php4/php.exe i url
Fra : Alvin Kaule

Dato : 20-06-01 15:22

Jeg har et lille problem som jeg gerne vil have afklaret.

Problemet er at jeg får indskudt "php4/php.exe" i min url når jeg f.eks henter noget
fra en database, mysql.

http://www.kaule.dyndns.dk/php4/php.exe/fse/index.php?side=vis&table=artikler&id=19

Se selv på under sidste nyt:

http://www.kaule.dyndns.dk/fse/

Vil gerne vide hvor problemet ligger og om der skal rettes noget i php.ini eller er
det måske noget med webserveren at gøre som er Apache.

Mvh Alvin Kaule

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-06-01 15:42

"Alvin Kaule" <alvin.kaule@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et lille problem som jeg gerne vil have afklaret.
>
> Problemet er at jeg får indskudt "php4/php.exe" i min url når jeg f.eks
henter noget
> fra en database, mysql.

Det problem havde jeg også engang på min lokale box, hvor jeg kørte Win98.
Oplys lidt mere om dit setup: Platform, PHP-version m.m.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Alvin Kaule

Dato : 20-06-01 15:59

>Det problem havde jeg også engang på min lokale box, hvor jeg kørte Win98.
>Oplys lidt mere om dit setup: Platform, PHP-version m.m.

Platform: Windows 2000 / Windows NT 4.0 WS,
Pph-version: phpversion(); fortæller mig 4.0.3pl1
webserver: Apache HTTP Server Version 1.3
Database : mySQL 3.23.32

Mvh Alvin

Fra : Johan

Dato : 20-06-01 15:42

> Problemet er at jeg får indskudt "php4/php.exe" i min url når jeg f.eks
henter noget
> fra en database, mysql.

Hmmm, hvordan sætter du nyhederne ind på din forside? Bare via et static
link, eller genereres linket dynamisk?!? Hvis det er dynamisk hvordan
generer du det så?!

mvh

Johan

Fra : Alvin Kaule

Dato : 20-06-01 16:04

>Hmmm, hvordan sætter du nyhederne ind på din forside? Bare via et static
>link, eller genereres linket dynamisk?!? Hvis det er dynamisk hvordan
>generer du det så?!

Har lavet et content management system, så alle artikler er dynamiske
Udsnit:

<?php

if ($submit):

   $today = date("Ymd H:i");

   $conn = mysql_connect("192.168.0.1", "xxxx", "xxxx")
      or die ("Could not connect");

   mysql_select_db("fse");

   $sql = "INSERT INTO artikler SET " .
      "type='$type', " .
      "head='$head', " .
      "text='$text', ".
      "date='$today' ";
   if (mysql_query($sql)) {
      echo("<P>Ny artikel tilføjet</P>"); }
   else {
      echo("<P>Fejl kan ikke tilføje ny artikel: " .
         mysql_error() . "</P>"); }
?>

echo"$type";?></A></p>

<?php else:?>

<form action="<?php echo($PHP_SELF); ?>" method=post>
Overskrift:<br>
<input class="oneline" type=text name="head" size=100><br>
Tekst:<br>
<input type=hidden name="type" value="<?php echo($type); ?>"><br>
<input class="button" type=submit name="submit" value="Tilføj">
</form>

<?php endif; ?>

---------

Mvh Alvin

Fra : Christian Iversen

Dato : 20-06-01 16:09

> Har lavet et content management system, så alle artikler er dynamiske
> Udsnit:

[CODE]

Det er fordi der bliver brugt $PHP_SELF. Den returnerer nemlig php.exe med
parametre og sti.

basename($PHP_SELF); skulle kunne gøre tricket. Det forlyder dog at den har
problemer har lange filnavne i Win32, har dog ikke lige testet det.

Håber det hjælper

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]
Flawless.Dk: [http://domains.flawless.dk]

Fra : Alvin Kaule

Dato : 20-06-01 16:20

> [...]
>
>basename($PHP_SELF); skulle kunne gøre tricket. Det forlyder dog at den har
>problemer har lange filnavne i Win32, har dog ikke lige testet det.

Mange gange tak, det hjalp sgu :)

Mvh Alvin

Fra : Christian Iversen

Dato : 21-06-01 10:31

> Mange gange tak, det hjalp sgu :)

Jamen, glimrende

Virkede det i øvrigt med filnavne indeholdende mellemrum?

Fejlrapporten jeg så, var fra en gammel 4.0.2, eller slig version.

Fra : Alvin Kaule

Dato : 21-06-01 16:05

>Jamen, glimrende
>
>Virkede det i øvrigt med filnavne indeholdende mellemrum?
>
>Fejlrapporten jeg så, var fra en gammel 4.0.2, eller slig version.

Ja så vidt jeg kan se virker det også med mellemrum.

Fra : Peter Binderup

Dato : 20-06-01 17:09

"Alvin Kaule" <alvin.kaule@mail.dk> wrote in message
> Jeg har et lille problem som jeg gerne vil have afklaret.
>
> Problemet er at jeg får indskudt "php4/php.exe" i min url når jeg f.eks
henter noget
> fra en database, mysql.

Du har sikkert installeret php til at køre som CGI - lad det køre som Apache
modul så forsvinder php.exe delen af din url.

Det nogle få ændringer i php.ini der skal til - plus at du skal kopiere
nogle .dll filer over til dit windows bibliotek.
Vejledningen indeholder de oplysninger du har brug for (dog har den nogle
mangle mht. hvilke .dll filer der skal kopieres - så vidt jeg husker)

/Peter