Igen en enøjet politisk korrekt dhimmi
Fra : @

Dato : 23-07-06 12:32

<<<<
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/23/115029.htm?nyheder
Det er en overtrædelse af international humnaitær lov, at Israel
bomber tæt befolkede områder i Beirut.
<<<<

og Hizbollahs raketter som rammer civile israelere vælger manden så
helt bevist ikke at nævne med et eneste ord

er han mon i virkeligheden købt og betalt af Syrien og Iran?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : GB

Dato : 23-07-06 13:46

"@" <1@invalid.net> wrote in news:icn6c251ha9ni0pln0ejcghtcj7160geog@
4ax.com:

> og Hizbollahs raketter som rammer civile israelere vælger manden så
> helt bevist ikke at nævne med et eneste ord

Der er også lige det, at hisballabalalla-rødderne jo gemmer sig blandt
civilister. Så bliver det unægtelig noget vanskeligere at undgå at RAMME
civilister, selv om man gør sig den største umage for at undgå det. Og
IDF går - til forskel fra Hisballsallah - efter strategiske mål, hvorimod
de primitive Katusha-raketter har en præcision som svarer til en
nytårsrakets. Derfor rammer Katushaere skam også fortrinsvis civilister -
forskellen på IDF og Hisbuttstinks er, at IDF ikke er ligeglade med
civilister - men det er muhamedanerne. Der er det kun koranen der tæller.

> er han mon i virkeligheden købt og betalt af Syrien og Iran?

Nu har Iranerne jo fred og ro til at arbejde videre på deres atomvåben,
da hele opmærksomheden er blevet flyttet til Israel - af iranerne,
syrierne og hizbullah.

GB

Fra : Jim

Dato : 23-07-06 14:49

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har Iranerne jo fred og ro til at arbejde videre på deres atomvåben,
> da hele opmærksomheden er blevet flyttet til Israel - af iranerne,

Hørte lige nyhederne her i dag, hvor en FN nødhjælpsmedarbejder var
chockeret over bombningerne i Libanon.
Jamen, det var jo hele boligblokke, der var skudt i smadder, sagde han.
Han var meget forarget over israelske angreb på Libanon.
Men hvorfor er han ikke lige så forarget, når det gælder Hizbollahs mere end
900 raketter mod israelske civile mål?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article212960.ece

Mage til fjols skal man ikke lede længe efter hos FN.. ;)

Fra : Jim

Dato : 23-07-06 14:51

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article212960.ece
>
> Mage til fjols skal man ikke lede længe efter hos FN.. ;)

Nå ja, men det er jo den samme historie.. :0)
Jan Egeland er ikke særlig objektiv, som man nu skal være i det organ.

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 09:57

> Nå ja, men det er jo den samme historie.. :0)
> Jan Egeland er ikke særlig objektiv, som man nu skal være i det organ.

Hvorfor mener du han ikke er objektiv?

Fra : Jim

Dato : 25-07-06 10:03

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du han ikke er objektiv?

Når han kan harcelere over israels forsvar uden at nævne de mere end 900
raketter, hizbollah har sendt ind over Israel og ramt civile kvarterer og
sågar børnehaver.
Israels militær tager ikke opstilling i boligkvarterer, som hizbollah gør
det, men det nævner Jan Egeland ikke en kæft om.
Så Jan Egeland taler libaneserne efter munden. Men ok.. han befinder sig
midt mellem muhamedanere på libanesiske grund, så han skulle jo nødig
risikere noget.

Han er en sørgelig person.

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:24

> [...]
> raketter, hizbollah har sendt ind over Israel og ramt civile kvarterer og

Det var ikke Hizbollahraketternes ødelæggelser han kiggede på, men
ødelæggelser i Sydlibanon. Han kommenterer så det, han observerer. Ved en
fremtidig lejlifhed - og det vil jeg da gerne ligge hovedet på blokke for -
vil FN skarpt kritisere Hizbollahs angreb, akkurat som de har kritiseret dem
de seneste par uger. Har du aldrig lagt mærke til det? Det er bare så
fucking indlysende, at det er kritisabelt, og derfor når det ikke altid frem
til TV-avisernes sensationsoverskrifter.

> Israels militær tager ikke opstilling i boligkvarterer, som hizbollah gør

Det gør de da i Libanon. Og i bosættelserne.

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:54

On Tue, 25 Jul 2006 11:23:58 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>til TV-avisernes sensationsoverskrifter.

>Det gør de da i Libanon. Og i bosættelserne.

nej de er inde for at ryge Hizbollah-hyænerne ud af deres huler med
mindst mulig tab for de civile, alternativet ville være
luftbobardamenter

igen et bevis på at Israels hær gør sig anstrengelser for at minimere
fjendens civile tab

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 09:41

> nej de er inde for at ryge Hizbollah-hyænerne ud af deres huler med
> mindst mulig tab for de civile, alternativet ville være
> luftbobardamenter

Øh? Det ER luftbombardementer der foregår lige nu!

> igen et bevis på at Israels hær gør sig anstrengelser for at minimere
> fjendens civile tab

I øvrigt fik jeg ret. Engeland kritiserede skarpt Hizbollah i just samme
ombæring som han kritiserede Israel, dvs i søndags. Han sagde blandt andet,
at Hizbollah gemte sig i civile områder, og ikke burde gøre det - og dermed
var medskyldige i civile tab. Men det blev ikke citeret i den overvejende
proisraelske danske presse, men kunne læses på f.eks svensk TV4's tekst-TV
ligesom det blev refereret på Sky og BBC.

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:43

On Tue, 25 Jul 2006 10:56:32 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

>Hvorfor mener du han ikke er objektiv?

han fordømmer udelukkende den ene part i en konflikt

endda den part som er blevet angrebet

hvor bliver fordømmelsen af Libanon som giver husly til terrorister af

hvor bliver fordømmelsen af Syrien og Iran som financierer og leverer
våben til terrorister af

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 09:43

> han fordømmer udelukkende den ene part i en konflikt

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Du har måske læst et referat der
udelukkende citerede han Israel-kritik.

> endda den part som er blevet angrebet

Hold nu op. Begge parter er angrebet. At nogen fremstillet at det er
henholdsvis kun Israel eller Libanon/Palæstina der er "ofre" er
kontrafaktisk og useriøst.

> hvor bliver fordømmelsen af Libanon som giver husly til terrorister af

Libanon har ikke bedt om Hizbollah, og havde sikkert for længst smidt
Hizbollah ud hvis de kunne.

> hvor bliver fordømmelsen af Syrien og Iran som financierer og leverer
> våben til terrorister af

Den hører vi om hver dag.

Fra : @

Dato : 23-07-06 15:29

On Sun, 23 Jul 2006 15:48:58 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article212960.ece
>
>Mage til fjols skal man ikke lede længe efter hos FN.. ;)

nej hos FN går der 22 af den slags på snesen

FN synes mere og mere med K. Anan i spidsen at være Muhammedaniens
stikirenddreng

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 23-07-06 21:00

Fra : @

Dato : 23-07-06 21:26

On Sun, 23 Jul 2006 16:00:21 -0400, ski127@webtv.net wrote:

> Du er galt på den,Jim.
>Man skal ikke lede ret længe for at finde den slags idioter i FN

var faktisk også hvad han skrev

<<<<

Mage til fjols skal man ikke lede længe efter hos FN.. ;)
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
<<<<<

Fra : Jim

Dato : 23-07-06 23:11

> var faktisk også hvad han skrev
>
> <<<<
>
> Mage til fjols skal man ikke lede længe efter hos FN.. ;)
> <<<<<

Det være termen 'fjols', der blev sigtet til.. og ja, Jan Egeland må være
komplet idiot, når han kan fyre sådan en gang ensidigt antiisraelisme af.

Fra : Jim

Dato : 23-07-06 23:09

<ski127@webtv.net> skrev i en meddelelse

Du er galt på den,Jim.
Man skal ikke lede ret længe for at finde den slags idioter i FN

Ja, ok.. fjolser.. idioter... og så er han s'gu norrrrrdmand..

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-07-06 23:50

Jim wrote:
> <ski127@webtv.net> skrev i en meddelelse
>
> Du er galt på den,Jim.
> Man skal ikke lede ret længe for at finde den slags idioter i FN
>
> Ja, ok.. fjolser.. idioter... og så er han s'gu norrrrrdmand..

Egeland sagde samtidigt at beskydningen fra Hizbollah skulle standses og de
3 Israelere udleveres.

At han så, som rigtig mange andre mener at Israel svarer igen helt ude af
proportion,det kan han jo have ret i.
Ja må indrømme at jeg har svært ved at se hvad det er i har så ondt i røven
over!!!

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 24-07-06 00:18

On Mon, 24 Jul 2006 00:49:52 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Egeland sagde samtidigt at beskydningen fra Hizbollah skulle standses og de
>3 Israelere udleveres.

kunne du ikke have angivet en kilde?

i de nyhedsmedier jeg har læst(danske og norske) kan jeg ikke finde
den udtalelse

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 09:58

> [...]
> Man skal ikke lede ret længe for at finde den slags idioter i FN
>
> Ja, ok.. fjolser.. idioter... og så er han s'gu norrrrrdmand..

Nordmænd er en slags fjeldmuhamedanere?

Fra : Jim

Dato : 25-07-06 10:05

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Nordmænd er en slags fjeldmuhamedanere?

Næ, med glimt iøjet vil jeg snarere mene, at han er fjeldabe..
Men Nordmænd er som regel et hyggeligt folkefærd.
Jeg kender en del af dem.
Desværre er der folk i regeringen, som har tilladt at ødelægge Norge med en
al for stor indvandring af muhamedanere, specielt fra Pakistan og Somalia.

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:13

> [...]
> Desværre er der folk i regeringen, som har tilladt at ødelægge Norge med
> en al for stor indvandring af muhamedanere, specielt fra Pakistan og

Jeg anede ikke Norge var ødelagt. Trist. Hvor er nordmændene flyttet hen?

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:51

On Tue, 25 Jul 2006 11:13:16 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

>Jeg anede ikke Norge var ødelagt. Trist. Hvor er nordmændene flyttet hen?

i hvert fald bort fra de centrale dele af deres største byer

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 24-07-06 00:51

Allan Riise skrev:

> [...]
> proportion,det kan han jo have ret i.
> Ja må indrømme at jeg har svært ved at se hvad det er i har så ondt i røven

Det er en farlig kurs at give en alt for enøjet støtte til Libanon og
palæstinenserne som specielt Europa har gjort i alt for mange år. Det
er med til at forværre konflikten, da det giver Hamas og Hizbollah
legitimitet. De arabiske lande bærer et lige så stort ansvar for det
palæstinensisek folks ulykkelige skæbne som Israel, idet de har
nægtet at behandle flygtningene ordenligt gennem alle årene. Med
behandle ordentligt tænker jeg på at tilbyde dem en anstændig
tilværelse i de respektive lande, fremfor at spærre dem inde i
flygtningelejre. Saudiarbabien, Kuwait og de andre Golfstater burde
have rigeligt med økonomiske ressourcer til at hjælpe
palæstinenserne med at få en ordentlig tilværelse. I stedet bliver
palæstinenserne holdt som gidsler i konflikten mod Israel, fordi man
ikke vil acceptere en jødisk stat i Mellemøsten. Der bliver ingen
fred før verdenssamfundet lægger klar afstand til Hamas og Hizbollah
og tvinger parterne til forhandlingsbordet.
---
Mvh
Anders

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:00

"Anders Albrechtsen" <nyrupisthebest@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Allan Riise skrev:

> [...]

palæstinenserne som specielt Europa har gjort i alt for mange år. Det
er med til at forværre konflikten, da det giver Hamas og Hizbollah
----------
Det er "enøjet støtte" at have begge organisationer på sin internationale
terrorliste - en liste, der bla gør det strafbart at støtte disse
organisationer?

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:45

On Tue, 25 Jul 2006 10:59:37 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Det er "enøjet støtte" at have begge organisationer på sin internationale
>terrorliste - en liste, der bla gør det strafbart at støtte disse

hvad er der nu galt i at have terrororganisationer på en terrorliste?

eller vil du påstå at Hamas og Hizbollah ikke har forøvet terror?

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 10:34

> hvad er der nu galt i at have terrororganisationer på en terrorliste?

Intet - men det er ikke "enøjet støtte".

> eller vil du påstå at Hamas og Hizbollah ikke har forøvet terror?

?? Når den enes pølssnak forstummer tager den andens over Tag en snak
med Anders Albrectsen.

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 09:56

> [...]

> Men hvorfor er han ikke lige så forarget, når det gælder Hizbollahs mere
> end 900 raketter mod israelske civile mål?

FN anerkender ikke Hizbollah, og regnes ikke for en legetim organisation.
Derimod er Israel medlem af FN, og dermed forpligtiget til at overholde de
konventioner dette medlemsskab indebærer. FN kritiserer et medlemsland - et
land der oven i købet bryster sig af at være demokratisk og moderne, og
derfor kan og bør man kritisere, hvis der eksisterer kritisable forhold.

Faktisk er det en meget kedelig situation for Israel. Efter 11.09.01 er der
jo i vesten tydeligvis sket en markant øget modvilje imod diverse militante
terrorgrupper i mellemøsten, og en øget om ikke forståelse så accept af
Israels kamp imod disse grupper. Dette er sket også hos den ellers
traditionelt israelkritiske venstrefløj i europæiske lande som Tyskland og
Frankrig. Sympatien har overvejende været i Israelsk favør. Den goodwill
bliver nu sat over styr som følge af de mange civile dræbte og de voldsomme
TV-billeder som alverden kan se i deres fjernsyn. Israels troværdighed vil -
hvadenten det synes retfærdigt eller ej - dale i takt med omfanget af de
ødelæggelser deres bombardementer medfører. Akkurat som sympatien med
Hizbollah daler i takt med antallet af raketter de sender ind over Israel.
Men Israel har mest at tabe, og derfor er deres taktik helt uforståelig.

Fra : Jim

Dato : 25-07-06 10:07

> [...]
> derfor kan og bør man kritisere, hvis der eksisterer kritisable forhold.

Ja, det er sgu sørgeligt, at man ikke i FN har nosser til at kritisere en
terroristorganisation for ikke at overholde konventionerne, når man åbenbart
gerne vil kritisere Israel for at forsvare sig.
Det er jo gratis.. fuldstændig gratis, og gad vide om det giver point til en
fredspris at være en så stor idiot.

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:20

> Ja, det er sgu sørgeligt, at man ikke i FN har nosser til at kritisere en
> terroristorganisation for ikke at overholde konventionerne,

Det er temmelig absurd at kræve, at FN skal kritisere en terrororganisation
for ikke at "overholde konventioner". For det første *ER* en
terrororganisation jo som udgangspunkt i strid med alt hvad FN står for,
blandt andet folkeretten, for det andet vil en kritik jo være indirekte
accept af organisationens eksistens. Man appelerer kun til legetime parter.
Man bekæmper illegetime organsationer, og når man ikke gør det, ignorerer
man dem. En appel til f.eks Hizbollah vil give dem legetimitet, og dermed
give dem et pressionsmiddel. Hvis man f.eks kunne forhandle sig til, at de
skulle "overholde konventioner", ville de jo omvendt kunne true med ikke at
gøre det. Så det er skam meget enkelt. En ikke-kritik af Hizbollah er ikke
en skjult kritik af Israel.

>når man åbenbart gerne vil kritisere Israel for at forsvare sig.

Man kritiserer ikke Israel for at forsvare sig. Man kritiserer
bombardementer af boligområder. Det er ikke nødvendigt for Israel at
afstraffe et andet lands befolkning kollektivt, for at "forsvare" sig.
Israelsk befolknings sikkerhed er ikke afhængig af et andet folks
usikkerhed.

> Det er jo gratis.. fuldstændig gratis, og gad vide om det giver point til
> en fredspris at være en så stor idiot.

Du er i hvert fald kandidat til indtil flere priser

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:40

On Tue, 25 Jul 2006 10:55:56 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

>FN anerkender ikke Hizbollah, og regnes ikke for en legetim organisation.

men det land som giver husly til disse forbrydere burde kende FN's
konventioner,
Libanon har været medlem af FN siden 24. oktober 1945

så der er ingen undskyldning for at de ikke for længst har fået
Hizbollah afvæbnet

>Derimod er Israel medlem af FN, og dermed forpligtiget til at overholde de
>konventioner dette medlemsskab indebærer.

ikke alle lande har retificere alle konventioner,
og som du selv skriver Hizbollah anerkendes ikke af FN

så kan man heller ikke pludselig sige at de er beskyttet af disse
konventioner, og da slet ikke når Hizbollah ikke selv overholde nogen
som helst regler for krigsførsel

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 10:37

> men det land som giver husly til disse forbrydere burde kende FN's
> konventioner,
> Libanon har været medlem af FN siden 24. oktober 1945

Hizbollah opstod som følge af Israels konventionsstridige besættelse af
Libanon.

> så der er ingen undskyldning for at de ikke for længst har fået
> Hizbollah afvæbnet

At de ikke kan er et ret godt argument. USA kan heller ikke afvæbne
oprørerne i Irak - uagtet at de kender konventionerne.

> ikke alle lande har retificere alle konventioner,
> og som du selv skriver Hizbollah anerkendes ikke af FN

Selvfølgelig ikke.

> så kan man heller ikke pludselig sige at de er beskyttet af disse
> konventioner,

Jeg siger heller ikke de er "beskyttet" - jeg siger der ikke er nogen at
appelere til.

>og da slet ikke når Hizbollah ikke selv overholde nogen
> som helst regler for krigsførsel

Faktuelt set har de intet foretaget sig som deres fjender ikke også har
bedrevet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-06 16:42

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Jeg siger heller ikke de er "beskyttet" - jeg siger der ikke er nogen at
> appelere til.

Vil det sige, at hvis det største politiske parti i Danmark, med ministre i
regeringen, begyndte at beskyde Skåne med raketter, så ville FN ikke kunne
kritisere Danmark?

Fra : @

Dato : 27-07-06 18:48

On Thu, 27 Jul 2006 11:37:08 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hizbollah opstod som følge af Israels konventionsstridige besættelse af
>Libanon.

Israels såkaldt konvetionsstridige besættelse skete først efter
gentagne angreb fra Libanon på civile mål i Israel

i stedet for altid at klandre Israel for at forsvare sig, så prøv at
forlkare hvad et lands regering skal foretage sig hvis der vedblivende
bliver affyret raketter mod landet, og regeringen i det land hvorfra
raketterne kommer ikke stopper med dette?

>At de ikke kan er et ret godt argument.

og at Libanons regering ikke kan/vil afvæbne Hizbollah skulle så give
samme Hizbollah grønt lys for angeb ind i et naboland

uden at nabolandet må have lov til at stoppe disse angreb?

>Selvfølgelig ikke.

>Jeg siger heller ikke de er "beskyttet" - jeg siger der ikke er nogen at
>appelere til.

fint, så lad dog Israel tæve Hizbollah i spåner

>Faktuelt set har de intet foretaget sig som deres fjender ikke også har
>bedrevet.

kan du pege på en eneste Israelsk raketrampe som er placeret i et
civilt beboelsesområde eller tæt på hospital eller skole?

Hizbollah placerer helt bevist deres våben så tæt på civile som muligt
for at få al den propagandaeffekt de kan ud af bileder af lemlæstede
og dræbte civile som de kan

Hizbollah er på grund af disse handlinger eneansvarlige for de civile
tab i Libanon

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 27-07-06 17:28

konrad skrev:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Intet - men det er ikke "enøjet støtte".

> ?? Når den enes pølssnak forstummer tager den andens over Tag en snak
> med Anders Albrectsen.

Det var sgu da en arrogant bredside at fyre af, pecielt taget i
betragtning af, at dine indlæg, undskyld jeg siger det, ikke bære
præg af at du har særlig stor forståelse for konflikten. Europa har
i en meget lang årrække ikke været en objektiv aktør i konflikten
mellem Israel og palæstinenserne, men har lagt hovedskylden på
Israel. Hamas og Hizbollah kan naturligvis bruge dette i de interne
magtkampe, idet det "beviser", at Israel kun har støtte fra "den store
satan" USA. Når Israel kun har støtte fra USA kan Hamas og Hizbollah
jo, med god ret, hævde at de fører en retfærdig krig mod Israel.

Det er en historisk kendsgerning, at det er araberne som har startet
konflikten efter staten Israels oprettelse i 1948, da man ikke ville
acceptere en jødisk stat i Mellemøsten. Israel har aldrig ønsket
konflikten, men har naturligvis været nødt til at tage deres
militære forholdregler for at overleve som nation. Når
terrorbevægelser bliver ved med at gennemføre terrorbombninger mod
israelsk territurium fra nabostaterne, nås efterhånden et punkt, hvor
der ikke er nogen vej uden om krig. En forhandlingsløsning er ganske
enkelt ikke mulig, idet den ene part, Hizbollah, ikke ønsker at indgå
en aftale. Hizbollahs eksistensgrundlag er krigen mod Israel, og de har
derfor ingen interesse i at stoppe konflikten. Da Libanon ikke selv kan
stoppe Hizbollahs angreb mod Israel, men tværimod har tilladt dem at
vokse sig stærlkere og stærkere, er Israel nødt til selv at klare
problemet. Det er selvfølgelig sørgeligt at krigen medfører tab
blandt civile, men det er nu en gang kirgens natur. Jeg håber, at du
så Profilen med Herbert Pundik forleden på DR. Han var inde på mange
rigtige ting. Bl.a. sagde han, at det var rent nonsens at tale om
acceptable eller ikke-acceptable civile tabstal i en krig. Hvordan kan
være i orden at dræbe 99 civile, men ikke 101? Hvordan kan det være
i orden at bombe 49% af boligområderne i Beirut, men ikke 51%?
Selvfølgelig har han ret i, at det er ren vrøvl, og derfor er hr.
Egelands udtalelser ikke noget jeg kan tage seriøst. Når Israel
bomber Beirut er det selvfølgelig for at ramme Hizbollahs hovedbase.
At Hizbollah så har valgt at placere sig midt i civile boligområder
er ikke noget Israel kan tage hensyn til. Krigen må nu en gang gå sin
gang, indtil der falder en afgørelse. Om det så var klogt af Israel
at starte krigen er så et andet spørgsmål. Jeg er meget enig med
Herbert Pundik i, at en fredsslutning mellem Israel og Syrien er den
eneste vej frem, hvis konflikten skal løses på længere sigt.
---
Anders

Fra : Peter

Dato : 23-07-06 20:26

> [...]
> civilister. Så bliver det unægtelig noget vanskeligere at undgå at RAMME
> civilister, selv om man gør sig den største umage for at undgå det.

Jamen jeg troede at du gik 100% ind for at ramme civile muhamedanere for på
den måde at standse befolkningseksplosionen.

Fra : GB

Dato : 23-07-06 20:44

"Peter" <wega@llan.com> wrote in

> Jamen jeg troede at du gik 100% ind for at ramme civile muhamedanere
> for på den måde at standse befolkningseksplosionen.

Nå, troede du det?

GB

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 23-07-06 22:28

@ skrev:

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/23/115029.htm?nyheder
> Det er en overtrædelse af international humnaitær lov, at Israel

Det er det vel objektivt også, men Israel har ikke andet valg som
situationen har udviklet sig. Når terrorister gemmer sig blandt civile
er colateral damage uundgåeligt. Folk må flygte fra de
Hizabollah-dominerede områder, indtil der kommer en våbenstilstand.

> og Hizbollahs raketter som rammer civile israelere vælger manden så
> helt bevist ikke at nævne med et eneste ord

Så må Israel jo hellere invitere ham på besøg i Haifa.

> er han mon i virkeligheden købt og betalt af Syrien og Iran?

Næppe, han er bare ikke særlig objektiv.
---
Anders

Fra : @

Dato : 23-07-06 23:10

On 23 Jul 2006 14:27:53 -0700, "Anders Albrechtsen"
<nyrupisthebest@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Så må Israel jo hellere invitere ham på besøg i Haifa.

>Næppe, han er bare ikke særlig objektiv.

det er nok også svært, men en person i hans stilling burde ikke efter
kun at have set på ødelæggelserne ensidigt udtale sig kun om den ene
parts handlinger

men sådan er verden desværre blevet

muhamedanernes grusomheder bliver ikke nævnt,

men hvis nogen drister sig til at forsvare sig mod dem får de på
puklen af hele den samlede verdens enøjede hylere

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:01

> er han mon i virkeligheden købt og betalt af Syrien og Iran?

Næppe, han er bare ikke særlig objektiv.
---------
Morsomt. Er ovenstående postulat mon objektivt?

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 13:14

> [...]
> helt bevist ikke at nævne med et eneste ord
>
> er han mon i virkeligheden købt og betalt af Syrien og Iran?

Manden har fuldstændig ret og alle med en lille smule hjerne (hvilket du
ikke har) er naturligvis klar over at Israel er godt i gang med at overtræde
diverse konventioner men det har de jo tradition for at være fuldstændig
ligeglade med. På den led der ligner Israel og USA fuldstændig hinanden.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Alucard

Dato : 24-07-06 15:29

On Mon, 24 Jul 2006 14:14:29 +0200, "Kim Larsen" <kla(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>diverse konventioner men det har de jo tradition for at være fuldstændig
>ligeglade med. På den led der ligner Israel og USA fuldstændig hinanden.

Du mener altså at det er helt i orden når Hizbolla (også før krigen)
fyrer raketter af mod civile i Israel..... Det der med hvem der har
hvor meget hjerne, er du vist ikke kvalificeret til at bedømme....

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 01:07

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at det er helt i orden når Hizbolla (også før krigen)
> fyrer raketter af mod civile i Israel..... Det der med hvem der har
> hvor meget hjerne, er du vist ikke kvalificeret til at bedømme....

Den ene ulovlighed retfærdiggør ikke den anden. Hvad Israel er i færd, med
er et storstilet overgreb på Libanon og dets civilbefolkning, men det vil du
se mere til ved mindre at du er lige så ubegavet som jeg regner med og ikke
vil erkende de fakta du bliver præsenteret for.

Der er ingen tvivl om at jeg har mere hjerne end størsteparten i idiotiske
højrerabiate fjolser i dk.politik nogensinde i deres sørgelige liv skal gøre
sig forhåbning om blot at komme mikroskopisk (nærmest ud i kvantemekanik) i
nærheden af. Du er naturligvis heller ikke i nærheden af dette som det ægte
højreorienterede tågehoved du er.

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 07:31

On Tue, 25 Jul 2006 02:07:00 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>se mere til ved mindre at du er lige så ubegavet som jeg regner med og ikke
>vil erkende de fakta du bliver præsenteret for.

Libanon har haft flere år til selv at "rydde op" i den sydlige del af
landet, men har ikke gjort en skid..... Nu er Israel blevet tvunget
til det og det har beklagelig vis lidt voldsomme konsekvenser...

> [...]
>nærheden af. Du er naturligvis heller ikke i nærheden af dette som det ægte

ROTFL..... Har du husket at pudse glorien....? )))

Fra : @

Dato : 25-07-06 15:05

wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Den ene ulovlighed retfærdiggør ikke den anden. Hvad Israel er i færd, med
>er et storstilet overgreb på Libanon og dets civilbefolkning,

hvordan kender du forskel på en hizbollah-terrorist og en civil borger

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 16:21

On Tue, 25 Jul 2006 16:05:26 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>hvordan kender du forskel på en hizbollah-terrorist og en civil borger

Terroristen er ham med en AK-47 Kalashnikov.....

Fra : Allan Riise

Dato : 25-07-06 16:37

Alucard wrote:

> Terroristen er ham med en AK-47 Kalashnikov.....

Så er så godt som alle Irakere terrorister, eller?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 25-07-06 17:50

On Tue, 25 Jul 2006 17:37:21 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Så er så godt som alle Irakere terrorister, eller?

du er ved at komme efter det

man snakker så meget om overgreb på Libanons civilbefolkning

dem som reelt begår disse overgreb er Hizbolah som gemmer både
affyringsramper, raketter og personel i boligområder midt blandt
civilbefolkningen

så det er Hizbollah's handlinger som dirgerer Israelernes svar på
raketangreb ind i boligområder

Fra : Allan Riise

Dato : 25-07-06 17:57

@ wrote:

> du er ved at komme efter det

Man får svar som man råber.

> man snakker så meget om overgreb på Libanons civilbefolkning

Det er der jo også.

> dem som reelt begår disse overgreb er Hizbolah som gemmer både
> affyringsramper, raketter og personel i boligområder midt blandt
> civilbefolkningen

Ja, og?

> så det er Hizbollah's handlinger som dirgerer Israelernes svar på
> raketangreb ind i boligområder

Ja, og Israelerne løber lige ind i fælden, de får en stor del af EU og
resten af verdenen imod sig og styrker Hizbollah.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 20:38

>Så er så godt som alle Irakere terrorister, eller?

Du VIL altså bare misforstå alting.....

Hvis du ser en mand i Sydlibanon med en AK47, så er det med 99,99%
sikkerhed en Hizbollah-terrorist....

Fra : GB

Dato : 25-07-06 20:59

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote in

> Hvis du ser en mand i Sydlibanon med en AK47, så er det med 99,99%
> sikkerhed en Hizbollah-terrorist....

Nej:

K-FUM, K-FUM, du får kaffe, du får the,
du får bispens røv å se...

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 25-07-06 21:02

Alucard wrote:

> Du VIL altså bare misforstå alting.....
>
> Hvis du ser en mand i Sydlibanon med en AK47, så er det med 99,99%
> sikkerhed en Hizbollah-terrorist....

Nå, og det *ved* du?

Hvor mange tror du har et våben i Libanon?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 22:09

On Tue, 25 Jul 2006 22:01:41 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nå, og det *ved* du?
>
>Hvor mange tror du har et våben i Libanon?

Du er da TOTALT håbløs.....

Fra : Allan Riise

Dato : 25-07-06 22:12

Alucard wrote:

> Du er da TOTALT håbløs.....

Flot svar, men ikke på mit spørgsmål, f.eks. er det tilladt enhver familie
at have et automatvåben i Irak, hvordan er det i Libanon?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 22:52

On Tue, 25 Jul 2006 23:11:43 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Flot svar, men ikke på mit spørgsmål, f.eks. er det tilladt enhver familie
>at have et automatvåben i Irak, hvordan er det i Libanon?

En civil i Sydlibanon render sgu da ikke rundt med en AK47, når
israelerne er på vej......

Fra : @

Dato : 25-07-06 21:36

On Tue, 25 Jul 2006 21:37:31 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Du VIL altså bare misforstå alting.....
>
>Hvis du ser en mand i Sydlibanon med en AK47, så er det med 99,99%
>sikkerhed en Hizbollah-terrorist....

ikke hvis du spørger alle muhamedanerappologeterne her i gruppen

en mand i civilt tøj i Sydlibanon som medfører enten en AK47 eller et
raketstyr er selvfølgelig blot en yderts fredsommelig gedehyrde der
har fundet et efterladt våben og nu er på vej hen til den nærmeste
israelske soldat for at aflevere våbnet før nogen kommer til skade med
det

Fra : Alucard

Dato : 25-07-06 22:10

On Tue, 25 Jul 2006 22:36:07 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>har fundet et efterladt våben og nu er på vej hen til den nærmeste
>israelske soldat for at aflevere våbnet før nogen kommer til skade med

LOL.......

Fra : GB

Dato : 25-07-06 18:36

> Terroristen er ham med en AK-47 Kalashnikov.....

- og civilisten er ham, som har fulgt op på Israels varsler og er flyttet
fra Sydlibanon.

GB

Fra : @

Dato : 24-07-06 15:53

wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Manden har fuldstændig ret og alle med en lille smule hjerne (hvilket du
>ikke har)

igen en sviner fra Kim Larsen

måske denne gang for at bortlede opmærksomheden fra at
terrororganisationen Hizbollah med Libanons billigelse har startet med
at angribe Israel og på vanlig vis angriber civile mål

>er naturligvis klar over at Israel er godt i gang med at overtræde
>diverse konventioner men det har de jo tradition for at være fuldstændig
>ligeglade med.

såh hvilke?

at fjenden vælger på bedste kujonvis at gemme sig og sine våben blandt
civile gør dem altså ikke fredhellige

det eneste Irael gør lige nu er at give svar på tiltale

i samme øjeblik Hizbolah frigiver de to fanger og stopper med deres
terror mod Israels civilbefolkning stopper krigen

Libanon og Hizbollah får faktisk lige nu kun hvad de selv har bedt om

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 01:08

http://kinagrill.dk/

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 09:45

> [...]
>
> og Hizbollahs raketter som rammer civile israelere vælger manden så
> helt bevist ikke at nævne med et eneste ord

"helt bevist"? Tror du for alvor på, at der er nogen der mener at
Hizbollahs raketter ikke i strid med humanitær lov?