kitschet perser-bryllup?
Fra : Siri

Dato : 26-08-06 14:20

Kære Kattevenner
Den her er godt nok lidt langt ude - men jeg spørger alligevel:
Har nogen af jer set - og kan adressen på - et dansk perser-katteri site
med en meget nuttet fotoserie af et romantisk katte-bryllup?
Da jeg for knap to måneder siden begyndte at kigge efter katte-sites i
almindelighed og perser-sites i særdeleshed, faldt jeg over en
perser-opdrætters site, hvor en særlig del af det var viet til en
Hollywood-style katte-romance med fuldt kitsch-udstyr i bedste
amerikanske stil - komplet med katte-himmelseng til 'the happy couple'
og 'honeymoon room'..... Det var måske lidt meget set med mine ikke bare
danske, men jydske øjne - ikke desto mindre lå katteriet i en jysk by
med navn a la Brørup eller var det Kibæk?
Jeg kan nemlig ikke finde sitet igen!
Er der nogen af jer, der har et bud?
Det var egentlig en meget sød historie, noget med en avlshan, der var
blevet helt usædvanligt betaget af en hunkat, og ejeren syntes
simpelthen at sådan en love story passion havde hun aldrig set mellem
katte før - derfor hele showet med flæser og - var der ligefrem
bryllups-tøj til kattene, eller fupper min hukommelse mig? Under alle
omstændigheder var der nogle meget naturligt-søde fotos af
kattebasserne, så jeg ville gerne finde sitet igen.
Hvis nogen af jer genkender noget ud fra min beskrivelse, så sig endelig
til, gerne med en website-adresse.
Måske er det især perser-sites, hvor det kammer lidt over med
nuttetheden og kitscheriet - jeg ved det ikke, men jeg synes nu, at
persere og en hel del andre katte er nuttede og charmerende helt i sig
selv uden dikkedarer - og jeg elsker endda flæser, blonder og sløjfer
!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 15:08

Siri wrote:
> [...]
> persere og en hel del andre katte er nuttede og charmerende helt i
> sig selv uden dikkedarer - og jeg elsker endda flæser, blonder og

Perserkatte er meget meget nuttede. Når det så er sagt Siri, så har
jeg altså på TV flere gange set "nuttede" hunde- og kattebryllupper.
Jeg skal ærligt indrømme, at sådan noget kan give mig kvalme. Hvorfor
pokker kan ejerne (oftest amerikanere) ikke indse, at det er små søde
dyr de har, og ikke menneskeliggøre dem på den groteske måde. Jeg tror
ikke engang at dyrene kan li' det. ;)

En lille rød sløjfe i "håret" på en puddel kan jeg gå med til, men når
de begynder at lakere deres negle og give dem kjoler og andet outfit
på, så er jeg stået af. Man kan godt elske flæser og blonder, blot man
gør dyrene den tjeneste at holde disse ting *langt* væk fra dem.

Det var så bare min mening (som sikkert deles af de fleste her i
gruppen - tror jeg nok) ;)

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 16:05

> [...]
> pokker kan ejerne (oftest amerikanere) ikke indse, at det er små søde
> dyr de har, og ikke menneskeliggøre dem på den groteske måde. Jeg tror

Jeg ku bare ikke være mere enig - men ville ikke sige det 'med store
bogstaver'. Har fået nogle Sølvkatten-blade med de klammeste
kitsch-fotos af de arme dyr, og der er en del websites fra katterier i
samme dur - uhhhh..... Jeg har ledt blandt de annoncører efter
kattebrylluppet, uden held, derfor spurgte jeg her. Nogen ku' jo som jeg
ha' faldet over det - leet godt - og nydt synet af de dejlige katte,
uanset gøglet.
Men når jeg nu spurgte efter adressen på et site, der har lavet noget i
stilen, men hvor billederne uden flæser på er ret fine - så ville jeg
ikke rakke stilen ned i samme åndedrag.
Jeg synes, at det er dårlig smag - men det er min mening, som jeg ikke
vil pådutte andre. Jeg lufter den gerne, hvis det skal være, men jo,
persere er nuttede nok i sig selv, det kan næsten gøre helt ondt af
sukker indimellem....

> En lille rød sløjfe i
> på, så er jeg stået af. Man kan godt elske flæser og blonder, blot man
> gør dyrene den tjeneste at holde disse ting *langt* væk fra dem.

Jepper! Bare rolig, denslags smider jeg sandelig kun på mig selv

> Det var så bare min mening (som sikkert deles af de fleste her i
> gruppen - tror jeg nok) ;)

And me! Vi elsker kattene - som de er

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 16:16

Siri wrote:

> Jepper! Bare rolig, denslags smider jeg sandelig kun på mig selv

> And me! Vi elsker kattene - som de er

Dejligt at vi er enige. :)

De amerikanere der behandler deres stakkels kæledyr på den måde,
skulle bare klaskes i deres bare mås med en våd "Daily News"

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 16:44

Hvis du vil se kitsch af den slags, der kan gøre mig virkelig gal i
skralden på både menneskets og kattens vegne, så se her, hvad jeg fandt
under jagten på perer-brylluppet (jeg er igang med at gennemsøge en
avler-liste):

http://www.angeleyes-cats.dk/

Argh! Synes jeg!

Fra : Leyna

Dato : 26-08-06 18:59

On Sat, 26 Aug 2006 15:44:16 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>skralden på både menneskets og kattens vegne, så se her, hvad jeg fandt
>under jagten på perer-brylluppet (jeg er igang med at gennemsøge en

Botset fra at jeg synes det er hæsligt design, så kan jeg ikke
umiddelbart finde noget at blive forarget over... Så hvad er det der
er så slemt?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 19:27

Siri wrote:
> [...]
> skralden på både menneskets og kattens vegne, så se her, hvad jeg
> fandt under jagten på perer-brylluppet (jeg er igang med at

Det var dog et hæsligt design til en hjemmeside. Kattene er såmænd da
meget søde.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 20:14

> meget søde.
>
> Med venlig hilsen
> Tove :) ---

ja, puha..(-;
tegningen af den yndige dame ligner noget fra en tegner/maler der hedder
boris -et eller andet jeg ikke husker og kan ikke finde bogen.. han laver de
mest fantastiske værker hvor der altid er drabelige scenerier mellem
fantasivæsner og halvbare damer/mænd men det var jo lidt OT.. (-;
men til en forside for perserkatte..arhhhh...den var slem..
mvh. marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-08-06 16:24

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:44f09d26$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> fantasivæsner og halvbare damer/mænd men det var jo lidt OT.. (-;
> men til en forside for perserkatte..arhhhh...den var slem..

Hej Marie.

Maleren du efterlyser, hedder Boris Vallejo, og han arbejder sammen med
maleren Julie Bell.
Du kan se deres officielle hjemmeside her:
http://www.imaginistix.com/
Teknikken og anatomien i deres malerier er perfekt, eller så tæt på perfekt
som man kan komme - men stilen er for meget teenagedrengeværelse til mig.
Der falder Alan Lee mere i min smag, hvis det skal være fantasy.
http://fan.theonering.net/middleearthtours/lee.html
Eller John Howe: http://www.john-howe.com
Skal det være katte, kan jeg godt lide Carol Wilsons billeder:
http://www.carolwilsongallery.com/ og Drew Strouble's:
http://catmandrew.com.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 20:54

Tove Krieger wrote:

> [...]
>
> De amerikanere der behandler deres stakkels kæledyr på den måde,
> skulle bare klaskes i deres bare mås med en våd "Daily News"

Og det var mig der fik kvalme over ægteskaber mellem kæledyr. Dette
link står simpelthen alt. Nu kan man ved gud også selv blive gift med
dem. ROFL

http://www.marryyourpet.com/examples.html

Så er vi da vist ved at nå bunden.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-08-06 21:38

> Og det var mig der fik kvalme over ægteskaber mellem kæledyr. Dette
> link står simpelthen alt. Nu kan man ved gud også selv blive gift med
> [...]
Har du læst deres regler? Det må da være en joke *fnis*

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 21:47

Kari Eiffert wrote:

> Har du læst deres regler? Det må da være en joke *fnis*
>
> Mvh Kari

Ved du hvad Kari ?

Det sørgelige og vanvittige ved det er, at det sikkert er deres ramme
alvor.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-08-06 22:14

> Ved du hvad Kari ?
>
> Det sørgelige og vanvittige ved det er, at det sikkert er deres ramme
> alvor.

Du har desværre nok ret *suk* utroligt at der er nogen der er kommet på
sådan en idé. Og det er endnu mere utroligt, hvis der rent faktisk er nogen
der hopper på den. Men ok, vi er jo alle forskellige

Jeg tror, jeg vil oprette en hjemmeside, hvor man kan blive gift med sine
frugttræer :o/

Mvh Kari

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-08-06 22:45

Kari skrev
<Jeg tror, jeg vil oprette en hjemmeside, hvor man kan blive gift med sine
frugttræer :o/ >

Kan du ikke includere andre træer ? jeg har en smuk høj og slank
lykke-kastanie, som jeg vil være stolt over at præsentere som min bedre
halvdel *LOL*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-08-06 08:33

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hmmm jo jeg kan da også udvide det til diverse buske

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 16:30

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Ved du hvad Kari ?
>
> Det sørgelige og vanvittige ved det er, at det sikkert er deres
> ramme alvor.

Heldigvis mener de dog ikke at man skal fuldbyrde ægteskabet med andet
end en lækkerbid og det understreger da også at man ikke har nogle
ægteskabelige rettigheder.

Ellers kan jeg kun give jer ret, jeg kan heller ikke udstå når man
giver dyr tøj på. Det er simpelthen for meget. Hvis man har trang til
påklædningsdukker er det netop dukker man skal købe og ikke et dyr.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-06 08:49

Kate wrote:

> Heldigvis mener de dog ikke at man skal fuldbyrde ægteskabet med
> andet end en lækkerbid og det understreger da også at man ikke har
> nogle ægteskabelige rettigheder.

Jeg må med skam melde, at tanken om andet end en lækkerbid ikke engang
( i min naivitet og vildeste fantasi) har strejfet mig, alt andet
ville jo være uhyrligt. Jeg betragter mine 2 stk. som mine "børn",
selvfølgelig uden at forkæle dem for meget. Ved nærmere
eftertanke, tror jeg da også at de certifikater er en stor spøg. Det
er jo USA :) .

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kate

Dato : 29-08-06 15:38

> [...]
> "børn", selvfølgelig uden at forkæle dem for meget. Ved
> nærmere eftertanke, tror jeg da også at de certifikater er en stor

Jo, men jeg kan ikke lade være med at spekulere på om de ikke er nødt
til at skrive som de gør, altså de med ægteskabelige rettigheder, man
hører jo om nogle fuldstændigt horrible sagsanlæg Over there
Jeg betragter mine katte som.... mine katte, de er ikke mine børn eller
kærester, jeg føler kærlighed til dem som katte

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-08-06 16:07

Kate wrote:

> [...]
> nødt til at skrive som de gør, altså de med ægteskabelige
> rettigheder, man hører jo om nogle fuldstændigt horrible sagsanlæg

Det er da helt klart at de er nødt til det, ellers døde deres mange
tusinde advokater jo af sult

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 26-08-06 16:57

Det lyder simpelthen grotest

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 26-08-06 17:06

PS:
Minder mig om, da jeg i slutningen af 80'erne var til et møde om
pelspleje. Deltagerne var hovedsagelligt perserfolk, viste det sig, og
som Maine Coon ejer følte jeg mig ret alene. Under kaffepause-snakken
hev en perserejer en hagesmæk op af tasken "Se, hvad jeg har lavet".
Hagesmækken var af guldlamé og kantet med blonder. Jeg slog som den
eneste et højt latterbrøl op (troede, det var en joke) og blev mødt af
DYB tavshed, undrende øjne og hovedrysten.
Glemmer det aldrig!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 26-08-06 17:12

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste et højt latterbrøl op (troede, det var en joke) og blev mødt af
> DYB tavshed, undrende øjne og hovedrysten.

Ha ha ha Hanne, så kan du lære det *LOL*

--
Hilsen Denise
:

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 18:09

> Denise skrev:
Under kaffepause-snakken

> Ha ha ha Hanne, så kan du lære det *LOL*

> Hilsen Denise

Æhm?
Jeg ville nok også ha grinet - både højt og dybt - en af mine venner har
måske ret: Han elsker katte (så allerede dér har han bare ret, den kloge
mand), og han var engang på katte-udstilling (var det perser-udst?) -
som han sagde 'Kattene var dejlige, men de mennesker, der udstillede dem
- der var noget weird over noget af det!' Han er nok også af
'jeg-får-fnidder-af-kitsch'-typen....
Før jeg fik Gia hjem, var jeg lidt på indkøb og udkig i et par
dyrehandler eller tre - og især een af dem, hvad de ikke havde af
hysterisk gear og t-shirts med syge slogans til de arme dyr.
Jeg kan godt lide fine katte - men jeg synes, at de er fine nok i sig
selv. Det, der tog mig ved det dér kitsch-perserbryllup, det var der,
hvor de to søde katte sad sammen med ryggen til kameraet og bare
tydeligt nød hinandens selskab... Det ville jeg gerne have i mit
katte-album...
Så hvis nogen kender til lige dét jyske katte-site??
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Jeg ville forresten ønske, at nogle af de der foreninger holdt nogle
pels-pleje aftener - men der virker rigtig dødt, når man kigger ind om
deres sider for lokalgrupper, møder osv - er IRL-kattemiljøet helt dødt
for andre end avlerne mon?

Fra : Hanne Engermann

Dato : 26-08-06 18:46

> [...]
> pels-pleje aftener - men der virker rigtig dødt, når man kigger ind om
> deres sider for lokalgrupper, møder osv - er IRL-kattemiljøet helt dødt

Nej bestemt ikke. Man kan godt komme med som "påhæng" eller bare gæst,
og der står som regel også ved disse annoncerede møder "Alle er velkomne".

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 20:10

> Hanne Engermann skrev:

> Nej bestemt ikke. Man kan godt komme med som
> og der står som regel også ved disse annoncerede møder

Jamen - jeg synes bare ikke, at jeg kan finde nogen af de møder. Jeg har
fundet nogle enkelte, men for avlere, ikke i pelspleje og andre
begynder-ting. Det er nok også for meget forlangt at de fine
hovedorganisationer skal have noget for os banale kælekatte-ejere. Bare
fordi vi gerne vil tage os ordentligt af vores dejlige uldtot.... ;-P

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-08-06 00:40

> [...]
> hovedorganisationer skal have noget for os banale kælekatte-ejere. Bare
> fordi vi gerne vil tage os ordentligt af vores dejlige uldtot.... ;-P

Nej ved du nu hvad, Pelspleje-aftener er noget at det, der er tiest på
programmet.
(Men hvis du ikke er medlem af en hovedklub, ser du jo heller ikke
annonceringerne)

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 27-08-06 15:34

> Nej ved du nu hvad,
Peace!
Pelspleje-aftener er noget at det, der er tiest på
> programmet.

OK, det lyder godt!!

> (Men hvis du ikke er medlem af en hovedklub, ser du jo heller ikke
> annonceringerne)

Nej, hvad ved jeg, jeg har jo først begyndt at tjekke sites her for et
par måneder siden eller så - men jeg har da jævnligt kigget ind om
diverse større klubber for info om dit og dat - men:
Hvilken forening vil du så anbefale mht pelspleje aftener - til mig
grønært af en nybegynder?
Jeg tager som sagt med glæde og taknemlighed imod alle råd, og har a
propos læst din hjemmeside igennem igen - og Gia har nu fået sig en
ekstra vandskål på den (lukkede!) altan, hun er så glad for.
Lige et link mere - især for Elvis-fans - men også en masse vidunderlige
persere:
http://www.flamingstar.dk/allmenu.html

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 15:57

Siri wrote:
Lige et link mere - især for Elvis-fans - men også en masse
> vidunderlige persere:
> http://www.flamingstar.dk/allmenu.html

LOL Igen et af disse rædsels-designs. Hvad i alverden har Elvis
(som jeg holder meget af) med perserkatte at gøre ? - men igen,
kattene er meget nuttede.

Hun kunne da i det mindste have holdt Elvis for sig selv, og lavet en
hjemmeside med ham alene. Der er jo nok at skrive om ham.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : lisbeth steen

Dato : 27-08-06 16:23

> [...]
>
> Hun kunne da i det mindste have holdt Elvis for sig selv, og lavet en
> hjemmeside med ham alene. Der er jo nok at skrive om ham.

Helt ærligt, hvad er nu det for noget?

det synes jeg simpelthen ikke man kan tillade sig på et offentligt forum!
helt fint med mig at nogen ikke bryder sig om ens hjemmeside-design -
men derfra og så til at "brække sig" over det ganske uden blusel og i
fri offentlighed...
det synes jeg er for lavt.

Mange af disse mennesker lægger mange hundrede timers arbejde i deres
hjemmesider...

Jeg synes simpelthen ikke der er noget at grine af...

Med venlig hilsen
Lisser
www.perligems.dk

PS. Og lad nu være med at bive altfor chokerede over mit ganske sikkert
gyselige design....
men jeg er også perser-opdrætter - og jeg ELSKER det!
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 17:59

lisbeth steen wrote:

> [...]
> hjemmeside-design - men derfra og så til at "brække sig" over det
> ganske uden blusel og i fri offentlighed...

"Brække sig" er nu jo nok lidt overdrevent udtalt efter min mening.
Hvis du går lidt længere op i tråden, vil du kunne se, at jeg ikke er
den eneste der synes at et design kan være for overlæsset.

> Mange af disse mennesker lægger mange hundrede timers arbejde i
> deres hjemmesider...

Det kan godt være, men det bliver deres designs bestemt ikke kønnere
af, det er jo ikke deres dygtighed der debatteres. Jeg synes ikke du
behøver at være så nærtagende på andres vegne. Dette er, som du ganske
rigtigt pointerer et *offentligt forum*

> PS. Og lad nu være med at bive altfor chokerede over mit ganske
> sikkert gyselige design....

Du har da i hvert fald en behersket og tiltalende smag hvad design
angår, din side er virkelig pæn, uden alt det glimmer der er på de
andre.

> men jeg er også perser-opdrætter - og jeg ELSKER det!

Jamen hvorfor i alverden skulle du dog ikke gøre det. Det har jo
absolut ingen relation til debatten om hjemmesider. ;)

Med venlig hilsen
Tove Krieger ;)

Fra : Leyna

Dato : 27-08-06 20:34

On Sun, 27 Aug 2006 15:22:31 GMT, lisbeth steen
<lisbeth.steenKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote:

>Mange af disse mennesker lægger mange hundrede timers arbejde i deres
>hjemmesider...
>
>Jeg synes simpelthen ikke der er noget at grine af...

Vi har jo allesammen forskellig smag, så der vil altid være nogen der
finder sådan et site både gyseligt og morsomt.

Jeg finder osse den side gyselig, og jeg er ikke bange for at sige det
i et offentligt forum.
Men hvis jeg snakkede med den der havde lavet det ville jeg nok osse
fortælle vedkommende HVORFOR jeg finder det gyseligt, for ellers kan
kritikken ikke bruges til noget som helst.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : lisbeth steen

Dato : 27-08-06 16:45

> [...]
> pels-pleje aftener - men der virker rigtig dødt, når man kigger ind om
> deres sider for lokalgrupper, møder osv - er IRL-kattemiljøet helt dødt

Og hvis du nu skulle finde billedet igen Siri - så går jeg ud fra du
lige husker at bede om lov til at nuppe billedet?

med hensyn til dit PS.:
Du kunne jo henvende dig f.eks til en studiekreds i nærheden og spørge
om det er noget de kan hjælpe med....
Måske kan de henvise til en opdrætter i nærheden du kunne få
hjælp/undervisning af...
Eller måske har de ligefrem planer om et kommende "kursus"
IRL-kattemiljøet er langtfra dødt - og IKKE kun for opdrættere...
Man kunne også henvende sig til "sin egen" opdrætter og bede om hjælp...
.....hvis det er udelukket er der jo også en mulighed for at sende en
pæn mail til en opdrætter i nærheden og bede om vedkommende vil være
behjælpelig...
den slags henvendelser har jeg haft rigtig mange af i min tid som
opdrætter.
Og jeg kunne ikke drømme om at sige nej til folk der her brug for hjælp
til at pleje en persers pels...(har iøvrigt også af og til hjulpet folk
med flere andre pels-racer)

Det skal ikke opfattes som selv-ros - nærmere ros til de mennesker der
har bedt om hjælpen fremfor at lade være.....

Med venlig hilsen
Lisser

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lisbeth steen

Dato : 27-08-06 16:36

> [...]
> eneste et højt latterbrøl op (troede, det var en joke) og blev mødt af
> DYB tavshed, undrende øjne og hovedrysten.

Hmmm gad vide om det nogensinde gik op for dig hvorfor vedkommende havde
lavet en hagesmæk til sin perser

Med venlig hilsen
Lisser
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 28-08-06 19:11

> Hmmm gad vide om det nogensinde gik op for dig hvorfor vedkommende havde
> lavet en hagesmæk til sin perser
>
> Med venlig hilsen
> Lisser
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Det ville jeg da også gerne vide??? Min Gia spiser pænt, men elsker at
tygge på sit skæg - for at holde det rent? Er det i virkeligheden en
skæg-smæk?? Eller bliver det her lidt for skægt nu? En skæg skæg-smæk af
guldlam'e med blonder - jeg tror nok også at jeg ville have jublet op af
grin, men jeg er jo også totalt newbie - oplys mig - hvad skulle smækken
mon på perseren??
Siri

Fra : lisbeth steen

Dato : 28-08-06 21:13

> [...]
> guldlam'e med blonder - jeg tror nok også at jeg ville have jublet op af
> grin, men jeg er jo også totalt newbie - oplys mig - hvad skulle smækken

Uden at vide det med 100% sikkerhed vil jeg komme med 3 kvalificerede gæt:

* Omtalte dame var ejer af en perser med en stor, smuk og meget fyldig
krave...
* Samme perser kunne meget vel have været en lyst farvet perser
(ihvertfald i kraven)
* Og det var højst sandsynligt en udstillings-kat!

For hagesmækken bliver nemlig tit brugt i forbindelse med udstilling.
Show-katte med store kraver har nemlig det problem, at når de drikker
kommer de ofte til at dyppe al hårpragten i vandet... Hvilket resulterer
i en perser der skal på dommer bordet lige om et øjeblik, men desværre
er dens kæmpekrave drivende våd og totalt krøllet = meget lidt smuk
fremstilling for dommeren! og meget lang tids forarbejde spildt!
Det samme kan ske hvis katten har tendens til at "vaske" sig meget i
kraven.

Med venlig hilsen
Lisser

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lisbeth steen

Dato : 27-08-06 16:28

> [...]
> persere og en hel del andre katte er nuttede og charmerende helt i sig
> selv uden dikkedarer - og jeg elsker endda flæser, blonder og sløjfer

Jeg tror din hukommelse fupper dig Siri...
jeg er nemlig ret sikker på jeg kender siden...
og sjovt nok kan jeg ikke finde noget der så meget som minder om
blonder, flæser og bryllupstøj - men netop kun en ganske enkelt film om
de to katte...
+ et par still-billeder hvis man leder efter dem....
er det ikke den her? http://pfaff.homepage.dk/

Med venlig hilsen
Lisser
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 27-08-06 17:17

Undskyld Lisbeth!
Tusind tak for adressen!!!
> Jeg tror din hukommelse fupper dig Siri...
Du har jo ret, Lisbeth.... Tak :)

Du har nu nok også bemærket, at jeg ikke lagde ud med at brække mig
offentligt over andres sites og smag - heller ikke selvom det ikke er
min smag.
At jeg (og et par stykker til) så ikke kan lide tøj til katte osv - det
var så en fortsættelse...

>en> > perser-opdrætters site, hvor en særlig del af det var viet til en
Ja, det er den der 'silke-himmelseng/bur-gardin', der er sprunget mig i
øjnene! Jeg overdrev nok lidt for at fremme forståelsen - ups!
Og så musikken, som slet ikke er min smag, jeg synes, at det er
formeget-formeget - men andre elsker hittet - fair nok!!!

Se, det faldt jeg jo for, romantik-sucker, som jeg jo også er
OK, det gjorde den så. Undskyld.

Se, jeg sagde ikke bare noget grimt - og bad pænt om et godt tip til at
finde sitet igen!

, så jeg ville gerne finde sitet igen.
Tak til Lisbeth - stor tak - jeg nød gensynet.

persere og en hel del andre katte er nuttede og charmerende helt i sig

Det, der nok gav mig lidt pip ved den katte-film, var vist især
teksterne.... 'The Lovely Girl', OK - men 'The Mascho Husband' (sic!),
nej nej nej..... De ser for pokker næsten ens ud i al deres langhårede
dejlighed.... Og det kan jeg kun juble over - langhårede mænd er også
lækre i mine øjne (Obs! Velplejet!). Det er superkære katte på den film!
Så kan man så mene, hvad man vil (og det gør jeg så...) om at bruge
ordene 'ægteskab' ('the married couple' stod der) og 'børn' ('children')
om dyr, uanset, hvor meget vi elsker kattene. Det er dyr og ikke
mennesker (lige respekt for alle arter, rolig ), selvom jeg da også
kan se det søde i udtrykket 'missebørn'. Filmteksterne er lige en tand
for meget for mig, og så er jeg så 'busted' som ærkejyde midt i Kbh.
Sorry, but there it is.

Se, det var bare min ringe mening. Jeg har set masser af katte-kitsch -
og kitsch kan være helt fint, (næsten) al ting til rette tid og sted.
Selv får jeg hurtigt for meget - mens andre giver den hele armen. Fair
nok
Bemærk - ordet kitsch er faktisk ikke noget skældsord, men en
genre-betegnelse. Bliv ikke stødt over ordet. Det er bare det, det hedder.
Jeg har da også mine kitsch-svagheder - vifter f eks. Andre kan lide
Barbie-dukker (det kan jeg faktisk også), hver sin smag, og hurra for
det, for søren.
Læg lige mærke til, at det eneste site, jeg har skreget 'ADR' over, det
er det med det halvpornografiske, plastic-retoucherede og fuldstændig
forvrænget kunstige kvindebillede! Desværre har billed-siden af ellers
virkelig god fantasy-litteratur en kedelig tendens til fuldstændig
forskruede både mande- og kvinde-"idealer". Der siger jeg 'argh!' igen!
Og det står jeg ved! Det hører bare til på et helt andet site...)

Med venlig hilsen, og tak igen

Fra : Kate

Dato : 29-08-06 15:33

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Og så musikken,

uanset om jeg kan lide musikken eller ej skøjter jeg altid væk fra
sider hvor jeg ikke kan vælge musikken fra. Jeg gider ikke blive
påduttet musik og så kan siden være nok så interessant og flot.
Jeg ved godt jeg bare kan slukke mine egne højtalere, men det irriterer
mig at jeg skal tænde og slukke for dem hele tiden.

Fra : Siri

Dato : 30-08-06 10:14

> [...]
> Jeg ved godt jeg bare kan slukke mine egne højtalere, men det irriterer
> mig at jeg skal tænde og slukke for dem hele tiden.

Nu er vi vist igen på vej ud i andre emner end katte - undskyld - men
lige for at forsøge at runde af:
- Jeg får også fnidder af at blive påduttet musik, og fik lidt af et
chok, første gang min pc begyndte at brøle musik ud! Det burde være
noget, man skulle vælge til, og ikke fra.
- Mht det med at kombinere en katte-side med et andet emne, så får det
mig til at tænke på et interview, jeg læste, med maleren Salvador Dali.
Han blev spurgt om, hvorfor han dog havde malet et billede af sin kone
med en kotelet på hver skulder?? Jo, svarede han, jeg elsker min kone,
og jeg elsker koteletter, og her er begge dele!
Det kan man så mene om, hvad man vil....
Men jeg er ialtfald vild med www.flamingstar.dk's dejlige persere, jeg
synes, at de har et vidunderligt udtryk, og har fået flere gode råd af
Ingrid, ejeren. Tak for det! Tak til alle, der deler ud af deres viden
til mig grønne amatør, også tak fra Gia-kælemisser, der nyder godt af det.