået erobret
land tilbage ved krigens afslutning?

Skal jeg være helt ærlig, synes jeg den israelske regering opfører sig
næsten lige så tåbeligt som sine modstandere i området, men hvordan skal man
bekæmpe en fjende, der helt bevidst gemmer sig blandt civile? Der er INTET
land i verden, der ikke ville forsvare sig mod et angreb som det Iran har
sat Hizbollah igang med for at fjerne opmærksomheden fra deres atomprogram.
Hvem er så værst: Den, der gemmer sine raketter i beboelsesområder eller
dem, der skyder tilbage?

Libanons regering har tolereret, at der indenfor landets grænser opererer en
ukontrolleret hær, vel vidende, at den støttes af Syrien og Iran, to
forrykte regimer. Det kan ikke komme som nogen overraskelse, at en hær
bruges til noget, og et angreb fører til et modangreb. Sådan er det. Nu er
der så en krig og krige er forfærdelige, blodige, modbydelige,
traumatiserende og der følger ALTID civile dødsfald og lemlæstelser med den
slags. Det gjorde der lige her i Europa, der gør der i Irak, det gør der
mellem Israel og Libanon.

Krig er sindssygt og det er jo aldrig dem, der synes krigen ikke kan
undgåes - eller deres egne børn - der skal ud og agere kanonføde. Det er
ikke noget den israelske regering har opfundet, og det var heller ikke dem,
der startede. Hizbollah er internationalt anerkendt som en terrorgruppe
ligesom IRA, ETA, De røde Brigader, Sendero Luminoso, FARC, Al-Qaida osv. og
sådan nogle er totalt ligeglade med om der ryger nogle civile. Er det
Israels skyld?

Jesper, du kommer ingen vegne med at bare beslutte, at det er den ene parts
skyld. Verden er ikke sort/hvid, og på begge sider af denne konflikt finder
man folk, der ikke er interesserede i at finde en fredelig afslutning på den
underliggende konflikt. Når du polariserer på den måde, er DU med til at
holde liv i en konflikt, der hver dag i mange år har kostet uskyldige folk
lidelse, traumatiseret børn i hundredetusindevis og kostet tusindevis af
menneskeliv. Tænk lidt over det.

Det ville være langt mere interessant, hvis du kunne fortælle gruppen, hvad
du synes Israel skulle gøre, uden at spille kortene i Hizbollahs favør. Skal
Israel bare stikken piben ind og lade Allahs hær sende missiler ind over
grænsen så længe de gider, eller hvad er DIN løsning? De kan ikke forhandle
fred med en terrororganisation, hvis erklærede mål det er at udslette hele
landet.

Mvh, Ulrik

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-08-06 14:30

On Mon, 31 Jul 2006 00:10:27 +0200, Ulrik skrev:

> Der har aldrig været en land, der hed Palæstina,

Jo, der har, og det er der stadig.

> så palæstinenserne har ikke
> fået stjålet noget af jøderne.

Jo de har; men det vil være mere korrekt at tale om
zionisterne eftersom ganske mange jøder er direkte imod staten
Israels eksistens.

> Da Israel blev angrebet synkront fra alle
> kanter, gav de naboerne en læsterlig, militær røvfuld og vandt samtidig
> nogle landområder, bl.a. Gaza og Golan-højderne fra hhv. Ægypten og Syrien.

Nå, og? Er det hvad du har af viden om den militære side
konfliktens historie, eller praktiserer du bare selektiv
udlægning fordi det passer dig bedst?

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : @

Dato : 01-08-06 14:51

On Tue, 1 Aug 2006 15:30:07 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>Israels eksistens.

>Nå, og? Er det hvad du har af viden om den militære side

vil du påstå at en række arabiske lande ikke angreb Israel i 1948?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-08-06 14:56

On Tue, 01 Aug 2006 15:50:33 +0200, @ skrev:

> vil du påstå at en række arabiske lande ikke angreb Israel i 1948?

Påstår jeg det? Angående 48 gik de arabiske lande ikke ind
over grænsen til Israel; men var i kampe med zionistiske
tropper _udenfor_ Israels grænser.

Læs om konfliktes større krige her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Jesper

Dato : 01-08-06 16:19

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> vil du påstå at en række arabiske lande ikke angreb Israel i 1948?

Vil du påstå, at der forud for angrebet ikke fandt en zionistisk landnam
sted, hvor palæstinenerne blev fordrevet fra områder som de iflg. FNs
delingsplan havde krav på?