.htaccess og apache ?
Fra : dfg

Dato : 20-06-01 15:13

Hejsa

jeg prøver at lave noget adgangskontrol på en apacheserver,
i min httpd.conf står der bladt andet:

AccessFileName .htaccess

og i min .htaccess står der:

AuthName "-- admin --"
AuthType Basic
AuthUserFile /root/apache/htpasswd
require valid-user

og i dir'et /root/apache/ ligger min htpasswd med brugernavne og krypterede
kodeord.

når jeg går ind på min hjemmeside (http://cstpro37.it.dtu.dk) får jeg
fuldadgang næsten som om apache ikke leder efter .htaccess.

Er der nogle der kan fortælle mig hvad der er gelt?

Mvh.
Jesper

Fra : Henrik Larsson

Dato : 20-06-01 15:26

> når jeg går ind på min hjemmeside (http://cstpro37.it.dtu.dk) får jeg
> fuldadgang næsten som om apache ikke leder efter .htaccess.

Med den adresse så lyder det ikke som om at det er dig der har sat serveren
op.

Spørg din administrator om du har adgang til at benytte .htaccess filer.

Mvh Henrik

Fra : dfg

Dato : 20-06-01 15:26

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote in message

> Med den adresse så lyder det ikke som om at det er dig der har sat
serveren
> op.

jo henrik det er mig der har sat den op !

> Spørg din administrator om du har adgang til at benytte .htaccess filer.

Dette svar straks mere interresant hvad skal der andet end
AccessFileName .htaccess
i httpd.conf for at kunne bruge .htaccess?

Mvh.
Jesper

Fra : Henrik Larsson

Dato : 20-06-01 16:51

> jo henrik det er mig der har sat den op !

Så må du da unskylde... Jeg så bare der stod noget med DTU så jeg regnede
ikke lige med at det var dig.

Men du har vist fået svar andetsteds så...

Mvh Henrik

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-06-01 15:40

"dfg" <c973663@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldadgang næsten som om apache ikke leder efter .htaccess.
>
> Er der nogle der kan fortælle mig hvad der er gelt?

Sæt AllowOverride til All

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : dfg

Dato : 20-06-01 15:41

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message
> Sæt AllowOverride til All

Thx det virkede.

Jesper

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 20-06-01 18:21

Jonas Delfs wrote:

> Sæt AllowOverride til All

Den kanoniske løsning er
AllowOverride AuthConfig

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton