Forslag til forøgelse
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-07-06 23:10

1) Legaliser prostitution. Dette vil væsentligt forbedre de
prostitueredes forhold (hvilket erfaringerne viser, om ikek andet, så
fordi staten kan føre tilsyn med de prostitueredes arbejdsforhold).
Dette vil sandsynligvis også betyde flere prostituerede, hvilket vil
nedsætte antallet af voldtægter.

2) Legaliser narko, inkl hash. Dette vil kraftigt reducere politiets
arbejdsbyrde, således at de kan efterforske reel kriminalitet mere mere
effektivt, samt det vil kraftigt nedbrinde prisen på narko, da udbuddet
stiger. Resultatet vil være kraftigt reduceret narkokriminalitet, de
narkomanerne meget nemmere vil kunne betale til deres næste fix uden at
skulel bryde in i private hjem og biler efter værdigenstande osv.

Sekundært vil dette også bryde rockernes monopol på narkohandel, hvilket
vil udraderes deres magtgrundlag.

3) Afskaf terror og rocker-lovene. Vi har ikke brug for dem, og de
udraderer vores borgerrettigheder. Se også 2).

4) Fri hastighed på de motorvejsstrækninger der er i god stand.

5) Afskaf værnepligten, og denne må kun indføres igen i tilfælde af
krig. Militæret bør i stedet være en 100% professionel hær, hvilket også
vil øge kvaliteten af personalet i hæren, da det kun er motiverede mænd
og kvinder der vil opsøge hæren og søværnet og flyvevåbnet. Ikke flere
fknægte der er tvunget ind i militæret!

6) Reducer kravene for at et parti kan opstille til Folketinget, fx fra
de nuværende 20.000 bekræftede underskrifter til 5.000. Tillad nye
partier der stille op at få partistøtte, så de kan få deres budskab ud i
samfundet.

7) Gør partistøtten logaritmisk, således at store partier ikke modtager
så mange penge pr. medlem, som de små. Dette vil forhindre at store
partier kan markedsføre sig til magten på andres regning.

8) Afskaf alle begrænsniger på ytringsfriheden (blasfemiparagraffen,
racismeparagraffen, æreskrænkelsesparagraffen). Kun trusler om vold hvor
man har begrundet mistanke om at den truende part vil udføre en
voldshandling, bør være ulovlig.

9) Ud af EU (men ikke af EFTA) - Danskerne skal ikke underlægges
EU-buerokratiet 1000 kilometer væk. Vi har mere end nok stat i forvejen
herhjemme.

10) Ingen tvungen aktivering. Det er at sammenligne med slavearbejde
(med en timeløn på ned til 20 kr/timen), og det er
konkurrenceforvridende.

11) Forbud imod fagforeningstvang og diskrimination af ansatte der ikke
er medlem af en på en arbejdsplads dominerende fagforening.

Andre forslag?

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jesper

Dato : 13-07-06 06:46

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
> fordi staten kan føre tilsyn med de prostitueredes arbejdsforhold).
> Dette vil sandsynligvis også betyde flere prostituerede, hvilket vil

Nu er prostitutitionen lovlig i Danmark, det der ikke er lovligt er
rufferi, alfonseri og kvindehandel. Jeg føler at prostitutionen skal ind
i nogle ordnede rammer. Bordeller, hvor det ikke er narkoludere der går
og trækker til det næste fix.

> [...]
> narkomanerne meget nemmere vil kunne betale til deres næste fix uden at
> skulel bryde in i private hjem og biler efter værdigenstande osv.

Det var den fri adgang til hashish førte til det mægtige muhamedanske
riges undergang i 1600-tallet.

I dag i Somalia kan man se den negative virkning af khattygning.

Der er ingen fremtid i fri narko.

> Sekundært vil dette også bryde rockernes monopol på narkohandel, hvilket
> vil udradere deres magtgrundlag.

De har allerede fundet alternativer: Gorillainkasso, beskyttelsespenge,
pengevask, mv.

> 3) Afskaf terror og rocker-lovene. Vi har ikke brug for dem, og de
> udraderer vores borgerrettigheder. Se også 2).

Ikke nyttigt

> [...]

> vil øge kvaliteten af personalet i hæren, da det kun er motiverede mænd
> og kvinder der vil opsøge hæren og søværnet og flyvevåbnet. Ikke flere

I dag er værnepligten meget begrænset og jeg forventer at den helt vil
blive helt afskaffet i løbnet af nolgle år.

> [...]
> de nuværende 20.000 bekræftede underskrifter til 5.000. Tillad nye
> partier der stille op at få partistøtte, så de kan få deres budskab ud i

Og så skal vel spærregrænsen på 2% vel også væk?

Men det tjener jo ikke nogen formål, se bare Minoritetspartiet, de
samlede 20k underskrifter og hvis de samme mennesker der have skrevet
under også havde stemt på dem, så ville partiet være kommet i tinget,
hvis ikke der var en spærregrænse. Men det gjorde de ikke!

Det er relativt let at stille op til folketinget, men der skal gøres
lidt benarbejde for at samle underskrifterne.

> 7) Gør partistøtten logaritmisk, således at store partier ikke modtager
> så mange penge pr. medlem, som de små. Dette vil forhindre at store
> partier kan markedsføre sig til magten på andres regning.

Hvorfor det? Skal en stemme på et stort parti ikke være ligsåmeget værd
som en stemme på et lille parti?

> [...]
> racismeparagraffen, æreskrænkelsesparagraffen). Kun trusler om vold hvor
> man har begrundet mistanke om at den truende part vil udføre en

Hvad med æreskrænkelse/injurier/bagvaskelse?

> 9) Ud af EU (men ikke af EFTA) - Danskerne skal ikke underlægges
> EU-buerokratiet 1000 kilometer væk. Vi har mere end nok stat i forvejen
> herhjemme.

Aha, javelså. Problemet er, at næsten alle europæiske stater er med i EU
eller er på vel til at blive det. Nordmændene kan være ligeglade med EU,
fordii de svømmer ovenpå i olie. Schweiz lever højt på deres
bankhemmelighed. Danmark? Vi er et af de mest eksportafhængige lande på
kloden så en udmelding af EU vil ikke være hjælpsomt.

> 10) Ingen tvungen aktivering. Det er at sammenligne med slavearbejde
> (med en timeløn på ned til 20 kr/timen), og det er
> konkurrenceforvridende.

Tvungen aktivering? Det er da ganske frivilligt, det står enhver frit at
sige nej. Men så må man naturligvis også finde sig i, at kommunen
smækker pengekassen i, tingene hænger naturligvis sammen.

> 11) Forbud imod fagforeningstvang og diskrimination af ansatte der ikke
> er medlem af en på en arbejdsplads dominerende fagforening.

Er ved at blive udarbejdet som lov.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-07-06 07:52

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi staten kan føre tilsyn med de prostitueredes arbejdsforhold).
> Dette vil sandsynligvis også betyde flere prostituerede, hvilket vil

Gadeprostitution skal forbydes. De prostituerede skal have lov til at gå
sammen i bordeller, som skal være videoovervågede og forbundne til en
central computer, ligesom alle spillemaskiner i DK er forbundet med
tipstjenesten idag. Computeren skal myndighederne være de eneste som har
adgang til.

Udenlandske prostituerede skal sendes hjem igen og vi skal lave kontrakter
med de pågældende regeringer, så de unge piger bliver indskrevet på
kostskoler, hvor de skal være og modtage undervisning i et år, før at de må
slippes ud i deres samfund igen. Vi kan støtte disse skoler med nogen af den
ulandshjælp, som vi spilder på korrupte regimer i afrika.

Regnskaber og liste over ansatte/ledelse/bestyrelse på det enkelte bordel
skal være tilgængelig for myndighederne og navnene alene skal kunne læses af
borgerne på en hjemmeside. Bordellernes kasseapparat skal være forbundne med
en central computer og de skal have tvungen revisor-pligt.

> [...]
> skulel bryde in i private hjem og biler efter værdigenstande osv.
>
> Sekundært vil dette også bryde rockernes monopol på narkohandel, hvilket

Nej. I de tilfælde, hvor at det kan godtgøres at en person har brug for
smertelindring, som intet andet lægemiddel kan afhjælpe, skal denne person
kunne gå til nærmeste sygehus og ryge sin pibe cannabis o.lign. Vedkommende
skal være låst inde, indtil at effekten af stoffet er målt til at være ude
af kroppen, så vedkommende ikke kommer til at køre folk ned eller begå vold
i påvirket tilstand.

Alle andre, som bliver taget med stoffer, skal afvendes under en ny slags
domstols kontrol med støtte fra deres familie og omgangskreds
http://www.center-validering.dk/Rusmiddeldomstolen.htm. Samfundet anvender
ca. 450.000 på en person, som har gået 9 år i folkeskole. Det er en
investering, som samfundet ikke må tillade at den enkelte sætter over styr.

> 3) Afskaf terror og rocker-lovene. Vi har ikke brug for dem, og de
> udraderer vores borgerrettigheder. Se også 2).

Der skal ses kritisk på disse love, så vi ikke kommer til at betragte
græsrodsbevægelser som terrorister og ikke udleverer folk til tvivlsomme
retsystemer blot fordi at de har lavet en forbrydelse, som de lige så godt
kunne straffes for herhjemme.

> 4) Fri hastighed på de motorvejsstrækninger der er i god stand.

Det må være op til vejmyndighederne at vurdere i det enkelte tilfælde. Vi
som borgere må skriftligt argumentere for forøgelse i vores lokalområde. Det
virker. Jeg har fået hastigheden sat 10 km op på 500 meter af
Frederikssundsvejen sidste år.

> [...]
> vil øge kvaliteten af personalet i hæren, da det kun er motiverede mænd
> og kvinder der vil opsøge hæren og søværnet og flyvevåbnet. Ikke flere

Det er forhåbentlig et spørgsmål om tid, men vi bør sikre at vi i denne tid
til gengæld opruster vores civile beredskab. Dvs. at flere lærer
redningsteknikker evt. ved at det bliver en pligt at aftjene 2 måneders
tjeneste i en lightudgave af civilsforsvaret for alle uanset køn. Det burde
kunne nås i en sommerferie undervejs i et normalt uddannelsesforløb.

> 10) Ingen tvungen aktivering. Det er at sammenligne med slavearbejde
> (med en timeløn på ned til 20 kr/timen), og det er
> konkurrenceforvridende.

Vi skal kun aktivere med uddannelse. Alt arbejde skal være lønnet
overenskomstsmæssigt og med fulde rettigheder. Hvis vi får arbejdsopgaver i
dette land, som vi ikke længere vil udføre, fordi at vi ikke mener at det er
rentabel, så bør det udføres at folk, som har et udestående at sone over
samfundet. Dvs. af folk som har overtrådt loven. Private firmaer må under
ingen omstændigheder kunne få folk sat til rådighed med tilskud medmindre at
det drejer sig om permanent beskæftigelse og at personen fysisk ikke kan
klare et fuldtidsjob. Det er konkurrenceforvridende, som det foregår i dag.

> Andre forslag?

Ja, en reform at retsystemet, så unge under 18-21 afhængig af modenhed ikke
blandes med voksne kriminelle. Her skal der satses på behandling og
bundgrænsen på 15 år skal bortfalde. Advarsler og løftede pegefingre skal vi
ikke længere kunne se. De unge skal sone i nærområdet, støttet af deres
sociale opland. Se: http://www.center-validering.dk/ungdomsdomstolen.htm

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."