På Nørrebro er jeg født, der har jeg hjemm~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-06 20:39

På Nørrebro er jeg født, der har jeg hjemme.

Jeg voksede op kort fra Nørrebros runddel i Frederiksberg-lejlighed,
og Assistens Kirkegård (og massageklinik-tæthed) var årsag til, at jeg
efter studium og ulandsår købte hus netop her.

Romantikernes overklasse gik tur på volden i den florissante og
guldalder tid, men fattigfolk åd og drak i fattigkirkegården ved
Runddelen når solskin , og da voldene blev revet ned og byen blev
Paris-agtig stor, udvidedes kirkegården til at være Europas største -
nu er der to andrre københavnske med flere lig end den ¼ mio, vi har
her. Men vor er verdens smukkese og mest tætte (udover de japanske)
og den bedst benyttede.

Den udvidedes og udvidedes, og havde korsvej, der delte i fire dele,
og rette linier og vinkler vandt ved arkitektkonkurrence over vandløb
og bugtet naturstil og

Da gadedrenges hærværk mod gravmæler tog til i forrige århundrede
troede byråd, at det kunne stoppes af korte åbningstider og kun brug
af få af portene i muren, men heldigvis vandt det oplevelseshungrende
fattigfolk, der - som på Christiania - mener "Forbedr først, spørg
bagefter."

Parkhyggen er enorm i disse sommerdage, og det fik mig til at
brainstorme telefonisk med nogle kommunale arkitektchefer, der gav mig
ret i alle mine forbedringsforslag, og gav mig fri hænder til
forsøgsvise forbedringer. Idag sender de mig så foto og lover at
stenhugger-firma vil gøre sten læselige, men for at vise de høje
herrer, at handling er bedre end "kommunal besindighed", har jeg idag
købt klorin og ordnet egne sten og laserprintet manglende tekst og
påsat med dobbeltklæbende tape - så kan de lære det. Resultater
tæller, og man prøver sig frem, og holder det ikke, så kan man jo bare
gøre det om og bedre senere - ligene er ligeglade. Fuck gravfred og
dødekult.

Når de autonome smider sten på mine ruder, er politi en sen og
nytteløs foranstaltning, så jeg hænger brudsikker plexiglas ned
foran - og straks forlanger kommunen det fjernet og truer med bøder,
selvom der ikke er nedstyrtningsfare. Er det DDR vi lever i? Nej, de
havde bedre retssikkehed dengang end vi har nu. Løsningen hedder "handling
giver forvandling" og som skattesparende friværdidansker har jeg nok
råd til mit nødværge, og dermed overleve, selv hvis jeg skal betale
dagbøder resten af mit liv..

At møde de uduelige borgmestre med dansk humor og bondefornuft , er
vigtigste løsning

Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000