Europa 1920 Mellemøsten 2006
Fra : Carl

Dato : 30-07-06 06:51

Min påstand er at mellemøsten er over 100 år efter Europa. Når en fra
melleøsten kommer til Europa, vil det være som at sætte sig ind i en
tidsmaskine og blive sendt over 100 år frem.

Allerede i 1920, lavede vi en afstemning om sønderjylland sammen med
tyskerne og grænsen blev den gang sat.

Hvis vi i Europa havde samme verdensopfattelse som muslimerne, så ville
danskerne i sønderjylland lige nu affyrer raketter imod tyske byer, støttet
af Sverige.

Sjov tanke.

Carl

Fra : hanzen

Dato : 30-07-06 07:25

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis vi i Europa havde samme verdensopfattelse som muslimerne, så ville
> danskerne i sønderjylland lige nu affyrer raketter imod tyske byer,

Aldrig.
Vi ville være nervøse for at komme til at ramme grænsebutikkerne.
--
hilzen
hanzen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-07-06 09:31

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse news:44cc50cc$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> støttet
>
> Aldrig.
> Vi ville være nervøse for at komme til at ramme grænsebutikkerne.

Det er da godt at se, at Vi er kommet lidt videre ind forfædrene,
for det er ikke mere en et 'øjeblik' siden, at disse ord blev udtalt ved
frihedsfesten i Skjern.

"Der er noget der hedder grænsedragning.
Vi der har levet under tysk herredømme,
kan da ikke gå med til at der er danske,
der skal blive ved med at leve under tysk herredømme.
Der er mange flere end folk tror, men de tør ikke vedkende det,
før de ved, at vi svigter dem ikke.
Tror I, der bliver fred ved denne grænse nogensinde?
Der bliver der aldrig!
Jeg fastholder at grænsen skal være, hvor den stod fra Arrilds tid!"

http://home7.inet.tele.dk/steen-h/Fest.htm
Pastor Sandbæks tale ved Frihedsfesten 5. juni 1945

Er det ikke utroligt hvordan en endnu størrer fjende (USSR)
kan få folk til at begrave deres gamle stridigheder.

Jan Rasmussen

Fra : @

Dato : 30-07-06 08:10

On Sun, 30 Jul 2006 07:50:50 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>danskerne i sønderjylland lige nu affyrer raketter imod tyske byer, støttet

støttet af Sverige!!!!

vi ville fyre raketter mod svenskerne

der har annekteret Skåne Halland og Blekinge

de fik sgu ikke lov til at stemme om deres tilhørsforhold

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-07-06 08:22

Carl wrote:
> [...]
> danskerne i sønderjylland lige nu affyrer raketter imod tyske byer, støttet

Ja, vi ville kæmpe imod Slesvig-Holstein og sende rusiske raketter ind
fra nord for Kongeåen, og Slesvig-Holstein ville være støttet af USA.

Det må dog også siges at grænsen imellem dansk og tysk kun er flyttet
35km på 1000 år, hvor grænserne i mellemøsten er helt nye, og tilfældige.

Hvad har skabt denne forskel?

Den har ikke altid eksisteret. Den fantes ikke i midelalderen.

Fra : Sten Schou

Dato : 31-07-06 00:04

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Den har ikke altid eksisteret. Den fantes ikke i midelalderen.

Dengang var det hele tyrkisk. Så vidt jeg ved, har Tyrkiet endnu ikke gjort
krav på området.

Hilsen Sten