Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
pixel fejl
Fra : Chefen

Dato : 14-08-06 20:11

Hej

Nogen der kender til pixelfejl på digikamera og garanti mod dette ?

Jeg er ellers en yderst glad Canon 350D ejer men har opdaget er der er en
pixel fejl.

Hilsen Søren

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-08-06 20:20

"Chefen" <s.i@os.dk> wrote in message
> Hej
>
> Nogen der kender til pixelfejl på digikamera og garanti mod dette ?
>
> Jeg er ellers en yderst glad Canon 350D ejer men har opdaget er der er en
> pixel fejl.

Er du sikker på at det ikke bare er snavs på sensoren ?

Det er vanskelligt at lave en sensor fuldstændigt uden fejl.
Derfor indeholder alle digital kameraer angiveligt en tabel over hvilke
pixel der er defekte. De defekte bliver så ikke brugt, men deres værdi
bliver estimeret ud af nabo-pixels - det kan man ikke se.

Denne tabel skulle nok kunne justeres på et autoriseret værksted.
Prøv at snak med PW Service eller C/AV
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/garanti.asp

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Flemming[2920]

Dato : 14-08-06 22:18

På et 350D kan du prøve at tage et billede med eksponeringstid på 30
sekunder, med den sorte klap på: Så skal du se sjove ting og sager: Om det
er pixelfejl, eller blot noget støj ved jeg ikke , men der er hvide pxl. det
samme sted hver gang på mine forsøg
-Flemming

Fra : waal

Dato : 14-08-06 22:33

"Flemming[2920]" <info@FJERNfrontsite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er pixelfejl, eller blot noget støj ved jeg ikke , men der er hvide pxl.

iso 1600/3200 med dæksel på huset (manuel og 1/60 eller 1/30) i RAW og kig
på det der burde være et sort billede.

Michael