Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vælg billed-navn på EOS 350D
Fra : Danni Liljekrans

Dato : 10-08-06 21:19

Hej gruppe.

Er det muligt at ændre formatet på billednavnene på EOS 350D?

Således at det f.eks. hed IMG_00361.JPG i stedet for IMG_0361.JPG?

Man kan med Remote shooting (via pc) ved jeg, derfor jeg kom på tanken...

/Danni

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-08-06 21:27

Danni Liljekrans wrote:
> [...]
>
> Således at det f.eks. hed IMG_00361.JPG i stedet for IMG_0361.JPG?
>
> Man kan med Remote shooting (via pc) ved jeg, derfor jeg kom på

Det er ingen mulighet til selv å endre filnavnene på selve kameraet.
Man kan endre filnummeret ved å plassere en fil med det ønskede filnummersom
navn. Kameraets neste fil blir da et nummerhøyere.
Filene er ordnet med IMG_9999.JPG for jpg filer. altså fire siffer og totalt
8.3 tegn i filnavnet.

Jeg skulle som deg gjerne gjort samme, da jeg har mange kameraer som alle
leverer like filnavn..

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Danni Liljekrans

Dato : 11-08-06 13:46

Okay, så må man vel undvære :)

Mange tak for svaret.

/Danni

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-08-06 14:57

"Danni Liljekrans" <liljekrans@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Er det muligt at ændre formatet på billednavnene på EOS 350D?
>
> Således at det f.eks. hed IMG_00361.JPG i stedet for IMG_0361.JPG?

Hvis du bruger XP, kan du da bare 'masseomdøbe' dem. Markere og vælg omdøb,
så hedder de f.eks. onsdag(1),(2),(3) osv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-08-06 20:39

Danni Liljekrans wrote:

> Er det muligt at ændre formatet på billednavnene på EOS 350D?

Det ved jeg ikke. Men jeg vil gerne høre hvad ideen er i at bevare
løbenummeret, i stedet for at omdøbe til f.eks. ÅÅÅÅMMDD_TTMMSS.jpg?

Det kan gøres ganske automatisk med mange værktøjer, f.eks. cam2pc
eller jhead.
--
JPEGCrops 0.7.2 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/