Vægtvogtermøde?
Fra : Tina Andersen

Dato : 20-06-01 11:23

Hej gruppe

Hvordan foregår et møde hos vægtvogterne/vægtkonsulenterne?
Hvor mange er der til et møde? Hvad er prisen for at blive vejet? Og hvad er
den psykiske pris, at gå hos vægtvogterne/-konsulenterne?

Det er ikke de forskelliges kostplaner/motionsplaner ejg spørger til; det
er, hvordan et ugentlig møde forløber hos dem.

Søger også dårlige/gode erfaringer m. de to overnævnte "grupper".

Håber, I vil hjælpe med nogle oplysninger.

Tina

Fra : Camilla Larsen

Dato : 20-06-01 15:53

Hej Tina

Hos De Danske Vægtkonsulenter foregår et "møde" således at du når du er
kommet ind i lokalet går du hen over bliver kontrolvejet, derefter bruges
der en halv til en hel time på at udveksle opskrifter, få gode tips og
stille spørgsmål.

Vægtvogterne kan jeg ikke hjælpe med .-)

Kh
Camilla

Fra : Anja Skjoldborg Hans~

Dato : 20-06-01 20:25

"Tina Andersen" <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev

> [...]
er
> den psykiske pris, at gå hos vægtvogterne/-konsulenterne?

Hos vægtvogterne foregår det som Camilla beskriver, prisen er 40 kr pr.
gang. Når man først er blevet fortrolig med kostplanen er det egentlig ikke
nødvendigt at møde op, medmindre man har brug for kontrolvejningen for at
holde sig motiveret. Mht. psykiske omkostninger, så har jeg kun positive
erfaringer med min tid hos DDV, men jeg kan da huske at andre her i gruppen
har udtrykt at de følte sig stødt over konsulentens formaninger (nogle af
dem kan være lidt skrappe hvis man ikke taber sig, men på en god måde for
mig (jeg havde nu også altid samvittigheden i orden)). Hvis du møder op, er
der en god mulighed for at du kan observere et møde før du melder dig ind.
Det er forskelligt hvor mange personer der er til et møde, der er underligt
nok mest pres på lige efter jul

Vægtvogterne kender jeg ikke meget til, men jeg ved at de er lidt dyrere.
--
mvh Anja