Historier fra værdagen med en kat: "
Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 27-08-06 22:25

Vært et skridt eller bevægelse bliver overvåget, uandset hvor jeg går,
står eller sidder bliver jeg holdt under opsyn, men enste flugt er at
tænde støvsugeren så forsvinder de to stirrende øjne et stykke tid, men
de vender altid tilbage.

Nej, jeg er ikke ved at blive paranoid, det er bare min hankat Plet der
kan bruge lang tid på at stirre på mig.

http://www.arcdraco.net/~dragon/cateyes.jpg

Det er disse øjne der følger mig, så nogen gange tar jeg mig selv i at
føle mig overvåget, når jeg så kigger rundt finder jeg ganske rigtigt de
øjne kiggene på mig.

Jeg undre mig nogen gang over hvad han finder så facinerene ved at kigge
på mig, især da hjemme aktivitet meget af tiden er at taste på et tastatur.

En anden spøjs og intresant ting ved ham er at han enkelte gange har
været intresseret i hvad der er på skærmen, men kun når jeg spiller
visse spil, så følger han musse pointeren mens jeg spiller.

Jeg købte bogen "Kattehviskeren" af Claire Bessant's I håbet om at blive
lidt klogere på den kattens kat, men selvom det er en god bog, så
oplyste den ikke situation, så intilvidre er min eneste forklaring at
han er en alien der holder øje med mig, engang imellem pludrer han også
(uden at de virker som om det er mig der snakkes til) så siger min ven
det er fordi han kommunikere med moder skibet. Jeg må dog indrømme at
jeg ikke lige har samme tro på aliens som min ven, så jeg ved ikke rigtig.

Fra : Tina

Dato : 28-08-06 05:48

"Steen Eugen Poulsen" <sep@lix-world.net> skrev i en meddelelse

> Jeg undre mig nogen gang over hvad han finder så facinerene ved at kigge
> på mig, især da hjemme aktivitet meget af tiden er at taste på et
tastatur.

Jeg er stensikker på, at vores dyr også observerer os, som vi observerer
dem. Jeg har kat og marsvin. Marsvinene holder meget af at følge hvert
skridt jeg tager. Katten holder af at observere mig mens jeg sover. Han kan
bruge laaaang tid på bare at kigge på mig. Laver jeg mad, så skal han se
hvad jeg laver, og bager jeg, så skal han helst være med på helt tæt hold.

> En anden spøjs og intresant ting ved ham er at han enkelte gange har
> været intresseret i hvad der er på skærmen, men kun når jeg spiller
> visse spil, så følger han musse pointeren mens jeg spiller.

Begge dele, observationen og følge mussepilen, er alm. kendt katteadfærd. En
del katte holder også af at se fjernsyn. Min mors kat holder vældig meget af
at se gamle s/h krigsfilm, min kat kan godt lide de gamle tegnefilm og
udsendelser med heste.

> [...]
> det er fordi han kommunikere med moder skibet. Jeg må dog indrømme at
> jeg ikke lige har samme tro på aliens som min ven, så jeg ved ikke rigtig.

Alien, nej. Din kat snakker. Nogle katte ævler hele tiden, andre siger kun
noget når det er påkrævet. Min kommenterer alt, og han bliver ved, til jeg
svarer ham. Prøv at svare ham, når han taler. Ofte kan man sagtens
aflæse på dem, hvad det er de kommenterer/spørger om.

Jeg kan anbefale 2 af Desmond Morris' bøger om katteadfærd. De hedder
"Katte" og "Mere om katte".

Tina

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 28-08-06 15:58

Tina wrote:
> Jeg kan anbefale 2 af Desmond Morris' bøger om katteadfærd. De hedder
> "Katte" og "Mere om katte".

Jeg har ikke kunne finde nogen der vil sælge hans bøger, jeg fant den
ene "Catwatching: The Essential Guide to Cat Behaviour" på UK Amazon.

Bog udvalget er mest til folk med problemer og det er en ting vi aldrig
har haft. Så Desmond Morris Catwatching er lige det jeg leder efter en
bog om katten når den har det godt, så det kan styrke forholdet.

Lige nu ser det udtil 'best buy' er Terry Pratchets katte bog (Discworld
forfattern er en huskat elsker) og Catwatching som det seriøse.

Fra : Tina

Dato : 28-08-06 21:06

> Jeg har ikke kunne finde nogen der vil sælge hans bøger, jeg fant den
> ene "Catwatching: The Essential Guide to Cat Behaviour" på UK Amazon.

Du kan låne dem via dit lokale bibliotek

Tina

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 29-08-06 04:05

Tina wrote:
> Du kan låne dem via dit lokale bibliotek

Nej, med vores moderne dages offentlig service eksitere det lokale
bibliotek ikke mere.

Og desuden gør et liv med ordblindhed at læs på tid koncepter ikke er
min kop te. Nej, så vil jeg heler støtte forfatter/bogbrance direkte ved
at købe til eje. Jeg læser desuden bedre på englesk end dansk.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-06 08:29

Steen Eugen Poulsen wrote:
> [...]
> indrømme
> at jeg ikke lige har samme tro på aliens som min ven, så jeg ved

Han er en rigtig dejlig og smuk kat at se på. Selvfølgelig er det
blitzen der reflekteres i hans øjne, men man kan da hurtigt sætte
fantasien i sving og få det til at ligne alien-øjne.

Jeg er en meget stor Sci-Fi fan, især "Star Trek Enterprise", som jeg
nyder hver dag kl. 16 på Z-TV Sverige, men jeg tror dog at
forklaringen er, at han er så glad for dig, at han vil sikre sig, at
du ikke lige pludselig forsvinder fra hans synsfelt. Det kunne jo være
at hans moderskib lige pludselig fandt på at "beame" dig op. Spøg til
side - der skal trods alt være plads til lidt mystik i hverdagen,
ellers bliver det hele da hurtigt *for* kedeligt.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 28-08-06 10:36

On Sun, 27 Aug 2006 23:24:46 +0200, Steen Eugen Poulsen
<sep@lix-world.net> wrote:

> [...]
>det er fordi han kommunikere med moder skibet. Jeg må dog indrømme at
>jeg ikke lige har samme tro på aliens som min ven, så jeg ved ikke rigtig.

Din kat er helt sikkert en alien, som de fleste andre katte iøvrigt
osse er. Deres lækre pels er kun forklædning, for de er nødt til at se
nuttede ud for at kunne invadere vores hjem, som de gør.
Deres motiver for at studere og invadere os er ikke fastslået med
sikkerhed, men en god teori er, at de observerer os, for at lære vores
vaner at kende, så de bedre kan styre os, når nu de skal indtage vores
hjem. Altså hvad kan vi li' at lave? Hvordan får man lettest
opmærksomheden afledt? Og hvordan begærder man sig, for fuldstændig at
slavebinde mennesket? Disse observationer bliver kommunikeret vidre
til moderskibet, så fremtidige aliens har en større chance for at
trænge ind i nye hjem.
Deres motiv...?
Tænk over det. De får føde, varme, opmærksomhed, gode toiletforhold og
de behøver ikke at gøre en disse til gengæld... ud over at se nuttede
ud. Hos mange ryger kønsdriften sig så en tur, men det er så osse den
eneste pris de skal betale for et langt liv i luxus, hvor de kan sno
mennskeslaven om deres pote. Jojo, katte er helt sikkert aliens!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-06 11:18

Leyna wrote:

> [...]
> så osse den eneste pris de skal betale for et langt liv i luxus,
> hvor de kan sno mennskeslaven om deres pote. Jojo, katte er helt

ROFL

DET var en helt uovertruffen beskrivelse.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-08-06 15:15

Leyna skrev:

> Din kat er helt sikkert en alien, som de fleste andre katte iøvrigt
> osse er. Deres lækre pels er kun forklædning, for de er nødt til at se
> nuttede ud for at kunne invadere vores hjem, som de gør.

Ja, det kan man tydeligt se i Disneyfilmen 'Katten fra det ydre rum'.

Venlig hilsen Dikte (og alien'en kendt under navnet Svedske)