Train-surfing på Paki-Nørrebro
Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-06 21:26

Train-surfing på Paki-Nørrebro

Min kirkegårdsforskning under hedebølgen ville være sjovere med
fotografering op ad taxa med soltag, så jeg ringede og bestilte sådan
vogn, som hurtigt kom.

Men den mørklødede chafør så op og ned ad barfodsmig i shorts der
forklarede hvorfor hele panoramasoltaget ønskedes åbent, og så sagde
han at han ville få fat i en anden vogn over radioen og han kørte og
ingen anden vogn kom. Jeg ringede andre taxafirmaer og fik at vide at
det var ulovligt at stå op under kørslen, selvom der var tale om
langsom sightseeing uden risiko for hå¨rde opbremsninger.

"Men sikkerhedsselen kan ikke være spændt når du står op og ser politi
bil med hoved der stikker op af tag, får jeg bøde" !

Jeg havde palle-adskillelsesarbejde at lave på mit fortov, så jeg
ringede igen og igen til ny selskaber, der lovede at sende vogn med
soltag, men ingen gjorde det, selvom jeg undlod at fortælle mine
hensigter, der måske er ulovlige. Heldigvis kom en pakistansk chafør
med halv soltag og satte en passager af, og lod sig overtale til min
tur, så jeg på motorvejen kunne mærke vinden i håret a la indere på
tog-tag.

Min chafør , der var ingeniøruddannet, fortalte at han i Pakistan
havde rejst firs kilometer på taget af tog og ulykker ved det er
sjældne, hvis de overhovedet sker.

Men lærer DK af ulande? Nej - som Goethe skriver "Man lærer kun af dem
man respekterer".

Fra : John Degn Jessen

Dato : 19-07-06 21:41

Du er vanvittig og burde meldes til politiet

øhhh har du set de der underlige busser uden tag i københavn ??? de er til
sightseeing sjovt nok

/jj

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-07-06 21:54

John Degn Jessen <johnxx@degn-xxjessen.dk> wrote:

> Du er vanvittig og burde meldes til politiet

Du er i Danmark, ikke USSR eller DDR, kære John.

Her i landet melder man ikke folk for at være sære. Kun hvis deres
særheder er direkte til skade for andre, hvis Bo's jo ikke er.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : John Degn Jessen

Dato : 19-07-06 22:08

Øhh, hvordan er det lige man reagere hvis en bil kommer susende på
motorvejen, med en klovn stående op af soltaget ?
neej, det er sku ikke farligt for andre, det er jo indlysende !

/jj

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-07-06 22:09

> [...]

> motorvejen, med en klovn stående op af soltaget ?
> neej, det er sku ikke farligt for andre, det er jo indlysende !

Migbekendt ville BW kun cruises rundt omkring de københavnske
kirkegårde, ikke rundt på motorvejen.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 22:13

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Migbekendt ville BW kun cruises rundt omkring de københavnske
> kirkegårde, ikke rundt på motorvejen.

Jeg har altså ret i mine formodninger, du læser ikke hvad du kommenterer...

Citat start...
Citat slut...

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-07-06 23:08

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Jeg har altså ret i mine formodninger, du læser ikke hvad du kommenterer...

Tag dig sammen, Allan, det var en smutter. En enlig svale gør ingen
sommer.

Fra : John Degn Jessen

Dato : 19-07-06 22:13

"Heldigvis kom en pakistansk chafør
med halv soltag og satte en passager af, og lod sig overtale til min
tur, så jeg på motorvejen kunne mærke vinden i håret a la indere på
tog-tag."

Øhh og dette forståes ???

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-07-06 22:41

> [...]

> med halv soltag og satte en passager af, og lod sig overtale til min
> tur, så jeg på motorvejen kunne mærke vinden i håret a la indere på

Min fejl. Det havde jeg overset.

Men jeg kan stadig ikke se hvordan det at BW stikekr hovedet ud af
soltaget er til fare for andre bilister?

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-06 04:44

"John Degn Jessen" <johnxx@degn-xxjessen.dk> wrote in message
> [...]
> motorvejen, med en klovn stående op af soltaget ?
> neej, det er sku ikke farligt for andre, det er jo indlysende !

Desværre er det netop vor velfærdsstat der tyraniserer folk til at se
lovbrud i at rejse sig lidt i sædet, så sikkerhedssele ikke er
normalt spændt og tand ku ramme soltagsinderkant hvis opbremsning -
lovjungle karikeres af Glisrtrup med forkortningen
§1 alt er forbudt
§2 de _kan_ gives dispensation , hvis du har de rette venner og
højtudviklet situationsfornemmelse

JUST DET er min trådstarts vigtigse pointe

Om jeg er en klovn altså en velbetalt underholdende komiker, er OT

"STående på soltage" kræver at læseren hallucinerer mellem linierne -
soltage i juli åbnes, så der intet er at stå på.
De er vist snart sjældne i DK pga air conditioning i fler og fler ny
biler
Vil man fra Vestre eller Bispebjerg til Ballerup eller Skovlunde
kirkegårdene, kan hareskov og bispeengbue motorvejene komme ind i
billedet, men tog-hastigheder nåes let andetsteds udenfor myldretid

Turen kortedes da pakien pludselig skulle "hente sine børn" og af snak
fandt han ud af, at jeg er kendt islamkritiker og min leden ham ind i
Vestre Kirkegårds mosaiske afdelings asfalterede veje, hvoromkring
hans trosfæller begår hærværk på gravmæler, gav ham direkte
ildebefindende så han opfandt hentebønibørnehave undskyldningen, for
at korte turen.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-06 04:48

> Du er vanvittig og burde meldes til politiet
>
> øhhh har du set de der underlige busser uden tag i københavn ??? de
> er til sightseeing sjovt nok

Især i Berlin har jeg kørt meget med disse skønne friluftsbusser - at
køre under tag i juli er tortur.

Men trainsurfingoplevelsens VIND I HÅRET kan skrumlerne ikke klare og
har var chancen da Storkøbenhavns kirkegård ligger med store afstande
og fotografering via soltag er fornuftig projekt

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 10:38

Hello, Bo!
You wrote on Wed, 19 Jul 2006 22:26:16 +0200:

BW> Train-surfing på Paki-Nørrebro

BW> Min chafør , der var ingeniøruddannet, fortalte at han i Pakistan
BW> havde rejst firs kilometer på taget af tog og ulykker ved det er
BW> sjældne, hvis de overhovedet sker.

Jeg håber at du tager rigtig mange kilometer på taget af danske tog, gerne i
fugtigt vejr . . .

With best regards, Alf.