Man undres over USA's prioriteringer i kri~
Fra : Allan Riise

Dato : 04-07-06 16:38

WANTED Dead or Alive !!

Således udtrykte Bush sig lige efter 9/11 angrebene og den der var "Wanted"
var selvfølgelig Osama bin-Laden.

Nu er han ikkke så Wanted mere og jeg undrer mig over at de ikke synes han
er så interessant mere.
En ting er at man mener at a-Q ikke er så topstyret mere etc. men den
signalværdi det har at fange O b-Laden er så stor, IMHO, at det kan
overvinde manges ubehag og utilfredshed ved USA's gøren og ledan i deres
kamp imod terror.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/04/143744.htm

"Den amerikanske efterretningstjeneste CIA har nedlagt den enhed, som gennem
et årti har jagtet Osama bin Laden, lederen af al-Qaeda-netværket.
Præsident Bush bebudede efter 11. september-angrebet, at USA ville pågribe
bin Laden død eller levende. Derfor kan opløsningen af enheden betragtes som
skelsættende.

Men iagttagere siger, at det er en logisk følge af, at al-Qaeda ikke længere
er meget topstyret. Således har der gennem længere tid været voksende
bekymring i CIA for mindre, uafhængige al-Qaeda-celler, som har gennemført
angreb på eget initiativ."

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 04-07-06 17:05

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> er meget topstyret. Således har der gennem længere tid været voksende
> bekymring i CIA for mindre, uafhængige al-Qaeda-celler, som har gennemført

Osama er stadig på top ti listen over de mest eftersøgte og der er en
dusør på hans hoved på $25.000.000 udsat af det amerikanske
udenrigsministerium + $2.000.000 udsat af den amerikanske pilotforening
og lufttransportforbundet.

http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm

Hvis den task force der har jagtet Osama ikke har haft succes i 10 år,
så kunne det jo godt være at det var på tide at skifte spor og prøve
noget nyt.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 04-07-06 17:25

Jesper wrote:

> [...]
> udenrigsministerium + $2.000.000 udsat af den amerikanske
> pilotforening og lufttransportforbundet.

Ja, og?

> [...]
>
> Hvis den task force der har jagtet Osama ikke har haft succes i 10 år,
> så kunne det jo godt være at det var på tide at skifte spor og prøve

Den har, IMHO, kun været der for at det skulle se ud som om at USA, læs
Bush, gjorde alt hvad man kunne for at få fat i O b-L men de facto er hans
anholdelse en så varm kartoffel at det ikke er ønskværdigt for den nuværende
Amerikanske adm.!

Hvorfor jeg mener det!?

Fordi at Amerika alene råder over 80% af de satelliter der skal til for at
kunne søge effektivt efter b-L og ville kunne få råderet over de sidste 20%
( Kina of Ruslands primært ), hvis de havde villet.
Derudover så er der over 30.000 fremmede tropper i Afghanistan, Pakistans
regering vil gøre så godt som alt for at tækkes USA, og alligevel er der
intet sket, nada, zilch nothing.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 04-07-06 20:59

> [...]

> regering vil gøre så godt som alt for at tækkes USA, og alligevel er der

Og det har vist sig, at alverdens satelliter er en elendig erstatning
for et godt agentnetværk i marken. Amerikanerner har i de senere år
skået kraftigt ned på markagenter i CIA, fordi man troede satelliterne
kunne gøre arbejdet. Det har efterhånden flere gange vist sig ikke at
holde stik. Også her.
De almindlige fodtuser USA har i felten i Afghanistan kan heller ikke
bruges til agentopgaver.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ingolf

Dato : 06-07-06 17:05

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> "Wanted" var selvfølgelig Osama bin-Laden.
>
> Nu er han ikkke så Wanted mere og jeg undrer mig over at de ikke synes han

Det er frygteligt skræmmende at Bush laver en sådan kovending, når man
tænker på hvordan OBL var plastret til over alle tv-skærme og aviser efter
9/11.
Bush sagde jo d 13/9-2001:
"The most important thing is for us to find Osama bin Laden. It is our
number one priority and we will not rest until we find him."

D 17/9-2001 udtaler Bush igen:
"I want justice...There's an old poster out West, as I recall, that said,
'Wanted: Dead or Alive."

Så den 13/3-2002, udtaler Bush sig:
"I don't know where bin Laden is. I have no idea and really don't care. It's
not that important. It's not our priority."

Que? Lederen af det største og åbenbart mest farlige terrornetværk på
planeten, 'The mastermind' of 9/11, har ingen relevans mere?

Og nu nedlægger CIA sin enhed for at fange OBL? Det hænger slet ikke sammen!

Man kan næsten kun konkludere at OBL var et CIA-aktiv inden Irakkrigen. Nu
har man fået krigen, og OBL behøves ikke mere. Derfor er han ikke relevant
lige nu, da USA er dybt beskæftiget med Irak. Men senere kan man nok bruge
ham igen, når man skal forsøge at overbevise verden om at OBL opholder sig i
Iran?

Gad vide hvad Fogh mener om sin ven Bush, i denne sag?

> [...]
> signalværdi det har at fange O b-Laden er så stor, IMHO, at det kan
> overvinde manges ubehag og utilfredshed ved USA's gøren og ledan i deres

Tag blot signalværdien i OBL's trusler på bånd og video for terrorismen. OBL
opfordrer jo til mere vold og ødelæggelse, ifølge diverse bånd, derfor MÅ
han da være en sejr for USA at fange?

_
http://arizona.indymedia.org/uploads/wanted_bush-bin_laden.jpg0pp1nq.jpg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-07-06 00:50

Ingolf wrote:
> [...]
> terrorismen. OBL opfordrer jo til mere vold og ødelæggelse, ifølge
> diverse bånd, derfor MÅ han da være en sejr for USA at fange?

Bin Laden familien har haft en godmodig samtale med Bush Sr. om deres
fortabte søn og om ikke det var bedst USA lod ham i fred....

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt