Hommel og de andre militærtosser blev ikke~
Fra :    ab©

Dato : 06-07-06 21:18

.... men, der blev ikke fundet nogen begrundelse for, at hun (og de andre
militær-tosser) havde modtaget instrukser om, at det de havde foretaget sig
var i strid med den givne instruks. Denne begrundelse er jo en ganske anden,
end det, der fremføres af vores enøjede presse !
Militærfolk er jo aldrig blevet beskyldt for at tænke selv, så at de ikke
kunne sige sig selv, hvordan man opfører sig, kan vel ikke komme bag på
nogen ?

ab©

--
- (-c:)

Fra : Ingolf

Dato : 06-07-06 23:18

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> [...]
> Militærfolk er jo aldrig blevet beskyldt for at tænke selv, så at de ikke
> kunne sige sig selv, hvordan man opfører sig, kan vel ikke komme bag på

Hun ER skyldig i mine øjne. Men desværre spiller politikken i krigen ind
her. Kan du se hvilke konsekvenser det vil ha'? Bare at se på hende er
tortur!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-07-06 07:28

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Militærfolk er jo aldrig blevet beskyldt for at tænke selv, så at de ikke
> kunne sige sig selv, hvordan man opfører sig, kan vel ikke komme bag på

Jeg har givet mange gode grunde til at vi op genoverveje vores internationle
deltagelse. Og vi hører slet ikke hjemme i Irak.

Derfor er det skuffende at man ikke valgte at rejse sigtelse imod hele
systemet og idømme samtlige en symbolsk straf på en krone pr. næse, så
dommen ikke lød på frifindelse.

De har alle svigtet på et eller anden led i denne sag. Og antallet af
personer, som blev anklaget var bestemt for få.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Kim2000

Dato : 07-07-06 07:52

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De har alle svigtet på et eller anden led i denne sag. Og antallet af
> personer, som blev anklaget var bestemt for få.

Nu kan det altså ikke overraske at terrorister bliver kaldt grimme ting
under afhøringen, at en mand skal sidde på gulvet og at en mand bliver
nægtet et glas vand. Det burde ikke komme som et chok for nogen, og da slet
ikke forsvarsledelsen, der rejste sagen. Og det er end ikke i nærheden af
tortur, før det er tortur skal det altså være mere end ubehageligt.

Hvis forsvarsledelsen havde tacklet den her sag ordentlig havde den aldrig
havnet i retten. Forsvarsledelsen valgte da også at frikende obersten
internt - hvordan i alverden man overhovedet kan overveje at trække en
underordnet i retten, mens man ikke vil gøre det samme med den overordnede
kan kun være udtryk for kammerateri.

Det burde også give dybe panderynker når en oberst hævder han ikke ved hvad
der sker i hans lejr. I forsvaret er det åbenbart ikke noget der rigtigt
bekymre. Her bekymre man sig om en konstabel har drukket en øl, sikkert mens
de selv sidder og drikker sig fra sans og samling. Det gjorde de i hvert
fald da jeg var afsted i '96. Her var vi nødt til at afvåbne en kaptajn der
i en brandert stod og skød til måls indendørs. Den sag kom aldrig for en
dommer, det holdt vi internt. Samme Berg som jeg selv var udsendt med i 94
havde dengang den samme holdning til alkohol, dem der overtrådte forbudet
fik så en straf så som at anlægge en volleyballbane, jeg skal love for han
er blevet skvattet på sine gamle dage. Nu handler det om trusler og om at
komme i medierne. Sådan går det når ambitionerne kommer ind i billedet - se
maaaaj, jeg skal være general skal jeg ikke!!!

mvh
Kim

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-07-06 09:08

Carsten Overgaard skrev i meddelelsen
> [...]

>De har alle svigtet på et eller anden led i denne sag. Og antallet af
>personer, som blev anklaget var bestemt for få.

Det vil sige du vil straffe folk af politiske årsager uden smålig skelnen
til
loven ?

De anklagede ER lige blevet frikendt - dvs retten har afgjort at anklagen
IKKE holdt.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 10-07-06 07:45

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> loven ?
>
> De anklagede ER lige blevet frikendt - dvs retten har afgjort at anklagen

De er blevet frikendt fordi at de ikke fik ordentlig instrukser. De var
blevet dømt for de samme handlinger, hvis baglandet havde været i orden og
ledelsen havde udstyret dem med de korrekte vejledninger.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 07:57

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> De er blevet frikendt fordi at de ikke fik ordentlig instrukser. De var
> blevet dømt for de samme handlinger, hvis baglandet havde været i orden og
> ledelsen havde udstyret dem med de korrekte vejledninger.

Nej, for havde baglandet havde været i orden og havde
ledelsen havde udstyret dem med de korrekte vejledninger havde de jo
ikke gjort det, de gjorde.

Så havde den fange, der blev tvunget til at sidde på knæ med korslagte
underben, fået en magelig lænestol at sidde på, og han havde også fået
det glas vand han havde bedt om ... i øvrigt har ingen af fangerne
klaget over behandlingen. De er nok glade for at have havnet hos Hommel;
deres sammenligningsgrundlag er jo Saddams hemmelige politi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 10:53

> [...]
> blevet dømt for de samme handlinger, hvis baglandet havde været i orden og
> ledelsen havde udstyret dem med de korrekte vejledninger.

Nej, de blev frikendt, fordi de ikke havde begået lovovertrædelser.
Tolken løj jo om afhøringerne.

Fra : Tim

Dato : 08-07-06 12:10

> [...]
> Militærfolk er jo aldrig blevet beskyldt for at tænke selv, så at de ikke
> kunne sige sig selv, hvordan man opfører sig, kan vel ikke komme bag på

Jaaaa.... red sælerne, fred Christiania man, ned med hvalfangst og Atomkraft
nej taaaaaak, maaaaan...

Fyr en fed og dans mellem blomsterne man. Alle er bare dejlige, undtagen
alle militærtosserne man....

Tim