Mellemøsten: Hvor mange ...
Fra :    ab©

Dato : 22-07-06 22:14

.... børn og flygtninge i øvrigt går der på et par israelske soldater ?

Og når vi så har fået svar på det - kan vi så ikke også få et svar på, om
det er blevet lettere eller vanskeligere at hverve selvmordskandidater
blandt denne flygtende befolkning - taget i betragtning, hvad den nu bliver
udsat for ?

ab©

Fra : Allan Riise

Dato : 22-07-06 22:55

ab© wrote:
> [...]
> selvmordskandidater blandt denne flygtende befolkning - taget i
> betragtning, hvad den nu bliver udsat for ?

ca. 10 til 1

For mig at se så minder det utroligt meget om Naziernes måde at gøre op med
bl.a. modstandsbevægelsen i Frankrig hvor det var efter samme devise, 10
civile myrdet for hver soldat der faldt for modstandsbevægelsens hænder.

Sidste tal jeg har hørt, siger 34 faldne IDF soldater og + 360 civile
Libanesere.

Selvfølgelig styrker det da Hizbollah.

--
Allan Riise

Fra : @@

Dato : 23-07-06 06:36

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hænder.
>
> Sidste tal jeg har hørt, siger 34 faldne IDF soldater og + 360 civile

Jamen de israelske Jøder er nazister de opfører sig som et herrefolk som er
lige glade med menneskeliv,de elsker at dræbe kvinder og børn,og hygger sig

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-07-06 20:30

"@@" <bangkok@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er lige glade med menneskeliv,de elsker at dræbe kvinder og børn,og hygger

Du er selv muhammedaner ikke?

--
/Mikael
Midlet - Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm

Fra : Brian Lænø

Dato : 23-07-06 17:22

"Allan Riise" skrev
> [...]
>
> Sidste tal jeg har hørt, siger 34 faldne IDF soldater og + 360 civile Libanesere.

Hvad vil du have at de skal gøre?
Israel er omgivet af fjendtlige muslimske lande, der ønsker landet udslettet.
Hvis Israel ville nøjes med at udveksle faldne 1 til 1, så ville de muslimske lande da bare ofre det fornødne antal millioner
personer, for at få udryddet Israel.
Hvis Israel vil overleve som land, så er det nød til at slå hård tilbage på alle angreb.
Hvis de omkringliggende lande ikke bryder sig om Israel reaktioner på angreb, så må de bare lade være med at angribe.
Det er ikke første gang at Israel slår hårdt tilbage, så det kan heller ikke komme som en overraskelse for dem denne gang.

--
Brian

Fra : Allan Riise

Dato : 23-07-06 17:26

Brian Lænø wrote:
> [...]
> Israel slår hårdt tilbage, så det kan
> heller ikke komme som en overraskelse for dem denne gang.

Krig drejer sig ikke om at slå civile ihjel, længere er den bare ikke, og så
er det bedøvende lige meget hvem der gør det, og hvem der begyndte.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 23-07-06 17:43

On Sun, 23 Jul 2006 18:25:56 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Krig drejer sig ikke om at slå civile ihjel,
> længere er den bare ikke,

jo det er nemlig meget længere

hvis såkaldt civile tillader at deres baggårde og kældre benyttes til
oplagring af krigsmateriel

hvor civile er man så?

hvis civile tillader at deres jord og enjendom bliver brugt af
terrorister/krigsførende til krigeriske formål

hvor civile er man så?

hvis man er dum nok til at bo oven på et våbendepot som man har
tilladt en krigsførende at have i sin kælder så er man ikke civil, så
er man part i krigen, indtil fjenden selvfølgelig udsletter
våbendepotet

så er man ikke længere dum og krigsførende
så er man død

så tallet for civile ofre i Libanon skal aldeles ikke tages for andet
end løgnagtig propaganda

PS. Israelerne havde jo længe inden deres beskydning af mål i det
sydlige Libanon bedt alle civil om at komme væk

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Brian Lænø

Dato : 23-07-06 18:23

"Allan Riise" skrev

> Krig drejer sig ikke om at slå civile ihjel, længere er den bare ikke, og så er det bedøvende lige meget hvem der gør det, og hvem
> der begyndte.

Det er jeg i princippet enig i.
Men hvis den ene part i krigen gemmer sig blandt civile, så er de skyld i, at krigen også føres blandt civile.

--
Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-06 09:17

In news:44c29508$0$20247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> ... børn og flygtninge i øvrigt går der på et par israelske soldater ?

Lige nøjagtig så mange, der skal til. Libanon har haft mange år til at
afvæbne Hizbollah, men har valgt at lade Israel udføre det beskidte arbejde.
Sådan noget koster.

> [...]
> selvmordskandidater blandt denne flygtende befolkning - taget i
> betragtning, hvad den nu bliver udsat for ?

Du ved udmærket, hvad konflikten drejer sig om - også selvom du argumenterer
på bedste rødgardistniveau. Du burde rette din indignation mod Hizbollah,
Syrien og Iran, der specifikt går efter at slå så mange civile israelere
ihjel som muligt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Sten Schou

Dato : 23-07-06 09:52

> Lige nøjagtig så mange, der skal til. Libanon har haft mange år til at
> afvæbne Hizbollah, men har valgt at lade Israel udføre det beskidte
> arbejde. Sådan noget koster.

Helt enig

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 23-07-06 12:03

On Sun, 23 Jul 2006 10:52:15 +0200, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Helt enig

også enig

hvis nogen skal klandres for de drab der sker både i Israel og Libanon
i den igangværende konflikt
må¨det absolut være Libanons Syriens og Irans regeringer
samt forbryderorganisationen Hizbollah

alle de som pr. automatpílot altid udråber Israel til den store stygge
ulv
kan jo prøve at spekulere lidt over hvorfor både Hamas og Hizbollah
lige nu optrapper konflikten

det skulle vel ikke være fordi Syrien især, men også Iran med alle
midler vil forhindre at forholdet mellem de palæstinensiske
selvstyreområder og Israel normaliseres efer en folkeafstemning blant
palæstinenserne som kunne gå hen og vise at palæstinenserne ønsker at
anerkende staten Israel til gengæld for at få deres egen suveræne stat

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 23-07-06 11:29

> Lige nøjagtig så mange, der skal til. Libanon har haft mange år til at
> afvæbne Hizbollah, men har valgt at lade Israel udføre det beskidte
> arbejde. Sådan noget koster.

Vesten vendte ryggen til Libanon

Den libanesiske regeringsleder var i London og Washington
i maj for at søge støtte til afvæbning af Hizbollah, men fik
ingen hjælp.

[...]

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-06 11:34

In news:44c34f50$1$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
vidal@mail.dk <vidal@mail.dk> wrote:

> Vesten vendte ryggen til Libanon
>
> Den libanesiske regeringsleder var i London og Washington
> i maj for at søge støtte til afvæbning af Hizbollah, men fik
> ingen hjælp.

Ja, man kan sige, vi i vesten også overlader det beskidte arbejde til
Israel. Det ændrer ikke på, at Israel har min fulde opbakning i deres krig
mod Hizbollah.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 23-07-06 12:11

On Sun, 23 Jul 2006 12:28:33 +0200, <vidal@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Den libanesiske regeringsleder var i London og Washington
>i maj for at søge støtte til afvæbning af Hizbollah, men fik

de kunne have spurgt deres naboer i syd

at hjælpe hinanden det er det man har naboer til

Fra : Aksel

Dato : 23-07-06 11:29

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> ... børn og flygtninge i øvrigt går der på et par israelske soldater ?

Jeg har ikke set nogen opgørelse af hvor mange kvinder og børn der er dræbt,
tilsyneladende opgiver man kun antallet af "civile" som åbenbart dækker alle
libanesere uanset om de er hizboilla terrorister eller personer der
tilfældigt befinder sig på et sted hvor de tapre Hizbolla folk har placeret
et våbenlager eller en raketaffyringsrampe i et boligkvarter.

Hilsen Aksel