hurtige syltede agurker
Fra : HanneL

Dato : 27-08-06 13:56

Jeg havde en gang en opskrift på syltede agurker, som man kunne lave "lige
inden" man skulle spise dem. Men desværre er opskriften blevet væk. Er der
mon nogen der ligger inde med sådan en opskrift?

På forhånd tak

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 27-08-06 19:14

HanneL skrev:
> [...]
> inden" man skulle spise dem. Men desværre er opskriften blevet væk. Er der
> mon nogen der ligger inde med sådan en opskrift?

Er der andet i syltning end eddike, salt, sukker og peber?

Fra : Thomas Widmann

Dato : 27-08-06 19:33

Jesper Mehlsen <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> writes:

> Er der andet i syltning end eddike, salt, sukker og peber?

Dild, fx.

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 27-08-06 20:02

Thomas Widmann skrev:

> Dild, fx.
>
> /Thomas
ja ja .. ved det godt. *G*
Kunne bare ikke lade være.

Jesper

Fra : HanneL

Dato : 27-08-06 19:33

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der andet i syltning end eddike, salt, sukker og peber?

Nej, men de opskrifter jeg har fundet på nettet står det bare at det skal st
i 10-14 dage før de er klar. Men har fået den ønskede opskrift andet sted.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-06 19:46

"HanneL" <nomail@.dk> writes:

> Jeg havde en gang en opskrift på syltede agurker, som man kunne lave "lige
> inden" man skulle spise dem. Men desværre er opskriften blevet væk. Er der
> mon nogen der ligger inde med sådan en opskrift?

Syltede agurker skal typisk udvandes og alt muligt besværligt, men kan
det mon være agurkesalat du tænker på?

Når jeg laver det, så er det halvt vand, halvt eddike og hvad der
svarer til 1/3 sukker. Altså f.eks. 1 dl vand, 1 dl eddike og 1/3 dl
sukker, men jeg kan også godt lide det surt.

Det skal bare krydres med salt og peber efter smag. Agurkerne rives
eller skæres i tynde skiver og kommes i lagen.

Det smager aldeles fantastisk på en ostemad! Men anvendes mere typisk
til kyllingesteg og lignende. :)

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 28-08-06 20:42

Vi brugte denne på kokkeskolen, og bruger den stadigvæk i dag.

En masse aqurker skæres i passende skiver og lægges ud på et
viskestykke, herefter drysses de med salt og stilles til hvile i et par
timer / alt efter hvad man gider.

Sukker, eddike, laurbær, hel sort peber og hvad man ellers måtte ønske
koges op og stilles til afkøling

Når agurkerne har stået lang tid nok, og lagen er afkølet presses så
meget som muligt væde ud af agurkerne som muligt (i hånden,
viskestykket, en si, what so ever) og smides i lagen og så skal de
ellers trække, i ja.. mindst en time :) jo længere tid, jo bedre.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-08-06 22:04

"HanneL" <nomail@.dk> on søndag 27. august 2006 at 20:32 +0100 wrote:
>Nej, men de opskrifter jeg har fundet på nettet står det bare at det skal
>st
>i 10-14 dage før de er klar. Men har fået den ønskede opskrift andet
>sted.

Men den ønsker du altså ikke at dele?
Besynderligt, for du havde vel satset på at der var nogle er, der gerne
ville dele med dig?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311